De kans dat een backup mislukt

Pagina: 1
Acties:

• RinuX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-10-2021
Hee mensen,
Hoe groot is de kans dat als je dagelijks een backup (op tape) maakt een backup mislukt?

En wanneer is het verstandig je tapejes te vervangen?

Ik vroeg me dit af omdat met dat stroom gezeik de laatste tijd steeds grotere kans is dat ze hier bij mij de power af cutten...

Moet natuurlijk niet onverhoopt me backup van de vorige nacht mislukt zijn anders gaat het niet goed natuurlijk :S

Greetz RinuX

[ Voor 11% gewijzigd door RinuX op 13-08-2003 09:03 ]

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-08 18:25

Jiffy

God, you're ugly!

RinuX schreef op 13 August 2003 @ 09:00:
Hoe groot is de kans dat als je dagelijks een backup (op tape) maakt een backup mislukt?
Nou... Ik gebruik sinds pak 'm beet 1997 DDS2 resp DDS4 tapesystemen om backups te draaien. Op m'n werk dagelijks, thuis wekelijks. Al die tijd is er nog nooit één mislukt. En ja, ik check ze op regelmatige basis... ;)
En wanneer is het verstandig je tapejes te vervangen?
Hangt van het gebruik af. Op kantoor (dagelijkse backup) vervang ik ze elk jaar. En aangezien ik thuis hetzelfde backupsysteem heb schuiven de oude tapes van kantoor door... :)

Als ik _niet_ de oude tapes thuis zou gebruiken, maar nieuwe aan zou (moeten) schaffen, zou ik ze om de twee jaar vervangen.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• RinuX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-10-2021
OK, dat geeft me weer wat zekerheid :) thanks

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Volgens mij geldt voor DDS2-tapes dat je ze na 1000x gebruiken moet vervangen... hier op het werk hebben we voor iedere dag van de week een aparte tape... 52 weken per jaar... zou op 20 jaar komen... maar uiteraard vervangen we ze eerder...