Acoustic Management en Maxtor 20GB hd.

Pagina: 1
Acties:

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:17
Ik heb hier een 20Gb hd van Maxtor (5400rpm).

Nu heb ik een programma gedownload, amset.exe, om mijn acoustic dinge op fast te zetten want volgens Sisoft Sandra geeft ie in een Tip aan dat acoustic management aanstaat.

Alleen herkend dat programme geen harde schijf.

Ik heb mijn maxtor op IDE kabel 1, en dan op master staan.

"t zijn rounded kabels van AKASA.

Iemand tips om acoustic management uit of op fast te zetten met deze harde schijf?

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik weet het niet zeker, maar Acoustic Management is niet geschikt voor elke HD van Maxtor. Het zijn bepaalde 'families' waar het werkt. Welke type heb je? en komt deze voor in het rijtje op de pagina waar je het programma kan downloaden?

Ik heb het ook een keer gebruikt terwijl WinXp al een tijdje geinstalleerd was.
AM uitgezet, reboot en toen dus de melding 'Inaccesable Bootdisk'. De MBR van m'n bootschijf dus naar de klote. (lukte uiteindelijk wel om dat te fixen, maar toen was ik drie dagen verder)
U bent gewaarschuwd!

*edit*
Maar ik zou de search eens gebruiken, 108 hits als je zoekt op Acoustic Management. Daar staat heus wel wat tussen.

[ Voor 14% gewijzigd door Demon_Eyez op 13-08-2003 14:47 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:46
word acoustic management puur softwarematig geregeld?
heb je het zelf ooit aangezet, of heeft iemand anders het (voordat je je PC kocht ofzo) aangezet?

want als het nooit aangezet is en het na een format ook niet bewaard wordt kan het zijn dat Sisoft het bij het verkeerde eind heeft.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

De fabrieksinstelling van de schijf is normaal quiet (nja, de maxtors die ik toen had ieg :P ).
En idd, niet alle schijven hebben deze opties. Fast is btw niet zo snel als Off en qua geluid maakt het echt weinig uit en ik kreeg zo'n 10+ mb/s extra toen ik van Quiet naar Off ging :D

Demon_Eyez, ik heb wel eens de instellingen veranderd toen Windows (98SE toen :+ ) al geinstalled was en ik heb er nooit problemen mee gehad, misschien dat het aan iets anders lag? Zal hast wel niet, mischien is het gewoon zo met XP...

De schijf is btw onvindbaar als deze op bijv. een RAID port zit. Gewoon de schijf op een van de 2 standaard IDE dingen hangen :)

Maar het kan idd ook zijn dat dit model geen AM heeft :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Amset.exe kan je alleen in pure dos draaien. Uit jou verhaal kan ik niet opmaken of je dat ook probeerd.

• Demon_Eyez
Okyah schreef op 13 August 2003 @ 14:54:
...
Demon_Eyez, ik heb wel eens de instellingen veranderd toen Windows (98SE toen :+ ) al geinstalled was en ik heb er nooit problemen mee gehad, misschien dat het aan iets anders lag? Zal hast wel niet, mischien is het gewoon zo met XP...

De schijf is btw onvindbaar als deze op bijv. een RAID port zit. Gewoon de schijf op een van de 2 standaard IDE dingen hangen :)
...
Dit was met WindowsXP en een NTFS partitie. Heb het al twee keer meegemaakt.

Nu we het toch over amset hebben. Ik heb twee gloednieuwe 40 ATA133 Maxtors. Eigenlijk was ik vergeten de schrijven te checken met amset voordat ik er een Raid0 Array van maakte. Dus ik weet niet hoe de schijven staan ingesteld. Amset herkend geen Raid schijven. Kan ik de beide schijven elk één voor één aan een gewone IDE port hangen om zo toch nog Amset te gebruiken of gaat m'n Raid0 Array hierbij verloren?

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Volgens mij zou het niets mogen uitmaken, want er wordt enkel iets veranderd aan de snelheid waarmee de armen in de rondte zoeven, niet? De draaisnelheid wordt immers niet veranderd, enkel je zoektijden enzo gaan er op vooruit.

Maarja, als jij al problemen hebt gehad terwijl de veranderingen die gemaakt worden volgens mij nergens invloed op mogen hebben...
Ik raad het je niet aan :P

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Demon_Eyez
Dat was opzich met een andere schijf en een ander mobo.

Pagina: 1