Toon posts:

[Citrix XP] Probleem met tijdelijke licenties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier een farm ingericht met 2 Citrix XP Metaframe servers.
Er is nu 1 pc die geen verbinding meer kan maken met de citrix farm.

Hij heeft al weken de melding dat zijn tijdelijke licentie gaat verlopen (En nu het niet meer werkt meld hij dat pas! 8)7 '

De licenties zijn allemaal geactiveerd. Dus ik snap niet goed waarom deze pc een tijdelijke licentie heeft gekregen.

Mijn vraag dus: Hoe krijg ik die tijdelijke licentie van die pc af en hoe haalt hij een nieuwe op :?

Ik heb al naar de keys van MSLicencing gekeken maar deze heeft hij niet?

Ik heb al de search gebruikt en google geraadpleegt maar niet echt iets kunnen vinden!

edit:

Nog even wat specs:

2 x Win2000 SP3 + Citrix XP SP 2 (Citrix Farm(pje))
Client met problemen Win98

edit:

Dit is precies mijn probleem http://www.tek-tips.com/g...lev3/19/pid/48/qid/586657

Alleen de oplossing werkt niet!

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 09:59 ]

Verwijderd

Je hebt een TS license service draaien?
Is de TS license service geactiveerd?
Zijn er TS cal's toegevoegd aan de service voro alle non win2k/XP pro clients?
Staat de license service hardcoded in de citrix server registry?
Welke entries krijg je in de event vieuwer van de citrix server?
Op welk citrix FR level, en welke citrix client zit je?

Verwijderd

Je hebt naast de licenties van Citrix ook TS-calls van Microsoft nodig. Als je alleen connect naar de Citrix server vanuit Windows XP professional clients heb je deze niet nodig. De call zit daar al ingebakken.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de reacties van jullie beide zie ligt het waarschijnlijk aan mijn Microsoft TS Cal's (die ik dus niet heb!).

In de eventviewer op de server krijg ik event 1004 Could not issue a client licence!

Verwijderd

Heb je zoals ook in die link staat de hotfix geinstalleerd, W2k Server had licentie problemen kon namelijk niet onthouden hoeveel jij had en gaat dus automatisch al jou licenties opmaken. Misschien dat een reboot ook wel helpt....

Verwijderd

Topicstarter
Reboot + Hotfix zijn beide uitgevoerd. Als ik kijk in mijn CMC zijn er maar een paar licenties in gebruik.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk nu inderdaad dat het in de TS Calls van Microsoft zit. Zie ook http://www.microsoft.com/...owtobuy/pricing/tsfaq.asp

Ik denk dat ik deze enkele win98 pc maar ga upgraden naar win2000 i.p.v. TS calls toevoegen.

Verwijderd

Topicstarter
Is het wel mogelijk om als workarround (tot de pc opnieuw geinstalleerd wordt) een nieuwe tijdelijke key op te halen??

edit:
Had beter de edit knop kunnen gebruiken |:(

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 10:51 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 augustus 2003 @ 10:50:
Is het wel mogelijk om als workarround (tot de pc opnieuw geinstalleerd wordt) een nieuwe tijdelijke key op te halen??
edit:
Had beter de edit knop kunnen gebruiken |:(
Wil heel soms wel eens lukken; deze key op de clientpc effe weggooien:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\MSLicensing\Store\LICENSE00x
Pagina: 1