[AMP] Slaat uit

Pagina: 1
Acties:

• PPanic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 20:21
Ik heb hier een heel irritant probleem,

Ik heb een DENON PMA-550 dit is al een oud beestje maar er komt een heerlijk geluidje uit, maar sinds enige tijd slaat de versterker uit met een harde TIK (wordt niet helemaal uitgeschakeld alleen de A+B kanalen en de headphone).
Het heeft niks met de speakers te maken want waneer ik de kanalen uitzet dan hoor ik een zachtere TIK in mijn versterker, en daarna zijn mijn kanalen ook niet meer aanspreekbaar pas weer naar een minuut (zit geen precieze tijd tussen elke keer is de tijd die hij neemt anders)

Stappen die ik heb genomen om het op te lossen:

1. koeling aangebracht omdat hij gloeiend heet werd, nu is hij lekker koel en het ging 2 dagen lekker en toen begon hij weer

2. van binnen bekeken naar zwarte plekken etc. maar niks kunnen vinden

Help mij nog voor zover dat kan, en anders moet ik een andere versterker halen :/

INVENTARIS

Verwijderd

Dit heeft waarschijnlijk te maken met de weerstand van de speakers. Zijn ze 4 of 8 Ohm, en wat kan je versterker aansturen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 02:35 ]

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 17:05

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Is die tik een relais of iets anders ?
Mischien helpt het als je de versterker een keer alle stof er uit zuigt.
Wat voor koeling heb je aangebracht ? zet er een ventilator op als het probleem nu over is wordt de versterker te warm.

PGEQRZEM

• PPanic
Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 02:19:
Dit heeft waarschijnlijk te maken met de weerstand van de speakers. Zijn ze 4 of 8 Ohm, en wat kan je versterker aansturen?
Als 1 kanaal is ingeschakeld kan de versterker 4 Ohm speakers aansturen en bij mij is er 1 kanaal ingeschakeld, dus dat zit wel goed.
En het ligt niet aan me speakers want ook zonder die kanalen ingeschakeld springt hij eruit dan hoor je alleen geen TIK via de speakers, maar dan hoor je een zachte tik binnenin de versterker
MARTIJN_ schreef op 13 August 2003 @ 11:39:
Is die tik een relais of iets anders ?
Mischien helpt het als je de versterker een keer alle stof er uit zuigt.
Wat voor koeling heb je aangebracht ? zet er een ventilator op als het probleem nu over is wordt de versterker te warm.
Het is gekoeld met een sunon 120x120MM koeler op 220V en die blaast zeer hard,
en hij is niet stoffig meer van binnen.
Ik weet niet of die tik een relais is, ik denk het wel omdat de time delay voor de kanalen ook zo'n klein tikje heeft.

waar zou het kunnen liggen

INVENTARIS

Verwijderd

Dit probleem komt waarschijnlijk voort uit een feature van de versterker, genaamd 'overload protection', welke de outputs van de versterker uitschakelt als de weerstand te hoog wordt. Controleer daarom even of je
edit:
luidspreker
kabels wel goed in de connectors zitten (vooral de massa kabel), en gebruik indien nodig andere kabels.
Als dit niet helpt kan het zo zijn dat de 'overload protection' aan g0rt is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 13:58 ]

• PPanic
Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 12:53:
Dit probleem komt waarschijnlijk voort uit een feature van de versterker, genaamd 'overload protection', welke de outputs van de versterker uitschakelt als de weerstand te hoog wordt. Controleer daarom even of je
edit:
luidspreker
kabels wel goed in de connectors zitten (vooral de massa kabel), en gebruik indien nodig andere kabels.
Als dit niet helpt kan het zo zijn dat de 'overload protection' aan g0rt is.
Alle Kabels zitten op hun plek dus daar ligt het niet aan, ik hoop niet dat ik aan een andere versterker moet, ik wil namenlijk gelijk een 5.1 DTS versterker en die kosten een hoop en ik spaar net voor mijn rijbewijs :/

Ps. Ook als er geen vermogen open staat of als de kanalen uitgeschakeld zijn dan springt hij eruit

[ Voor 9% gewijzigd door PPanic op 13-08-2003 14:58 ]

INVENTARIS

• PPanic
Probleem opgelost

De fan kreeg zijn voeding uit de versterker zelf en dat trok hij blijkbaar niet, nu netjes een eigen voeding gegeven en hij blijft nu stabiel draaien met lekkere temperaturen.

dat hij eruitklapte had dus wel temaken met de hoge temperatuur van de versterker.

Bedankt voor jullie reply's

INVENTARIS

Pagina: 1