[P4PE] Netwerk, geluid en ISDN probleem

Pagina: 1
Acties:

• Caerbannog
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-12-2024

Caerbannog

Let's make better things.

Topicstarter
Ik weet niet helemaal in welk onderdeel dit topic hoort, dus ik zet het maar in [OH]

Ik ben nu al een tijdje in 't bezit van een Asus P4PE moederbord, incl. Gigabit LAN.
Een tijdje terug heb ik mijn 3Com 509 100 Mbit kaartje verprutst door mn isdn kabel erin te drukken. Hier baal ik dus nog steeds van. Er kwam een beetje rook, een enorme hoeveelheid stank en alleen een "netwerkkabel is niet aangesloten" melding in Windows. Kaartje is dus kapot. Hier gaat m'n topic dus ook niet over. :)

Toen mn 3com netwerkkaart kapot ging bedacht ik mij dat ik ook nog een onboard kaartje had (Broadcom 440x), en deze dus ook wel zou kunnen gebruiken.
Ik heb nu al een tijdje deze kaart in gebruik, maar nu ondervind ik enkele problemen..
Wanneer ik de netwerkkaart niet gebruik werkt alles perfect, maar wanneer er netwerkverkeer plaatsvind begint mn SB Live! kaart te kraken (je hoort voor de rest niks meer, enkel vaag de muziek die je op dat moment afspeelt en enorm veel gekraak) en mn ISDN kaart doet ook niks meer. Dit betekent dus, dat als ik fijn aan 't internetten ben, en m'n broer probeert een mp3 van mij af te spelen, dat m'n verbinding verbroken wordt, en mijn eigen mp3's nergens meer naar klinken.

Alles werkt perfect, maar ik kan niet inetten, mp3's afspelen en mn netwerk gebruiken tegelijk, terwijl dit bij mn oude 3com kaartje wel goed ging.

Ik heb even gesearched, maar ik kan geen topics vinden waarbij 't probleem (vrijwel) overeenkomt met mijn probleem.

Mijn specs:

Asus P4PE moederbord, incl. Gigabit LAN
P4 2,4 Ghz 533 mhz
Club3d Radeon 9700
SB Live! 5.1
Dynalink ISDN modem, PCI
standaard zooi, plextor fikker, pioneer dvd speler, iiyama monitor, niks speciaals dus :+
De SB Live! en de netwerkkaart zitten allebei op IRQ 20, en mn modem zit op IRQ 21. Ik weet niet of dit iets uitmaakt.

Ik weet dus al dat het met een andere netwerkkaart goed werkt, maar ik vroeg mij af of iemand een manier weet om dit makkelijk op te lossen. Dit scheelt mij weer een extra netwerkkaart inbouwen. :)

Ik zit er al een tijdje aan te denken om een andere (lees: betere) geluidskaart te kopen, en weer een 3com of intel NIC, maar als 't nu makkelijk op te lossen is scheelt dat weer een bom duiten de komende weken :Y)

Iemand geniale ideeen?

[ Voor 4% gewijzigd door Caerbannog op 13-08-2003 00:41 . Reden: als 't verhaal niet duidelijk is, zeg 't dan even, dan pas ik 't aan :) ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het probleem dat je hebt is op zich wel te verklaren.
die 3com is niet cpu afhankelijk, die onboard dingen zijn dat wel. dus vandaar dat het geluid kan kraken.
Als je weer een 3com erin zet dan zal het weer gewoon werken.

• Caerbannog

Caerbannog

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 13 August 2003 @ 00:42:
Het probleem dat je hebt is op zich wel te verklaren.
die 3com is niet cpu afhankelijk, die onboard dingen zijn dat wel. dus vandaar dat het geluid kan kraken.
Als je weer een 3com erin zet dan zal het weer gewoon werken.
Met een willekeurige anders netwerkkaart is 't probleem weg. Dus ook met een Realtek 8139 goedkoop prutsding wat ik nog liggen had. Ik verwacht alleen dat die broadcom *iets* beter is dan dat realtek ding.
En zo'n realtek kaart maakt toch ook gebruik van je cpu??
Wat ik ook typisch vind is dat die netwerkkaart een storing veroorzaakt op al mn pci kaarten. Dit vind ik toch niet echt normaal....
Ik zit nu een beetje na te denken, zou 't ook aan een eventuele slechte kwaliteit van die onboard geluidskaart kunnen komen? Dattie daarom storing geeft?

[ Voor 21% gewijzigd door Caerbannog op 13-08-2003 00:49 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Caerbannog schreef op 13 augustus 2003 @ 00:45:
[...]

Met een willekeurige anders netwerkkaart is 't probleem weg. Dus ook met een Realtek 8139 goedkoop prutsding wat ik nog liggen had. Ik verwacht alleen dat die broadcom *iets* beter is dan dat realtek ding.
En zo'n realtek kaart maakt toch ook gebruik van je cpu??
Juist niet realtek. die gebruiken Juist de cpu.
nee, we hebben het over 3com, intel, DEC en dat soort dingen die gewoon goed werken zonder de cpu te belasten.

• Caerbannog

Caerbannog

Topicstarter
Ik snap dat 3com en andere duurdere geluidskaarten de CPU niet belasten, maar een realtek ding die de CPU wel belast werkt wel goed. Mijn eerste reactie was idd ook dat 't wel zou liggen aan 't feit dat mn onboard ding mn processor meer gebruikt, maar met die realtek kaart werkt 't wel goed....

• BlackDiamond007
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-03-2023
De SB Live! en de netwerkkaart zitten allebei op IRQ 20, en mn modem zit op IRQ 21. Ik weet niet of dit iets uitmaakt.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ik weet ook niet als het IETS uitmaakt, maar zoals je zegt, zodra iemand iets probeert te doen via netwerk dan valt je internet verbinding uit en muziek is niet meer om aante horen...

Probeer deze es effe andersin te stellen en dan opnieuw kijken, of probeer gewoon even je geluidskaart eruit, kijken als je een bestand over netwerk kan versturen ...

Asus A8N-E , Amd 3000@2.3Ghz, 1Gb kingston Dual channel pack,WD Raptor 74Gb/10k,WD 200Gb/7200 , Asus 6600Gt En-extreme

• Caerbannog

Caerbannog

Topicstarter
Dom dat ik dat niet eerder geprobeerd heb natuurlijk (had ik beter kunnen doen i.p.v. eerst een topic openen en dan proberen...).
Maar 'k heb 't even geprobeerd, ('k had IRQ 18 nog vrij) en 't maakt niks uit.... Problemen blijven... Helaas.
iig bedankt voor de reacties tot nu toe :) Geeft je weer vertrouwen in de mens :+

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 12:28
Staat irq aanwijzing in Windows aan?

En verder, kan het natuurlijk een design foutje zijn, maar die kans acht ik niet hoog.

Ik zou toch echt voor een goede netwerkkaart gaan zoals een intel en 3com, veel beter, en ook kwa cpu usage, hoewel met 2.4 ghz dat niet echt een main concern is
:)

• Caerbannog

Caerbannog

Topicstarter
Ik zou zo even niet weten of IRQ aanwijzing aanstaat, 'k kan zo ook niet weten waar 'k dat vinden moet :+
'k heb me vandaag zo geërgerd aan 't ding dat ik direct een andere netwerkkaart besteld heb. 't probleem is nu dus eigenlijk weg :) Toch blijf ik 't vreemd vinden dat deze combi niet goed wil werken. Ik heb trouwens ook nog geprobeerd mn geluidskaart en modem van pci slot te wisselen, maar het probleem blijft dat wanneer mn netwerkkaart gebruikt wordt alle PCI apparaten storen....
iig alvast bedankt voor de reacties :)
Pagina: 1