[ASP/SQL/Access] sql update statement doet het niet

Pagina: 1
Acties:

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Topicstarter
hallo,

ik heb de volgende code,

code:
1
update="update NEWS set news='"&news&"', short='"&short&"', date='"&dateItem&"', time='"&timeItem&"', admitted=True, to='"&toWho&"' where id="&id

via response.write krijg ik het volgende:
update NEWS set news='hier dan iets', short='001', date='Friday, August 8, 2003', time='12:12:12', admitted=True, to='To all BK members and other people' where id=20

news=memo
short=text
date=text
time=text
admitted=yes/no
to=text
id=number

Dat klopt dus allemaal.

Hij geeft telkens een syntax error fout, ook in access zelf. Kan iemand me helpen.. ik staar en zoek mezelf .... dood 8)7

Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E14)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error in UPDATE statement.
/bk/db/newseditorDb.asp, line 80

Wat wil je verder nog weten ArneDM...
de hele query staat er...en de error type.. verder nog iets?

[ Voor 31% gewijzigd door mr._Anderson op 13-08-2003 00:28 ]

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

Verwijderd

Uhm kan je misschien wat meer vertellen de rest laten zien van je query wat de foutmelding is enz.
Zo kan ik weinig voor je betekenen

• syllaz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-04 17:01
Probeer eens " & short & " , dus zonder '
Hij gaat waarschijnlijk over z'n nek omdat het numerieke waarde is.

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
syllaz schreef op 13 August 2003 @ 00:28:
Probeer eens " & short & " , dus zonder '
Hij gaat waarschijnlijk over z'n nek omdat het numerieke waarde is.
helpt niets.. maar de waarde is numeriek.. maar het veld in de db is text... dus dan moet je toch ' ... ' gebruiken..

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
hmm... opgelost..

heb nu het volgende gedaan:
code:
1
update="update NEWS set [news]='"&news&"', [short]='"&short&"', [date]='"&dateItem&"', [time]='"&timeItem&"', admitted=True, [to]='"&toWho&"' where [id]="&id

dat de tabel naam NEWS is, en de colom naam news is, dat zal hij wel niet zo leuk vinden ofzo... want gereserveerde woorden zitten er volgens mij niet in.

Allemaal bedankt voor de hulp!

edit:

dit is welke er in de [ ] moeten komen:
code:
1
update="update NEWS set news='"&news&"', [short]='"&short&"', [date]='"&dateItem&"', [time]='"&timeItem&"', admitted=True, to='"&toWho&"' where id="&id

zo doet hij het nog steeds goed, dus short, datum en time moeten tussen [ ] , date en time zullen wel gereserveerd zijn, short weet ik niet.

[ Voor 42% gewijzigd door mr._Anderson op 13-08-2003 00:50 ]

• intGod
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

short is een shortint.

Nooit reserved words gebruiken!
Pagina: 1