[Win2K] Virus, format c, d ongepartitioneerd???

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 09:22

Padvinder

doet z'n best

Topicstarter
Volgens mij ben ik heeeeeel dom geweest...

Ik had een virus... ik kreeg het niet weg (NAV2003 installeerde niet eens meer), dus ik dacht... ff m'n bestanden (alles van school, etc.) op D: partitie zetten en format C: dan maar...

Dus, zo gezegd, zo gedaan... Win2K bootflops gemaakt, flop 1 erin, reboot... alles verliep spoedig... Partitie C: geformateerd via het setupprogramma van Win2k, D partitie dus niet aangeraakt...
Windows is bezig met installeren, vraagt ie om m'n registratiecode. Die heb ik ook wel, maar de CD van Win2K is een kopie van het origineel en de key staat als txt file op de CD, dat was ik even vergeten, en inmiddels kon ik dus niet meer in windows, want format...

Dus... ik denk: ik install DOS even (had nog 3 oude installatie diskettes liggen). Maar, dan moest nog wel even de C schijf worden geformateerd (was NTFS, en dat begreep DOS niet) Ook gebeurd, na veel gepruts eindelijk ook m'n CD rom aan kunnen spreken, Key opgeschreven en opnieuw Windows installeren...

Staat er tijdens de setup ineens: waar wil je windows installeren? Op C: 2045 MB, FAT systeem of op 2035 MB ongepartitioneerd...

Dus... omdat DOS zo vriendelijk is geweest om (waarschijnlijk) alles te formatteren, ben ik nu AL mijn bestanden kwijt... wat MP3tjes (Lekker belangrijk), maar ook alle documenten die ik ooit voor school heb gemaakt, al m'n e-mails, al m'n adressen, alle documenten voor scouting (dat waren er veel, en behoorlijk belangrijk), etc...

Jullie raden het al:
Is er een mogelijkheid om die bestanden terug te vinden???

Ik heb nu dus alleen een C: partitie (van 2045 MB), D: kent ie niet eens meer (ja, als CDrom). Dus het gedeelte waar die bestanden stonden is na de DOS format niet meer gebruikt...

Wie oh wie kan mij helpen???

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-05 21:29

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

In OM hebben ze een hele mooie faq waarin een gedeelte over datarecovery staat.:
Hoe krijg ik verloren gaande data terug?
Misschien dat je die maar eens moest lezen ;)

Verder:
[search=data recovery]
[search=verloren bestanden terughalen]
etc.

[ Voor 14% gewijzigd door Vae Victis op 13-08-2003 00:23 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je de beschikking over een ander systeem? Hang dan je schijf in het andere systeem, en gebruik een data recovery tool, zoals getdataback. Misschien haalt dat wat uit.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Dit topic is gesloten.