Toon posts:

[XP] ADSL Wanadoo & Eminent 4020 Switch/Router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na heel wat topics doorgeworsteld te hebben, ja zeggen ze allemaal, ben ik toch tot dit schrijven gekomen. Het gaat om het in gebruik nemen van een Eminent EM4020 Homestation (Switch, Router en Wireless LAN). in combinatie met Wanadoo ADSL.
Het was geen probleem om via het Homestation adres in de configuratie van de Homestation te komen en zelfs mijn Notebook met Wireless PCMCIA kaartje zag het het draadloze netwerk direct, geen enkel probleem. Het probleem begon pas bij het configureren van de ADSL settings in de Homestation.
Hoe moet ik verder moet instellen, gebruik in PPTP en welke IP adressen moet ik gebruiken.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Lijkt me dat je die (default) settings toch wel ergens op de Wanadoo pagina kan vinden?? Bij Demon ADSL hoef je trouwens niets in te stellen (gewoon op DHCP zetten en hij doet et).

Wees consequent, maar niet altijd

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-08 14:14
ik zou zeggen gebruik de instelingen die je van Wanadoo gehad heb en evt. die van je ADSL

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Verwijderd

Topicstarter
Omdat het Eminent Home Station het LT2P protocol niet ondersteunt kan hij in combinatie met WANADOO ADSL niet gebruikt worden. Dit was mij verteld en sterker nog op de website van Eminent wordt over de EM4020 gezegd dat deze geschikt is voor ADSL en CABLE. DUS MOOI NIET. WANADOO ADSL & Eminent Routers/Switches werken niet samen!

Verwijderd

weet iemand of dit probleem zich alleen voor doet bij wanadoo adsl. of ook bij andere providers?

ik ben manenlijk al 2 dagen bezig om een netwerk op te zetten maar zodra de router er tussen komt wordt de mode niet meer herkent.

bedankt sensen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 13:03:
weet iemand of dit probleem zich alleen voor doet bij wanadoo adsl. of ook bij andere providers?

ik ben manenlijk al 2 dagen bezig om een netwerk op te zetten maar zodra de router er tussen komt wordt de mode niet meer herkent.

bedankt sensen
Ik weet niet wat voor modem en router je hebt maar 1 van de 2 moet waarschijnlijk als router aka dhcp server spelen. Dit kan je gewoon in beide instellen. Indien je modem de functie heeft een ander apparaat als server in te stellen zou ik je router instellen, die deelt dan IPs uit enzo.

Verwijderd

ik heb ook een eminent en 4020 samen met een 3com office connect adsl router.

en zodra ik de roeuter er tussen zet kom ik niet meer bij de modem.
en ik heb beiden al als dhcp router ingesteld maar niets veranderde daar iets aan

Verwijderd

Zit je modem wel in de uplink poort van je router?

Verwijderd

uhh, ja

anders zouden er ook geen lampjes branden.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 22:29
Dan zullen je lampjes wel branden :D

Maareh wat voor adsl modem heb je mischien kan je dan je modem flashen tot router dhcp server en dan de router als accespoint/switch gebruiken..

Heb ik hier ook gedaan met een thomson 510+linksys 56g :P

Verwijderd

klinkt heel leuk maar hoe kan ik dat doen dan?

want dit lijkt mij ook de beste oplossing want zo hoef ik internet
niet te delen toch?

Verwijderd

ik heb eeb 3com officeconnect 612 adsl router
en een em4020 wlan router

alle hulp is welkom want ik kom er niet meer uit q:(

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 22:29
Dan deel je internet nog steeds maar dan met je adsl modem maar het ligt eraan welk type modem het is...

Als het een multipc modem is steek je de uplink gewoon in de router.
Zo niet dan zou je em moeten flashen als dit al mogelijk is.

Welk modem heb je BTW ??

Verwijderd

een 3com officeconnect remote 612adsl router/modem
model ds-5x3x

Verwijderd

of je reset de router een keer en hij geeft zich zelf een static ip
en alles is geregeld????

in ieder geval bedankt voor jullie hulp

roel
Pagina: 1