Toon posts:

Software raid failed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een striped array over 2 disk's van 74.5 gb, deze is na de mislukte install in het duits van win 98 failed (ik weet het stom, maar ik had een win98 nodig voor een proggie, en dacht dat het ook wel ging in t duits) in computer management staat disk 2 als offline en de partitie als missing, nu heb ik op een windows support site gelezen dat je dezelfde partitie moet aanmaken en niet formateren dus ik dnek eerst delete partition, nu staat er disk 1 37.28 gb unallocated en disk 2 staat offline en die kan ik ook dus niet samenvoegen met 1...

ik heb in de faq gelezen, en diverse progzels uitgeprobeerd maar niets lijkt echt te werken, ik denk dat de mbr beschadigt is door die install, maar ik hoop dat het op te lossen is... anyone??

owja..echt AL mn belangerijke data staat (tijdelijk) op voor formatten van systeem schijf... dit is echt de kutste week uit mn leven echt ALLES gaat kapot!!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2003 23:43 . Reden: nog ff zeiken... ]

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-02 01:01

WPN

fdisk /mbr

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Topicstarter
in dos...? ik heb geen floppiedrive op t moment...

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-02 01:01

WPN

booteble cd van win2k?

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Topicstarter
ok..ik heb bij repairconsole fixmbr gedaan (wat volgens microsoft hetzelfde als fdisk /mbr doet) maar dat haalt niks uit, dit is een screenshot van disk management, misschien weet iemand het dan...
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=258082

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kun je ze niet gewoon weer online brengen? Doe eens rechtsklik op die disk.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-03 18:27

Croga

The Unreasonable Man

BalusC schreef op 13 August 2003 @ 06:47:
Kun je ze niet gewoon weer online brengen? Doe eens rechtsklik op die disk.
Dat lijkt me alvast een goed begin. Als je niet de optie krijgt om hem te heractiveren, zal er waarschijnlijk een hardware probleem zijn, en dan kun je het schudden.

Dus eerst de schijf die offline is heractiveren (opnieuw online brengen) vervolgens kijken of je de optie "repair" hebt in het rechtsklik menu.

Het verwijderen van de partitie van de actieve schijf lijkt mij niet echt positief. Het zal zeker niet helpen, en je hebt kans dat je daardoor helemaal niets terug kunt krijgen. Maar dat kun je pas zeggen als je de andere schijf weer actief hebt....

Verwijderd

Topicstarter
als ik op reactivate disk druk gebeurt er niks, ik heb een paar porgramma's gestart om te testen maar met die hd zelf is niks mis..
er staat ook een optie bij convert to basic disk....als ik dat nou doe en dan kijk of ie weer online komt? of is dat niet zo verstandig...

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 07:44 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Bij het converteren van dynamic > basic ben je de data sowieso kwijt.

Maar wat voor een RAID array was het? Indien RAID1, dan kun je het nog pogen te redden met GetDataBack. Indien RAID0, dan kun je het wel schudden.

Verwijderd

Topicstarter
het was raid 0, maar is er dan echt geen optie tot data recovery meer... echt mn hele leven staat erop (foto's, muziek,website, text/school documenten, inlognamen en veel meer) en ik hoop echt zo dat er nog iets is.....!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, dan had je maar geen überbelangrijke data op een RAID0 partitie moeten zetten zonder enige vorm van een degelijke backup-oplossing. RAID0 is leuk, het is snel, het is stoer, maar die gebruik je toch niet voor de belangrijkste data .. Je hebt per schijf 2x zoveel kans op dataverlies wanneer er een schijf uitvalt. Zet eerder de OS/Programfiles op zo'n RAID0 partitie en zet de documenten op een aparte schijf of een RAID1/5 partitie :)

[ Voor 15% gewijzigd door BalusC op 13-08-2003 19:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, ja t was een tijdelijke oplossing want ik had net mn systeemschijf opgeschoond..vandaar, en backuppen tsja...t is zoveel data dat ik daar meestal niet aan begin...volgende keer zeker wel..
Pagina: 1