Toon posts:

Windows ME serieuze problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een Windows ME systeem staan, en telkens de PC opstart krijg ik deze fout :

Titel : MsnWorks
Runtime Error '429'
ActiveX component can't create object

Daarna krijg ik telkens ik Deze Computer open, Internet Explorer enzo verder deze error :

Titel : Microsoft Internet Explorer
Door uw huidige beveiligingsinstellingen kunnen ActiveX-besturingselementen op deze pagina niet worden uitgevoerd.
Daardoor wordt deze pagina mogelijk niet juist weergegeven.

Ook kan ik niet in mijn startmenu graken, als ik op start klik blijft de knop gewoon ingedrukt staan.

Nu heb ik in veilige modus opgestart en krijg ik deze erorrs niet, maar nog steeds werkt het startmenu niet. ik kan wel in deze computer etc.

Ik heb al eens geprobeerd de Internet Explorer instellingen ( beveilingsniveau ) aan te passen in zowel gewone als veilige modus, maar het lijkt alsof deze instellingen niet worden bewaard.

Als iemand een oplossing weet, gelieve dan te replyen :)

Bedankt gaste

Verwijderd

Zijn er in de afgelopen periode wijzigingen in je systeem geweest :?

Zo ja, kijk dan eens of het daar aan ligt, door bijv. een systeemherstel of de-install. :)

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:14

WPN

kan ook nog een format (na data backup natuurlijk ;))

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Je titel zegt toch alles? Windows ME is niet één vn de beste os uitvoeringen van Microsoft (eerder de slechtste) en het lijkt me raadzaam om of 98 se te installeren of eens na te gaan denken over windows XP.

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal morgen nog es kijken voor systeemherstel.

eNaSnI, de PC is niet van mij, het is al een oud bakske, en ze hebben enkel Windows ME officieel ( van hun andere pc ).

Format is last resort :)

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-05 08:11
Zo ver ik weet moet je kijken hoe de rechten staan op deze file (msvcirt.dll)en deze wijzigen in lezen en schrijven.
Als je deze file nu niet heb dan moet je hem plaatsen in je Windows/system32 folder.
Deze file is vaak de oorzaak van dit probleem.

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Verwijderd

Topicstarter
msvcirt.dll stond in windows/system en had de juiste lees en schrijfrechten. Ik probeerde hem te kopieren naar system32 maar kopieren / plakken werkt blijkbaar ook al niet :( , in system32 staat wel niets, behalve een map drivers, is dit normaal??

Ik heb ook al systeemherstel geprobeerd, maar ik krijg enkel een wit scherm, verder gebeurt er niks.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 10:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok ik ben nu begonnen met alles te formatteren, en ME opnieuw te installeren.

Setup wordt normaal gestart, en het eerste deel van de setup verloopt vlekkeloos. Dan moet de PC rebooten om aan het tweede deel te kunne beginnen.

Dan krijg ik de error 'Invalid System Disk'. Kan dus niet in windows geraken.
De partitie is primair en actief.

Als ik die HD nu in een andere PC steek, zie ik dat er geen bestanden opstaan zoals autoexec.bat etc., opstartbestanden.

Kheb nu al twee keer opnieuw geformatteerd vanuit windows xp en opnieuw geprobeerd, helpt niet.

Nu heb ik de raad gekregen fdisk /mbr uit te voeren, ik doe dit maar krijg geen output. is dit normaal? Daarna heb ik ook maar mijn partitie nog es verwijderd in fdisk en een nieuwe aangemaakt, en dan de setup opnieuw gestart. Nu zei ie iets van een corrupt bestand van 4096 bytes en daarna iets van dat de schiijf 100% gebruikt was ofzo. Maar ik graak dus niet aan die format om die schijf te legen.

Iemand enig advies? :|

Verwijderd

SOrry voor de flauwe grap:
Windows ME is opzich al een serieus probleem :P

Kzou win98se installeren ofzo, of win2k

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2003 @ 18:17:
SOrry voor de flauwe grap:
Windows ME is opzich al een serieus probleem :P

Kzou win98se installeren ofzo, of win2k
M(eer)E(llende) is echt bagger. Ik heb nog maar van weinig mensen gehoord, dat ze er tevreden over waren. (Misschien als je alleen maar tekstverwerken doet, dat het dan wel gaat...)

Mocht je toch aan het formatteren gaan en ME willen blijven gebruiken, maak dan maar een goeie image. Die zul je nodig hebben!

Verwijderd

Topicstarter
ik kan niet het is mijn PC niet die mensen moeten geen warez hebben hebben enkel maar Windows ME legaal ................

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 18:13:
ok ik ben nu begonnen met alles te formatteren, en ME opnieuw te installeren.

Setup wordt normaal gestart, en het eerste deel van de setup verloopt vlekkeloos. Dan moet de PC rebooten om aan het tweede deel te kunne beginnen.

Dan krijg ik de error 'Invalid System Disk'. Kan dus niet in windows geraken.
De partitie is primair en actief.

Als ik die HD nu in een andere PC steek, zie ik dat er geen bestanden opstaan zoals autoexec.bat etc., opstartbestanden.

Kheb nu al twee keer opnieuw geformatteerd vanuit windows xp en opnieuw geprobeerd, helpt niet.

Nu heb ik de raad gekregen fdisk /mbr uit te voeren, ik doe dit maar krijg geen output. is dit normaal? Daarna heb ik ook maar mijn partitie nog es verwijderd in fdisk en een nieuwe aangemaakt, en dan de setup opnieuw gestart. Nu zei ie iets van een corrupt bestand van 4096 bytes en daarna iets van dat de schiijf 100% gebruikt was ofzo. Maar ik graak dus niet aan die format om die schijf te legen.

Iemand enig advies? :|
Het is normaal, dat fdisk /mbr geen output geeft. Heb je na het aanmaken van een nieuwe partitie die ook geformatteerd? (Dat ben ik nu dus al een aantal keer vergeten...)

Verwijderd

Topicstarter
doh ja vergeten, ik heb ze nu juist geformatteerd in windows xp, kzal nog maar es gaan proberne zie

Verwijderd

Topicstarter
kebbet nu opnieuw geprobeerd, ik krijg nog steeds die invalid system disk error.. iemand raad?? :(

Verwijderd

Topicstarter
Dit is hier het laatste deel van setuplog:

RootFilesRenamed=PASSED
TPS_Flush() Informational log: Setup didn't rename old file :C:\WINDOWS\system.ini: to :C:\WINDOWS\system.---:
TPS_Flush() Informational log: Setup didn't rename old file :C:\WINDOWS\wininit.ini: to :C:\WINDOWS\wininit.---:
TPS_Flush() Informational log: Setup didn't rename old file :C:\WINDOWS\win.ini: to :C:\WINDOWS\win.---:
TPS_Flush() Informational log: Setup didn't rename old file :C:\WINDOWS\setup.ini: to :C:\WINDOWS\setup.---:
TPS_Flush() Informational log: Setup didn't rename old file :C:\WINDOWS\qtw.ini: to :C:\WINDOWS\qtw.---:
TPS_Flush() Informational log: Setup didn't rename old file :C:\WINDOWS\control.ini: to :C:\WINDOWS\control.---:
TPS_Flush() Informational log: Setup didn't rename old file :C:\WINDOWS\msoffice.ini: to :C:\WINDOWS\msoffice.---:
TPS_Flush() Informational log: Setup didn't rename old file :C:\WINDOWS\system.cb: to :C:\WINDOWS\system.---:
TPS_Flush() Informational log: Setup didn't rename old file :C:\WINDOWS\powerpnt.ini: to :C:\WINDOWS\powerpnt.---:
Migration:(C:\PROGRA~1\OUTLOO~1\9xmig.dll)(stage 0x400) failed to load (error = 255262730)
Migration:(C:\PROGRA~1\OUTLOO~1\9xmig.dll)(stage 0x400) failed to load (error = 255262730)
Providers begin (AfterProvider)
CallDll(C:\WININST0.400\netdi.dll,NDICLEANUPB4REBOOT), hlib=5638, ret=0
CallDll(C:\WININST0.400\setupx.dll,SURPLSETUP), hlib=3894, ret=0
Providers End (AfterProvider)
SUMB:Windows Millennium Edition Setup:De computer wordt opnieuw gestart. Verwijder alle schijven uit de stations en klik op OK om de computer opnieuw op te starten.:OK
Opnieuw opstarten=geslaagd

[Dummy]

mss kun je hiermee iets doen? :s

• _pjotr_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-03-2024
Als je een licentie hebt voor windows ME, is die ook geldig voor een eerdere versie van windows volgens mij (kun je ff checken bij M$ voor de zekerheid). 98 SE is een stuk beter dan ME, dus dat kan mischien helpen. Kijk of de spanning en IDE kabel wel helemaal goed zijn, en of het moederbord niet kaduuk is. Het kan zijn dat je een aparte driver voor je drive controller nodig hebt (niet erg waarschijnlijk, maar ja, je weet maar nooit). Kijk even welke cd's / floppies allemaal bij de computer zaten, misschien zit daar nog iets belangrijks bij.

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar zitten, het is mij gelukt met sys c:\ via een opstartdiskette :D , bedankt aan iedereen die de tijd nam om ff te replyen :)

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 11:07

r0b

Subtiel schopje. ;)

Had zojuist iemand aan de lijn met ditzelfde probleem, alleen kreeg hij geen 'MsnWorks' error bij booten. (Alleen een compleet standaard desktop ipv eigen, verder geen enkele error).

Ook werkte de msvcirt.dll copy/paste truuk niet.

Zijn er nog een mogelijk aantal oplossingen?

De error komt me zelf redelijk onbekend voor, en zoeken op Google/KB/GoT levert weinig tot niks op. :/
Pagina: 1