VPN oplossing (met plaatje)

Pagina: 1
Acties:

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:23
Ik had deze week al eerder soort gelijke vraag gesteld maar deze was niet duidelijk en ik ben nu op zoek naar iets "anders"

Om te beginnen het plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.informatix.demon.nl/VPN.JPG

zoals in het plaatje te zien is heb ik praktisch gezien 2 draadloze netwerken die beide op zelfde range/subnet liggen.
In elk draadloos netwerk zitten een aantal servers die publiekelijk toegankelijk zijn.

Nu heb ik binnenkort de beschikking over adsl, omdat ik de mensen internet aan wil bieden waarbij anderen niet makkelijk kunnen zien wat jij doet (niet moeilijk in een lan)
Dit wil ik oplossen door een vpn router neer te zetten op de hoofdlocatie waar ook de DSL modem komt te liggen...

Wat wil ik?
"Simpel"....... gebruikers kunnen gebruik maken van lokale draadloze netwerk, hier krijgen ze van mij een ip adres toegewezen (10.0.0.xxx/24)
Op zich niet boeiend...

Indien iemand gebruik wil maken van het Internet MOET deze eerst een verbinding maken met de VPN server/router waardoor ze via de DSL modem kunnen Internetten.....
Op dit moment wordt er gebruik gemaakt van 1 IP adres maar de ISP heeft al aangegeven dat ze in een later stadium ook wel meer IP adressen kunnen/willen leveren.

Er zijn een aantal voorwaarden waar die VPN server/router zich aan moet houden.
Ten eerste moet het hardware matige oplossing zijn (als het kan)
Daarnaast moet elke VPN verbinding een "eigen" verbinding hebben met het internet
Ieder die zich via VPN aanmeld kan via VPN geen andere lokale aangemelde pc's benaderen...

Waar is dit allemaal mee mogelijk?

Verwijderd

Waarom zo moeilijk? Doe gewoon WEP encryptie aan en gebruik authenticatie op MAC adres...

Als je perse VPN wilt: draytek 2200 aansluiten LAN zijde naar internet, WAN zijde naar WiFi. VPN gebruikers aanmaken en eenvoudig VPN verbinding opzetten. De draytek ondersteund IPsec en PPTP dus moet werken met alles...

Maar erg omslachtig om je inet verbinding te beveiligen heur...

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2003 23:48 ]

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:19
omdat met wep-encryptie en mac-adres-controle je netwerk niet meer publiek toegankelijk is :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock