composite -> svhs -> scart

Pagina: 1
Acties:

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:01
Ik heb tussen m'n Hollywood plus en m'n video/tv een svhs kabel lopen, en nu is het beeld dus zwart/wit.
Aansluiten via svhs via tv levert wel kleur beeld op, maar ik wil graag de dvd's die ik afspeel op video kunnen opnemen.
Nu heb ik begrepen dat zwart/wit door de svhs kabel komt, en dat bij gebruik van de composite uitgang het beeld toch kleur is.
Nu vroeg ik me af of er een soort adapter is die de composite uitgang op de hollywoodPlus gebruikt, dan via de svhs kabel naar de scart adapter die de video aansluit.
Ik heb nl al 10 meter duur svhs kabel gekocht en koop liever niet nu nog eens 10 meter composite kabel voor heel veel geld.

Verwijderd

Ik denk ten eerste dat je DVD's vanuit je PC niet op Video kan opnemen (weet het niet helemaal zeker). Ten tweede zou ik die 10 mtr Svhs kabel weet terug brengen en inruilen voor een lange scart kabel + een scart samenvoeger. Hiero plug je de Svhs of Composite kabel van je Pc setje in. Maak er dan de lange scartkabel aan vast. Je hebt dan een perfect beeld in Kleur. Je kan er ook nog het geluid op die samenvoeger inpluggen, zodat je het geluid uit je TV kan laten komen. Dit alles zal je +/- 50-75 piekies kosten bij de locale electronica boer.

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Ik denk dat je video geen S-VHS ondersteund..

Bij composiet wordt het gehele signaal (helderheid + kleur) verstuurd,.

S-Video daarentegen stuurt over het composiet lijntje alleen maar helderheids info (zwart wit dus) en over het lijntje waar bij RGB het rood signaal overheen gaat de kleurinfo (chrominantie)

IP Rocks

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 19:13
Ik heb mijn S-VHS uitgang op een SCART adaptertje en vandaar heb ik die uitgang via nog een SCART kabel naar de composite-in. Vie de video loopt nog een SCART kabel naar de TV-in.
Lekker duur geintje maar perfect beeld.

• miles
Hmmm, dvd's kan je dus wel op video opnemen. Dat kan nu nl ook, maar alleen in zwart wit dus. En de kabel terugbrengen kan dus ook niet. Die heb ik op een beurs gekocht. Jammer

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:40

Jag

Natuurlijk kan je DVD's opnemen met een VHS vcr. Ik weet alleen niet of een vcr met een RGB signaal overweg kan. Maar even alles op een rijtje:
er zijn drie manieren om je tv kaart met je tv en/of vcr te verbinden:
- composite: slechste manier, alle signalen door één kabel
- S-video (niet te verwarren met S-VHS): helderheid en kleur gescheiden, levert beter beeld op. Wel kijken of je tv er een aansluiting voor heeft. Bij scart kabels, waardoor ook een S-video signaal kan, wordt de aansluiting Y/C genoemd.
- RGB: dit is de beste manier. Hierbij zijn rood, groen en blauw gescheiden. Gaat mbv een scart kabel.

Jag

• Frenkie567
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-01-2022
Ik heb mijn mpegkaart met een s-video kabel aangesloten op een scartaansluiting (met een zo'n scart-stekker) van mijn tv (die dit ondersteunt). Vervolgens stuurt de tv dit signaal weer door een scartkabel naar de video (die geen s-video ondersteunt) en kan ik mooi DVD's kopieren op VHS videobanden. Kwaliteit is erg goed. Die s-video kabel van 10 meter heeft me trouwens best wat gekost...

• miles
sjips.....op mijn tv past maar een scart stekker.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Je hebt van die kastjes waar je 1 scart op in kunt pluggen en er 2/3/4 uit komen...
Heb ik bij mijn oude huisbaas gezien die videobanden kopieert... Zijn ook kastjes te koop die de Macrovision eruit filtert... :) Heerlijk!!

Pvouput live

Verwijderd

Het is zelfs mogelijk om de 2 nuldraden en de 2 andere draden samen te voegen. Heb geen schema in de buurt maar heb het wel gedaan en het werkt erg goed. :*

Verwijderd

Op vrijdag 08 december 2000 00:50 schreef Krypt het volgende:
Je hebt van die kastjes waar je 1 scart op in kunt pluggen en er 2/3/4 uit komen...
Heb ik bij mijn oude huisbaas gezien die videobanden kopieert... Zijn ook kastjes te koop die de Macrovision eruit filtert... :) Heerlijk!!
Moet je voor de gein je video signaal eens door een digitale beeldmenger heenhalen. Hoppa foetsie die copy protection. We hebben hier zo'n Sony digitale beeldmenger van een fl 2000,-- en werken... wauw

• miles
Yezz, ik denk dat ik de oplossing heb gevonden.
Een adapterkabeltje van m'n s-video tv out naar composite tv-out (bijgeleverd bij m'n kaart) Dan een tulp verleng stekker van composite out naar de gele aansluiting op de scart stekker. En deze stekker kan in de tweede ingang in de videorecorder. Ik neem aan dat geluid op dezelfde manier werkt. (kon ik niet testen want ik heb maar een zo'n lange tulp stekker)
Opnemen op video gaat op deze manier ook.

Ik heb trouwens wel het idee dat het beeld zo iets lichter is dan wanneer het via s-video gaat.

Overigens ben ik ook wel benieuwd naar die RGB methode. Wat voor kabels en stekkers heb je daar voor nodig en hoeveel kost dat?

Verwijderd

Halllooo schwarzenekket! Waar zijn we nou helemaal mee bezig?!

Koop gewoon scart<>composite?!?
duhhh
kost 15 piek ofzo bij elke willekeurige electronica-zaak. Bij V&D zijn ze duurder en andere niet electronica-zaken hebben die kabels ook...
Werkt perfect (heb ik hier ook)

• miles
Is dat een kabel of een stekker?
En in geval van kabel, hoe lang dan?
Pagina: 1