[WinXP] ident problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• Tootoo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08-2025

Tootoo

Folding extremist

Topicstarter
Mijn probleem is als volgt:

Een tijdje terug heb ik, zoals meer van jullie, het gezeur gehad van de RPC crash. Dat is 1 keer gebeurd bij me, daarna was het over. Ik heb toen ook de patch gebruikt en een firewall geinstalleerd (zonealarm). So far so good.

Maar sinds die crash heb ik problemen met de ident. Met mIRC krijg ik een random gegenereerde ident (werken doet ie dus wel, maar op een wel erg vreemde manier). Maar FlashFXP kan helemaal geen ident gebruiken en komt met de melding "Ident Server: Unable to listen on port 113".

In het begin dacht ik dat zonealarm te strak stond ingesteld, maar wanneer ik deze eraf knikker behoud ik het probleem. Verder staat de firewall van WinXP totaal uit. Ik heb gekeken of er een 1 of ander wazig programma draait (al is het maar op de achtergrond), ook dit is niet het geval. Ook google en / of de search functie hier op GoT leveren me eigenlijk geen relevante informatie die ik kan gebruiken.

Is er iemand die hetzelfde mee heeft gemaakt of een soort gelijke wazige actie heeft ondervonden? Wil namelijk toch wel voorkomen dat ik windows opnieuw moet installeren, tenzij het echt niet anders kan.

Tootoo

Folding@home

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:00

momania

iPhone 30! Bam!

Misschien heb je nog last van de worm die van deze lek gebruik maakte.
Probeer even een van de removal tools die hier beschreven zijn:
Verwijderd in "RPC crash/shutdown 'vraag bak'"

Mocht je er nog niet uitkomen, gelieve in dat topic te vragen om zo de RPC info een beetje centraal te houden.
Ik weet het , het zijn al aardig wat pagina's, maar er staat zeker een hoop nuttige info in ;)

[ Voor 33% gewijzigd door momania op 13-08-2003 00:48 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Dit topic is gesloten.