[VB.NET] Crystal Reports is erg traag

Pagina: 1
Acties:

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:20
In een vb.net applicatie gebruik ik Crystal Reports, v 9.0.XXX, om een mailmerge uit te voeren op een aangemaakte recordset. De applicatie doet het perfect, maar is wel erg traag. Op sommige PC's moet ik minutenlang wachten voordat een recordset met slechts één record is omgezet naar het document. Op andere PC's loopt het programma helemaal vast. Is er een manier om de mailmerge te versnellen?

Ik heb de code niet bij de hand, maar deze ziet er ong. zo uit:
Visual Basic .NET:
1
2
dim oRpt as new Crystalreport()
oRpt.database.setDatasourse (dataset1)

[ Voor 20% gewijzigd door TweakersOnly op 12-08-2003 22:38 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je zou om te beginnen eens kunnen achterhalen op welke regel de traagheid optreedt door een teller toe te voegen.

[ Voor 16% gewijzigd door gorgi_19 op 12-08-2003 22:38 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:20
Het systeem doet er heel lang over op het moment dat de dataset aan het component wordt gekoppeld, de tweede regel in mijn voorbeeld dus. Aangezien ik hier een compleet component/reference gebruik, kan ik hier niet verder in steppen.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Zijn dit webrapporten of desktoprapporten? Ik maak zelf regelmatig gebruik van CR en dit werkt naar behoren. Welke viewer gebruik je?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-08 21:27

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Heb je al eens geprobeerd om hier "call" te gebruiken?
Een collega van me had ook eens rare effecten met een bepaalde class toen hij geen "call" voor de functie gebruikte.

Niet onderbouwd of wat dan ook, maar het zal ook niet veel tijd kosten om uit te proberen :).

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.