Toon posts:

internet op client hapert

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een vaag probleem waar ik niet goed uitkom.

Op de eerste plaats heb ik heel erg veel moeite gehad om na het herinstalleren van mijn pc het internet weer te delen op 2 pc's. Wat normaliter heel makkelijk is.

Ip adres instellen op de server, de client is namelijk niet veranderd, sygate installeren en hoppa. Maar er was 1 probleem, de client leek geen dns server te kunnen vinden terwijl ik toch duidelijk bij DNS van de client mijn ip adres (van de server) vermeld. Winroute geinstalleerd en het probleem leek opgelost.. Vaag eigenlijk want Sygate werkte voorheen prima.

Maar! De grote grote maar. De client heeft bij 'vlagen' een internet verbinding. Dit valt dus steeds weg. Dat het internet het uberhaupt al doet op de client wil zeggen dat alle instellingen juist zijn.

Huidige situatie:

Server: IP 192.168.0.1 Subnet 255.255.255.0 (logisch)
Chello is automatisch.

Client: IP 192.168.0.2 Subnet 255.255.255.0 Gateway 192.168.0.1 (de server) en DNS 192.168.0.1 (weer de server)

Win route pro 4.02 geinstalleerd, NAT aangezet op mijn internetverbinding.

Het zou gewoon goed moeten werken. Maar het internet hapert. Valt gewoon weg van de client terwijl de server geen problemen heeft om vervolgens na 5 minuten weer terug te komen. Heel vaag en ik snap er niets van.

Misschien jullie wel?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
vanaf waneer heb je dit probleem :? sinds vandaag?

|||||| ** LEZEN - RPC crash/ windows shutdown ** ||||||

mischien heb je wel last van wormen, die heel veel internet verkeer genereren, of bij je provider die het nu heel erg druk heeft

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 12 August 2003 @ 21:55:
vanaf waneer heb je dit probleem :? sinds vandaag?

|||||| ** LEZEN - RPC crash/ windows shutdown ** ||||||

mischien heb je wel last van wormen, die heel veel internet verkeer genereren, of bij je provider die het nu heel erg druk heeft
Ik heb VANNACHT mijn pc opnieuw geinstalleerd en reken er dus maar op dat er nog geen vleugje spy ware, virus of wat voor onregelmatigheid dan ook te bekennen is.

Alleen mn remote service valt nog steeds uit, waar ik gek genoeg voor het formatteren ook al last van had.. maar dat was de vraag niet :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 21:57:
[...]

Ik heb VANNACHT mijn pc opnieuw geinstalleerd en reken er dus maar op dat er nog geen vleugje spy ware, virus of wat voor onregelmatigheid dan ook te bekennen is.

Alleen mn remote service valt nog steeds uit, waar ik gek genoeg voor het formatteren ook al last van had.. maar dat was de vraag niet :)
installeer eens een sniffer op je pc, kijk eens hoeveel netwerkverkeer je hebt op de lijn

A wise man's life is based around fuck you