[winxp] telkens het geluid van nieuwe hardware

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Dit is heel vreemd: ik hoor continu het geluid van de herkenning van nieuwe hardware, zoals ook klinkt bij aansluiting van een USB-device. Er wordt echter niks herkend.

Wel lijkt het Apparaatbeheer continu ververst te worden, want verwijder ik het enige apparaat met een uitroepteken, dan keer dit echt DIRECT weer terug. Vanmorgen heb ik de RPC-patch geinstalleerd en het probleem lijkt zich sindsdien voor te doen.

Komt dit bekend voor?

• apereet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2021

apereet

Jajaja, stelletje prutsers

Ook ik heb dit probleem, maar nog voordat ik de rpc patch had geinstalleerd.
Mijn webcam wordt gezien en dan weer niet.
Heb de webcam er maar uitgetrokken.
Ik wordt ook niet gehackt, want er staat alleen ftp en http en msn open op mijn router, dus dat lijkt me niet het probleem.
Gister wel de rpc patch geinstalleerd en sindsdien geen webacam meer aangesloten gehad.

beetje vreemd allemaal.
Nieuw onbekend virus??? :/

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

samo

yo/wassup

download eens de nieuwste drivers.
Ik denk dat je apparaat niet goed gevonden word.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

In geval van laptop:

Ligt je gsm toevallig naast je IR-poort?

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• TromboneFreakus
Ik denk dat ik het wel weet.

Er zit een drive bay in de pc met memory card readers en sinds de installatie, gevolgd door uninstallatie van VIA IDE drivers (IDE_MP... nog wat), worden die card readers niet meer herkend. Nu heb ik te veel in het register zitten prutsen denk ik, want sinds ik het niet herkende apparaat heb uitgeschakeld is het geping weg.

Dat wordt herinstalleren dus... :(

• TromboneFreakus
Aanvulling, voor mensen die ook rare hardwareproblemen hebben. Ik heb de hardware zoals geschreven uitgeschakeld, vervolgens heb ik de registry cleaner van jv16.org (freeware tot vrij recent) er overheen gehaald en dit alles automatisch laten verwijderen. Vervolgens gereboot en uitgeschakelde hardware verwijderd. Rebooten en Windows herkende de hardware vervolgens perfect.

Moraal van het verhaal: blijkbaar laat de uninstall van VIA rotzooi achter in het register, dat pas met de tool van jv16.org verwijderd werd.

Verwijderd

Ik heb hier ook last van! Alleen ik heb het nadat ik XP installeer!!

Nu ik dit zo lees bedenk ik me net dat het door mijn scanner zou kunnen komen!! Ik heb nl. een Revscan scanner maar hier geen Xp-drivers voor te vinden! Ik heb toen wat rondgezocht en drivers van Plustek geinstalleerd.... de scanner scant nu in ieder geval!

Kan ik hier verder niets meer aan doen? Of weet iemand dan de juiste drivers te vinden?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je de tips in dit topic al geprobeerd? Waarom kick je trouwens een bestaand topic?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Altijd wat te zeiken ofniet? Als ik een nieuwe topic maak dan krijg je commentaar 'gebruik de zoekfunctie', gebruik je de zoekfunctie krijg je dit gejank...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Brry - check je mail maar even :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.