Asus a7v133 - AMD athlon 1,4 GHz
Asus GeForce GTS
'Maxpower' voeding.
Oorzaak:
BIOS aangepast - CPU clock multiplier: 10,5 (normaal) en CPU freq.: 145 (normaal 133).
Na het indrukken van de power knop gaan alleen de fans draaien. De HD maakt een beetje geluid, maar niet de kenmerkende 'kgg' bij een normale boot. CPU wordt redelijk heet.
Probeersels:
BIOS gereset. Batterij eruitgehaald, op power knop gedrukt - geen effect.
Oude PCI grafische kaart geprobeert ipv GeForce - geen effect.
Alles losgekoppeld (HD, FD, CD, GeForce) - geen effect.
CPU en geheugen verwijderd - na induwen powerknop exact het zelfde resultaat als met alles erin.
Er is iets stuk, dat is duidelijk, maar wat?
CPU? MoBo? geheugen? Voeding? Ik denk eerlijk gezegd de CPU, maar hoe kan ik dat veriferen? Ik heb geen reserve onderdelen bij de hand, wellicht kan ik de voeding testen in de p166 waar ik nu op zit te typen, maar het lijkt me niet dat de voeding stuk is: alle fans draaien immers nog, en de HD maakt ook geluid.
Asus GeForce GTS
'Maxpower' voeding.
Oorzaak:
BIOS aangepast - CPU clock multiplier: 10,5 (normaal) en CPU freq.: 145 (normaal 133).
Na het indrukken van de power knop gaan alleen de fans draaien. De HD maakt een beetje geluid, maar niet de kenmerkende 'kgg' bij een normale boot. CPU wordt redelijk heet.
Probeersels:
BIOS gereset. Batterij eruitgehaald, op power knop gedrukt - geen effect.
Oude PCI grafische kaart geprobeert ipv GeForce - geen effect.
Alles losgekoppeld (HD, FD, CD, GeForce) - geen effect.
CPU en geheugen verwijderd - na induwen powerknop exact het zelfde resultaat als met alles erin.
Er is iets stuk, dat is duidelijk, maar wat?
CPU? MoBo? geheugen? Voeding? Ik denk eerlijk gezegd de CPU, maar hoe kan ik dat veriferen? Ik heb geen reserve onderdelen bij de hand, wellicht kan ik de voeding testen in de p166 waar ik nu op zit te typen, maar het lijkt me niet dat de voeding stuk is: alle fans draaien immers nog, en de HD maakt ook geluid.
"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"