Harddisk lopen langzaam vol

Pagina: 1
Acties:

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-03 14:14
Ik heb het probleem dat mijn hardeschijf (verdeelt in 3 partities) die langzaam aangeeft dat ie bijna vol is terwijl er in alle mappen bij elkaar (met sub mappen) lang niet zoveel data op staat dan dat er wordt aangegeven.

Dit viel mij dus laatst op bij 1 partitie, ik heb alles eraf gehaald en nog steeds gaf hij aan een aantal GB in gebruikt te hebben (stuk of 8 van de 19), mijn reactie was ??????????. Heb de partitie geformateerd, en alle beschikbare ruimte was terug.

Het volgende probleem is, dat dit dus ook bij mijn windows partitie gebreurt, ik gebruikt die partitie nergens voor. Hij is 5,8 GB groot en erstaan alleen windows gerelateerde programma's op zoals MS Office. Ik vindt het al vreemd dat dit in het begin iets van 2 GB was en later 3. Nu heb ik nog maar 800 MB over op die schijf, ik geloof niet dat de prestatie van windows hierop vooruit gaat. Defragmenteren helpt touwens niet, en gaat alleen maar slechter aangezien er minder ruimte vrij voor is.

Heeft iemand een idee wat er hier aan de hand is?

Verwijderd

Gebruik je geen extreem aparte formaten clusters :?
Het lijkt wel of er iets met de indeling van je partities/schijf niet goed is.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
1) treesize pro (trial) downloaden, en kijken waar die ruimte heen gaat
2) terugkoppelen wat het resultaat is

A wise man's life is based around fuck you

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:38
Kijk eens in de folder 'System Volume Information' in je root. Daar worden de restore points bewaard. Heb ik laatst voor 3Gb aan oude restores uit kunnen verwijderen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Eh.. Wat voor windows versie heb je XP ?
in XP kan je automatisch restore punt maken aanzetten en dan loopt de vrije ruimte terug.

Heb je ook de verborgen mappen op groote gechecked ?

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Heb je ook rekening gehouden met de HIBERFILL.SYS en de PAGEFILE.SYS??
Oftewel, je hibernate(slaapstand) bestand, en je swapfile. XP maakt die standaard aan op de root van je Windows partitie...
Ik draai zelf met 1 GB RAM, en ben dus na installatie van XP sowieso 2,5 GB aan ruimte kwijt, alleen al door die 2 bestanden. (Pagefile is 1,5 x RAM, Hiberfill 1 x RAM).
Slaapstand uitlaten scheelt dan sowieso al een heel stuk.

Verwijderd

Die blauwe mapjes in je windows (geen windhoos) map verwijderen.

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-03 14:14
Dat hybernation en system restore uitzetten heeft een eigenlijk het probleem verholpen :) Thanx!!

Ik begrijp dat ik die blauwe mapjes kan deleten? En zit daar echt zoveel in dan? Ik heb er een aantal gechecken en die waren tussen de 500KB en 2MB.

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Verder is er ook nog de local settings/temp dir in je profile. Waar ook nog wel eens wat MBs verstopt zit.

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Pagina: 1