Flexxxer, zo wordt je niet wijzer. Wat een bullshit antwoorden zitten er tussen op de vraag "hoe kan ik dit snel doen?" Zoals digitaliseren doe je met een firewire enz
Jij kan niets SNEL doen. Je zal een kaart met een analoge ingang (VGA, TV-kaart of speciale videobewerkingskaart) moeten aanschaffen. Pas op, hier is veel bagger. Let vooral ook op de resolutie (ik ga zelf voor 1 van 720*576).
Pinnacle DC10+ is de bekendste, maar zeer prijzig. Ik heb er nu fabrikaat gevonden van ca € 100,- die analoog 8 & hi8, in- & uit, combineert met firewire. Kunnen alle VHS, camcorders en digitale beelden dus mee worden aangesloten.
Bewerken cq digitaliseren doet het meegeleverde berwerkingssoftware, waarna je naar DVD of VCD kunt.
Maar ieder bandje moet je dus gewoon eerst afdraaien, kost tijd dus.
Alzo, VHS, V8 Hi8 via analoog naar de PC, alle digixxx camera's hebben firewire en kunnen dus digitaal naar de PC. Maar omzetten naar mpeg1, mpeg2, mpeg4 of AVI gebeurt daarna in de PC met software.
Veel van die software (of TV-kaarten) houdt het simpel, b.v. 352*288, bespaart veel ruimte, maar ook kwaliteit, 't is maar wat je wilt.
[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 36296 op 13-08-2003 09:27]