Toon posts:

F.S. LiteLine Laptop met Win2k en Accuprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er ervaring met Fujitsu Siemens LiteLine en daarop het os Win2k??
Ikzelf heb het probleem gehad (met bovenstaande config.) dat de indicator van de accu alleen of 100% of 0% weergaf.

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem met dit notebook. De ondersteuning van Fujitsu-Siemens is werkelijk bere slecht, het woord Liteline komt nauwelijks voor op al hun websites.

Iemand??!??!??

Verwijderd

[schop]
Nog niemand die dit probleem heeft kunnen verhelpen? :'(

Verwijderd

Hulp van Fujitsu-Siemens (Technisch afdeling Duitsland):
The Liteline LFL was never delivered and tested with Windows2000, so i canŽt give you a qualified statemant, how the machine ist working with Windows2000.
Hm, en dan wel een driver-cd meegeven met Windows 2000 drivers. >:) :?
Misschien dat iemand er nog wat aan heeft:
i.t.t. wat de handleiding (en SiSoft Sandra...) meldt, kunnen alle notebooks uit Liteline serie draaien met 2 x 256MB RAM i.p.v. 2 x 128 MB. En aangezien ook notebookgeheugen tegenwoordig betaalbaar is... :)

Verwijderd

*[Schop]* :)
En anders: heeft iemand Windows XP geinstalleerd op zijn Liteline en hoe zit het daarmee met het accuprobleem?

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56
bel anders gewoon even met de helpdesk...die werkt best goed vind ik.....kreeg 4 van de 5 keer een prima antwoord!

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 15:09 schreef miel het volgende:
bel anders gewoon even met de helpdesk...die werkt best goed vind ik.....kreeg 4 van de 5 keer een prima antwoord!
Ja, dát heb ik natuurlijk al eens gedaan. Maar toen was het zo van dat de Liteline voor gewone consumenten (niet-zakelijke markt) bedoeld is. (geen "zakelijke" Windows 2000 dus) Vandaar dacht ik via de hulp van FS Duitsland verder te komen. Not. 4 Van de 5 keer gaat het goed, maar dit is nou net zo'n geval van die 1 op de 5 keer. :'(

• Royalpieter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07 15:23
Ja hier is er een!!!
Liteline met 128 mb + winxp corporate ed.
Ik heb geen problemen met m`n accu al heb ik wel het gevoel dat xp sneller alarm geeft bij een te lage accu inhoud. Volgend mij is dat wel in te stellen maar ik heb het nog niet gevonden.
Verder draaid xp hier prima op al maak ik maar weinig gebruik van m`n accu 8-)

Succes

pieter

Fujitsu-Siemens @500mhz K6-II 128 mb 5 gig 12,1"TFT win XP | PII450 92 mb 98Se | P1 120 64 mb Smoothwall

• JsB
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

JsB

Ik heb ook een liteline met een intel celeron procesor en ik heb een grafisch probleempje. De videokaart is een silcon motion lynx3d. Als ik de resolutie instel op 24 bit zijn de puntjes (deze ......) in bijvooorbeeld word voor een deel gekleurd. Ik weet niet of meer mensen hier last van hebben?

Ik heb helaas geen idee hoe ik een screenshot kan posten dus duidelijker kan ik het niet maken.

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 20:45 schreef JsB het volgende:
Ik heb ook een liteline met een intel celeron procesor en ik heb een grafisch probleempje. De videokaart is een silcon motion lynx3d. Als ik de resolutie instel op 24 bit zijn de puntjes (deze ......) in bijvooorbeeld word voor een deel gekleurd. Ik weet niet of meer mensen hier last van hebben?
Heb je het probleem ook op een externe monitor? Dan ligt het niet aan de videokaart.
Op dinsdag 30 oktober 2001 19:53 schreef Royalpieter het volgende:
Ja hier is er een!!!
Liteline met 128 mb + winxp corporate ed.
Ik heb geen problemen met m`n accu al heb ik wel het gevoel dat xp sneller alarm geeft bij een te lage accu inhoud. Volgend mij is dat wel in te stellen maar ik heb het nog niet gevonden.
Verder draaid xp hier prima op al maak ik maar weinig gebruik van m`n accu 8-)
Dus Windows XP geeft ook weer correct de stand van de accu aan?
Hoe zit het eigenlijk met de fan? Bij mij wil de fan niet meer aan gaan (in Windows 2000, in Windows 98 werkte het wel). Soms wordt de processor namelijk toch wel erg warm. ACPI heb ik uitgeschakeld, maar de fan wil echt niet draaien. Tenzij ik in de BIOS voor "Always on" kies i.p.v. "Performance". Is dat probleem ook opgelost door XP?

• Royalpieter
Fan + accu stand werken beide perfect.
Fan is beter te regelen dan onder win 98 SE
suc6 ;)

Fujitsu-Siemens @500mhz K6-II 128 mb 5 gig 12,1"TFT win XP | PII450 92 mb 98Se | P1 120 64 mb Smoothwall

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 23:41 schreef Royalpieter het volgende:
Fan + accu stand werken beide perfect.
Fan is beter te regelen dan onder win 98 SE
suc6 ;)
Okee, dan ga ik XP maar eens proberen. Thanks! :)

• Royalpieter
Toch nog even terug komen op dit onderwerp.
Ik ben nog even gaan prutsen met wat instellingen maar op de een of andere manier is er toch iets raars aan de hand met mijn accu. Wanneer ik de netspanning eraf haal dan staat mijn accu op 100 %. Al snel (5 min) krijg ik een waarschuwing dat de accu wel eens op zou kunnen raken en windows stuilt zichzelfs af in de 'hybrinate'stand. Waarom dit is weet ik niet precies maar het lijkt me voor mensen die hun laptop vaak zonder netspanning gebruiken vrij lastig!
suc6! :z

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 09:28 schreef Royalpieter het volgende:
Toch nog even terug komen op dit onderwerp.
Ik ben nog even gaan prutsen met wat instellingen maar op de een of andere manier is er toch iets raars aan de hand met mijn accu. Wanneer ik de netspanning eraf haal dan staat mijn accu op 100 %. Al snel (5 min) krijg ik een waarschuwing dat de accu wel eens op zou kunnen raken en windows stuilt zichzelfs af in de 'hybrinate'stand. Waarom dit is weet ik niet precies maar het lijkt me voor mensen die hun laptop vaak zonder netspanning gebruiken vrij lastig!
suc6! :z
Oh oh. Dit klinkt niet beter dan de Liteline in combinatie met Windows 2000. :( Als je Windows-hybrinate uitschakeld, en de Suspend-to-disk-modus van de notebook zelf gebruikt, werkt dat niet? Bedankt voor de waarschuwing!
Pagina: 1