Toon posts:

TV Kaart-> 80 % kanalen loepzuiver 20 % niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Leadtek Tv Kaart Deluxe. Hij is echt subliem verder. Echter ik heb een probleem dat ik 80% van de kanalen loepzuiver ontvang, maar de kanalen ned 1, ned 2, ned 3 en het service kanaal met ongelooflijke ruis (sneeuwbuien) ontvang.

Wat heb ik al gedaan?

-alle kabels nagetrokken
-de stekkers opnieuw eraan gekoppeld
-alles aangeduwd
-de software ADAPTIVE laten scannen naar kanalen
-draaien aan de stekkertjes op het inplustukje

Wat adviseren jullie mij te doen?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2003 20:58 ]

Verwijderd

Heel stom, maar wat krijg je op je gewone TV? Want het kan best aan je kabelboer liggen, ik heb ook niet alle zenders helemaal goed. Hier in Groningen waren NL 1,2, en 3 ineens eg slecht, toen ging Essent over op satellietonvangst (ofzo) en nu is het weer beter. Heeft in elk geval te maken met de stroomcrisis in ons land, al weet ik het precieze verband niet.

Als die crisis over is en je hebt het probleem nog steeds, moet je even kijken of je PC geaard is. Een niet-geaarde PC stoort TV signalen, soms meer, soms minder, als hij dichtbij een coaxkabel staat. Wellicht geldt dit ook voor een PC die zelf de TV signalen ontvangt. Ik heb zelf een Pinnacle PCTV in een niet-geaarde PC (woon op kamers in een oud huis) dus eigenlijk kan ik niet eens met zekerheid zeggen of mijn TV-kaart nu maximale kwaliteit laat zien of niet, want ik heb hem korter dan ik hier woon.
Wel is het zo dat het een bekend fenomeen is (niet-geaarde PC die TV signaal stoort).

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Meestal is het signaal van je kabelbedrijf niet helemaal fantastisch en geeft het dan zulke effecten.
Soms werkt handmatig bijstellen van de frequentie in de software wel eens.
En soms is het gewoon een brak signaal.
Hier is SBS6 heel zwakjes. Een antenne versterker helpt eigenlijk ook niet.

Senile! Senile Oekaki

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Zou ook de kabel eens nalopen. als je "aardse zenders" (ned1/2/3 belgie1 etc) slecht zijn
wil dat nog wel eens wijzen op sluiting (of weerstand) naar aarde.

(omgekeerd.. bij een slechte middenkern zijn die aardse juist beter als de "sateliet" zenders)

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:52
misschien is je vhf kanalen signaal wel onder de 60db
sommige kaarten verwerken dan het signaal te slecht

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 16:27

Beaves

Usque ad Finem

RedVox schreef op 12 August 2003 @ 22:17:
Zou ook de kabel eens nalopen. als je "aardse zenders" (ned1/2/3 belgie1 etc) slecht zijn

(omgekeerd.. bij een slechte middenkern zijn die aardse juist beter als de "sateliet" zenders)
Klopt, hier thuis is Ned1 tm/3 en België 1 + 2 minder van kwaliteit dan de rest, zeer vreemd, een iets andere versterker heeft geholpen, maar niet veel.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
RedVox schreef op 12 augustus 2003 @ 22:17:

wat te doen? om die weerstand naar de aarde te verbeten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 augustus 2003 @ 20:57:
Ik heb een Leadtek Tv Kaart Deluxe. Hij is echt subliem verder. Echter ik heb een probleem dat ik 80% van de kanalen loepzuiver ontvang, maar de kanalen ned 1, ned 2, ned 3 en het service kanaal met ongelooflijke ruis (sneeuwbuien) ontvang.

Wat heb ik al gedaan?

-alle kabels nagetrokken
-de stekkers opnieuw eraan gekoppeld
-alles aangeduwd
-de software ADAPTIVE laten scannen naar kanalen
-draaien aan de stekkertjes op het inplustukje

Wat adviseren jullie mij te doen?
Zonder atene versterker had me tv kaart hier ook vrij slecht beeld, heb het kunne oplossen met zo atene verstekertje.

Ik had dus blijkbaar te zwak singaal, en die tv kaarten hebbe eenmaal meer singaal nodig dan een tv.

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-08 14:28

wasco

brightest crayon in the box

kweet niet vanwaar je bent maar gisteren was ned 1, 2 en 3 bij mij ook ongelooflijk ruizig, soms zelfs geen geluid meer en dan moet het al vreemd gaan.

wasco [the brightest crayon in the box]

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Als het zo is dat alle kanalen zuiver zijn behalve ned 1, 2 en 3 dan ligt het niet aan jou uitraad want alle andere zijn goed. :) HIer zijn ned 1, 2 en 3 vaak ook brak helaas. :{
Pagina: 1