[IE6] Geen nieuwe schermen.

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoi,

Sinds gisterenmiddag zit ik met het volgende probleem.

Als ik wil surfen dan gaat dat prima, maar zogauw ik op een link klik die opent in een nieuw scherm gebeurd er niets. Ik zie heel even het hoofdscherm focus verliezen, maar verder niets. Dit probleem staat al in de SA-FAQ beschreven. Daar wordt naar de Microsoft Knowledge Base gelinkt. Deze geeft een aantal oplossingen, maar deze hebben allemaal geen enkel effect. Omdat het hier om een nog niet zo oude XP-installatie gaat wil ik nog niet meteen een re-install proberen om dit probleem te verhelpen. Wat ik zelf al gedaan heb:

• Alle oplossingen uit Q180176 en Q281679.
• Gezocht met Google, niets te vinden, net als Usenet en in de GoT-search staat ook niet veel relevants.
• Geen Spyware of virussen.
• Progjes als UltraMon en nVidia Desktop Manager uitgezet, geen effect.

Specs: Windows XP Pro NL, SP1, vrijwel alle laatste updates, IE6.0.

• HappyGilmore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05-2025

HappyGilmore

Hits it over the highway ...

Als er een nieuw window geopent word is dit vaak via javascript. Werkt javascript uberhaupt wel bij je browser? http://www.javascript.com rondneuzen om te kijken of het werkt

Verwijderd

In IE6 (UK):

Tools (Extra in NL geloof ik) --> Internet Options --> Tabblad 'advanced' en daar een aantal zaken aanzetten. In de UK versie o.a. 'display a notification about every script error'. Gewoon alle opties mbt. tot het weergeven van foutmeldingen aanzetten.

Krijg je dan _wel_ een foutmelding, of nog niet? HEt pictogrammetje linksonderin IE, is dat een gele driehoek?

Check ook je eventlog even voor alle zekerheid.

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dit topic was me eigenlijk een beetje ontschoten nadat ik het probleem niet meer ondervond, ik kreeg namelijk blauwe schermen na een volgende reboot, dit ging me iets te ver en heb een nieuwe image over mijn oude heengezet. Helaas kreeg ik de kans dus niet meer bovenstaande oplossingen te proberen, maar gelukkig heb ik de veroorzaker gevonden, en ben gelukkige *ahum* om het probleem wederom te ondervinden.

De veroorzaker is dus Nero 6, waarschijnlijk een Beta-versie, tijdens de installatie hiervan wordt er om je Windows XP CD-ROM gevraagd, om bepaalde Windows-bestanden terug te zetten, hier heb ik op 'annuleren' geklikt, wat dus je Internet Explorer om zeep helpt bij pop-ups.

Ik ben nu een CD aan het branden, daar na ga ik Nero 6 eraf gooien, op nieuw proberen te installeren en dit keer wel de XP CD-ROM in de CD-la doen, en ik hoop dat dit probleem hiermee opgelost is.

In ieder geval bedankt bovenstaande posters, voor het de moeite nemen om hier te reageren, en kijk uit bij het installeren van Nero 6.