Toon posts:

Videokaart naar petrus?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik heb een probleempje met mijn videokaart. Het is een nVidia TI4600 die in een PIV 2.0ghz (Dell) zit. Het probleem is als volgt:

Wanneer ik mijn PC opstart heb ik gewoon beeld, maar op het moment dat hij Windows 'binnen wil gaan' gaat mijn beeldscherm in de stand-by mode. Windows start wel gewoon verder op. Een probleem wat al weleens eerder is beschreven in deze fora, maar bij mij gaat het helaas nog een stukje verder.

Op het moment dat ik de computer opnieuw opstart in de VGA-modus (F8 -> VGA Modus) gaat ie Windows wel gewoon binnen, maar met een *prachtige* resolutie van 640 x 480 (8-bit). Ook krijg ik allemaal rare gele vlekken, voornamelijk strepen door mijn beeld. Dit heb ik eerder ook al weleens een heeeeel klein beetje gehad nadat ik nieuwe drivers heb geïnstalleerd, maar het is nu echt extreem.

Wanneer ik in de VGA-modus in Windows handmatig de resolutie weer handmatig probeer op te krikken naar 1024 x 768 bij 32 bit gaat hij weer naar de stand-by modus. Dit geldt voor elke resolute die ik kies behalve de 640 x 480 dan.

De dingen die ik reeds heb geprobeerd:

- Drivers eraf geknikkerd, opnieuw opgestard en opnieuw geïnstalleerd. Ook oude drivers geprobeerd.
- Kaart uit z'n slot gehaald en er weer in gedaan om er zeker van te zijn dat hij goed zit.

Wie kan mij vertellen wat ik nog meer kan proberen? (of kan mij vertellen dat ik de garantiebepaling van mijn PC moet gaan bestuderen)

Verwijderd

BIOS settings nagekeken(AGP voltage), Voeding waardes goed?.
T`is altijd mooi om dit hier zo te posten maar je zult toch vervanging/lenen moeten zoeken voor je videokaart omdat je anders het probleem nooit kunt uitsluiten

Verwijderd

Topicstarter
Er zit zo'n BIOS op die door Dell is gefabriceerd. (niet veel inhoud dus) Er staat niks aangegeven over voltages of iets dergelijks.

Wat bedoel je met 'vervanging/lenen'?

Verwijderd

Misschien gaat je monitor over de nek door een te hoog ingestelde refreshrate.
Paar jaartjes terug had ik een vergelijkbaar probleem, achteraf bleek de monitor gewoon brak te zijn.

Verwijderd

Als je een paar maten hebt met een pc zou je de videokaart kunnen vervangen tijdelijk, en dus het probleem uitsluiten.
Het zou bv. ook heel goed aan het moederbord of voeding kunnen liggen.

Kijk anders eens op het PCB van de videokaart ik heb hier ook nog een Msi gf4 ti4400 liggen die rose beeld geeft door een (stronken trek uit het systeem actie), daarop zit 1 condensator los.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2003 19:49 . Reden: zat veranderd door zit nog steeds zo :) ]

Verwijderd

§EuroHarmony.com

Ziet dat win98 scherm wat je ziet tijdens het opstarte van windows er wel goed uit ?
(Als ik je bericht leest dan denk ik van wel "p het moment dat hij Windows 'binnen wil gaan' gaat mijn beeldscherm in de stand-by mode."

Ik denk dat er iets mis is met je win 98 ¬_o.
Anders moet je even naar zo dos test progamma op zoek gaan die je video kaart test.
Bijv dat tooltje van die dos vesa 2 driver ¬_o.

Veel Succes !
Hollander.

Verwijderd

Topicstarter
M'n monitor staat slechts op 60 hz. Ik heb nog wel ergens een 32 mb kaartje liggen. Probeer ik wel even.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Hij bedoelt of je een andere kaart hebt liggen die je even in je systeem kunt duwen, zodat je zeker weet dat het de kaart is :) Eventueel dus een kaartje van iemand lenen als je zelf geen 2e kaart hebt :)

Oh, is al terecht :)
Aan je verhaal te horen is de kaart idd defect, maar altijd even checken voordat je em RMA stuurt.

[ Voor 24% gewijzigd door 2Dutch op 12-08-2003 19:50 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

Ik denk niet dat het aan de kaart ligt, maar eerder aan Windows! probeer eens Knoppix te booten, kijken of ie het dan wel doet.

Verwijderd

Topicstarter
zowel onder xp als 98 doet ie het niet (verschillende pc's)

Verwijderd

Topicstarter
Aan de ellende is een eind gekomen. Dell stuur morgen een nieuwe videokaart naar me per koerier.
Pagina: 1