Toon posts:

server gaat rot aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een "server" staan die slecht aanslaat. Het power ledje flitst even aan, de fans krijgen een tikje maar verder niets :?
Andere voeding heb ik geprobeert, geen resultaat.
De voedingen die ik geprobeert heb:
Fortron Source 235 watt 2x (heb er 2)
naamloos 300 watt ding (LC-B300ATX)

configuratie:
Moederbord: Gigabyte GA586DX
Processors: 2x pentium 200
geheugen: 72 mb edo
PCI Devices:
Intel Corp. 82371SB PIIX3 IDE [Natoma/Triton II]
S3 Inc. 86c775/86c785 [Trio 64V2/DX or /GX]
Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL-8139/8139C/8139C+
Intel Corp. 82557/8/9 [Ethernet Pro 100]
Adaptec AIC-7880U

IDE Devices:
none

SCSI Devices:
SEAGATE ST51080N ( Direct-Access )
SEAGATE ST51080N ( Direct-Access )
COMPAQ CD-ROM CR-503BCQ ( CD-ROM )

heb al geprobeert om de schijven los te halen, dan gaat het iets beter maar het probleem gaat niet weg. Het systeem draait op ClarkConnect 2.0 met smp kernel (Linux server distro gebaseerd op RedHat 9.0).
Als ik de stekker uit het stopcontact haal en ik druk hem aan wil hij wel starten (ledje brandt langer maar fade weg en de hdd's willen opspinnen, verder komt hij natuurlijk niet :P ).

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Staan de elco's misschien bol :?
Of lekken ze misschien zelfs :?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Even een klein vraagje voor de duidelijkheid: GAAT hij uberhaupt wel aan? of ging hij alleen maar aan.
Je zegt dat hij draait, maar in het begin van je post dat er niets anders gebeurt dan een tikje van de fans & power led..

Verwijderd

Topicstarter
na een paar keer op de aan / uit knop te drukken springt hij aan en start hij vrolijk door alsof er niets gebeurt is :?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 19:28:
na een paar keer op de aan / uit knop te drukken springt hij aan en start hij vrolijk door alsof er niets gebeurt is :?
Dit duit volgens mij op brakke elco's op je moederbord

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'