Update na opstarten!?

Pagina: 1
Acties:

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik had een trojan op mijn pc zitten (3 weken weg geweest, broertje zit achter de pc, menig mensen die dit ook mee maken)

Dus ik enkele programmatjes geinstalleerd om hem te verwijderen --> gelukt, vervolgens haal ik enkele van deze programmatjes weg en krijg ik bij het opstarten van mijn PC dit scherm:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ber00542/update.jpg
een wit scherm en onderin een soort console waar ik dingen in kan tikken

Ik heb de schijfopruiming er overheen gehaald evenals ad-aware.

Verder kan ik nergens herleiden waar het vandaan komt,

iemand een idee hoe ik dit weg krijg,

search en google geven geen resultaat :(

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Heb je al met msconfig gekeken of er geen vage dingen in de startup zitten?

Verwijderd

In je task manager (ctrl-shift-esc) kun je als het goed is zien welk proces dit is. Zoek de naamvan de .exe op op je pc, kill hem daar bijvoorbeeld, of zoek eerst naar die naam op google om te kijken wat het is. Kijk ook effe je registry door en kill daar alles wat je vind als je in een roekeloze bui bent (wel ff eerst je registry backuppen).
Als het een virus of trojan is moeten de reguliere scanners het wel kunnen vinden. Mcafee.com heeft wel een aardige gratis online scanner, je weet nooit.

• vacuumcleaner
Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 19:32:
In je task manager (ctrl-shift-esc) kun je als het goed is zien welk proces dit is. Zoek de naamvan de .exe op op je pc, kill hem daar bijvoorbeeld, of zoek eerst naar die naam op google om te kijken wat het is. Kijk ook effe je registry door en kill daar alles wat je vind als je in een roekeloze bui bent (wel ff eerst je registry backuppen).
Als het een virus of trojan is moeten de reguliere scanners het wel kunnen vinden. Mcafee.com heeft wel een aardige gratis online scanner, je weet nooit.
Bij toepassingen staat alleen UPDATE en bij processen weet ik niet welke het is :)

Ben nu alle progies opnieuw aan het installeren en verwijderen, kijken of dat wat uit haalt.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• vacuumcleaner
Het is opgelost, na opnieuw mcafee te hebben geinstallerd en deze te hebben geupdate kwamen er nog 3 trojan's tevoorschijn, na deze te hebben gecleaned en gerestart was alles weg :)

Ga voor de zekerheid nog ff een scannetje uitvoeren.

[ Voor 3% gewijzigd door vacuumcleaner op 12-08-2003 19:50 ]

Verwijderd

Bij toepassingen staat alleen UPDATE en bij processen weet ik niet welke het is
bij taskmanager kan je ook bij applications op update met je rechtermuisknop klikken en dan go to process; weet je meteen welke het is :7
Pagina: 1