Toon posts:

Hoe achterhaald Brein mijn IP???

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van de commotie rondom stichting Brein vraag ik mij af met welk proggie deze stichting mijn IP achterhaald als ik kazaa-lite draai. Iemand enig idee???

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:59

DinX

Motormuis

Als ze iets van jou downloaden kunnen ze dat gewoon door even netstat te gebruiken (achter de prompt)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zijn genoeg programma's voor, netstat is er een die je waarschijnlijk al op je PC hebt staan :)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
of als jij iets van hun d/l...
hoewel Klite K++ de meeste servers van RIAA ed heeft geblockt.

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

maar jah beetje slimme leecher heeft een proxy via anonymizer of een spoof:D

Verwijderd

ik denk dat die gasten wel genoeg slimme mannetjes in huis hebben om zelf gewoon een programma te schrijven.
of eventueel een mod voor hun die als kun variant kassa heet, en normaal gewoon kazaa :)

Verwijderd

Deze topic gaat gedelete worden :D

• Blasterxp
  • Niet online
Weinig speciaals volgens mij ...

ff een idee : als ik met meerdere pc's achter een NAT router zit, kun 'breintje' toch nooit zien welke pc iets gedownload heeft ?
Als ze dan aan mij vragen : Wie heeft die gedownload? "een vriend die met zijn laptop met de noorderzon is vertrokken" ...

Bestaat deze constructie?

Verwijderd

Topicstarter
mij best...

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:44

Robtimus

me Robtimus no like you

Blasterxp schreef op 12 August 2003 @ 19:05:
Weinig speciaals volgens mij ...

ff een idee : als ik met meerdere pc's achter een NAT router zit, kun 'breintje' toch nooit zien welke pc iets gedownload heeft ?
Als ze dan aan mij vragen : Wie heeft die gedownload? "een vriend die met zijn laptop met de noorderzon is vertrokken" ...

Bestaat deze constructie?
Degene op wiens naam de internetverbinding staat is dan de l*l, die is verantwoordelijk voor wat er op zijn verbinding gebeurt.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Blasterxp
  • Niet online
IceManX schreef op 12 augustus 2003 @ 19:07:
[...]
Degene op wiens naam de internetverbinding staat is dan de l*l, die is verantwoordelijk voor wat er op zijn verbinding gebeurt.
He bah ... kan ik geen policie opstellen voor gebruikers van mijn netwerk dan? En dus de verantwoordelijkheid niet op me neem, maar door geef?
(hehe, lijkt wel politiek :) )

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 11:33
maakt nie uit dat je iets download, brein pakt alleen mensen aan die "illegale" bestanden delen. dus als downloader heb je geen zorgen. hopelijk blijven er landen bestaan waar deze organisatie nie komen en dat je daar kan blijven downloaden :P .

D2 acc: *Mrboomblasterhc

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:23
mrboomblaster schreef op 12 augustus 2003 @ 19:09:
hopelijk blijven er landen bestaan waar deze organisatie nie komen en dat je daar kan blijven downloaden :P .
En dan worden ze via een ander undergroundnetwerkje weer naar nederland gebracht })

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Eh.. in kazaa heb je helemaal geen netstat of zo nodig om te kijken bij wie je download, als je een filmpje previewed zie je bij de eigenschappen het ip-adres staan :-) .
Als je het ip-adres hebt doe je een trace en je hebt de kazaa gebruiker gelokaliseerd.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

Maar wat nou als Brein zegt dat jij iets hebt gedownload, maar jij ontkent dit (nadat je je HD hebt geformat), dan hebben ze toch geen hard bewijs? dus ben je ook niet schuldig en krijg je ook geen boete.
Of zie ik iets over het hoofd?

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

yojordi schreef op 12 August 2003 @ 19:22:
Maar wat nou als Brein zegt dat jij iets hebt gedownload, maar jij ontkent dit (nadat je je HD hebt geformat), dan hebben ze toch geen hard bewijs? dus ben je ook niet schuldig en krijg je ook geen boete.
Of zie ik iets over het hoofd?
ik vraag me idd af hoe ze zoiets hard maken, in de computerwereld is er maar heel weinig niet te faken imho.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:27

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 18:56:
Naar aanleiding van de commotie rondom stichting Brein vraag ik mij af met welk proggie deze stichting mijn IP achterhaald als ik kazaa-lite draai. Iemand enig idee???
Als mensen van jou kunnen downloaden en zoeken wat jij staan hebt, dan is het natuurlijk evident dat jouw IP-adres meegegeven wordt.
Of ze dat nou met eigen software doen of niet doet weinig ter zake.

Dit topic gaat ook nergens naartoe.
Indien mensen op het wettelijke aspect e.d. willen verdergaan kunnen ze dat in deze topics doen:
Wetgeving P2P Nederland (emule-slsk-kazaa-etc)
[rml][ Stichting Brein] Zijn er mensen die zich nu zorgen maken?[/rml]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.