Verkeerde adapter op scanjet 2200c gebruikt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38852

Topicstarter
Hey allemaal, ik zit met een probleempje met m'n scanner.
Ik heb vanmiddag m'n pc verplaatst naar een andere plek in m'n huis.. en bij het aansluiten van alles heb ik perongelijk de adapter van m'n boxjes gebuikt op de scanner. Ik dacht ach.. dat maakt toch niet zooooveeeel uit..
nouja nu werkt hij dus niet meer. en de aansluiting op de scanner ruikt nogal verdacht.
Ik heb op de adapters gekeken en van m'n boxjes is 12v-2000mA en van de scanner 15v-800mA. Kortom dit lijkt me niet gezond.

Het vreemde is dat als ik de drivers weggooi en opnieuw laat zoeken dat hij de scanner wel correct kan vinden? zonder stroom erop kan hij de scanner niet vinden.
Als ik bij control panel kijk bij scanners & Camera's en de properties opvraag krijg ik te zien dat de device offline ligt.

Zou er iets zijn doorgebrand ofzo? de scanner heeft geen garantie meer dus dan zou ik zelf moeten kijken of ik iets kan vervangen als er iets is doorgebrand.

Ik heb alle drivers geupdate. Het is een mobo met Intel 440 chipset.

Ik heb de scanner ook geprobeert op m'n andere pc met VIA Chipset en daar geeft hij ook aan dat de device offline is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus22
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05 20:57
De spanning van je boxjes adapter is lager dan die je scanner nodig heeft, dus dat kan het niet zijn. Kijk een naar de polarisatie van de stekkertjes. Waar de + en de - zitten op de stekker. Als dat andersom zit dan kan er wel degelijk iets kapot zijn.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38852

Topicstarter
jah er is iets kapot... ik heb em open gemaakt en al gauw was het duidelijk dat er een condensator kapot was gegaan.. hij lijkt vrij makkelijk te vervangen, dus ik ga daar maar een poging mee doen met de buurman (ik heb zelf niet zo'n stabiele soldeerhand :P)

Anoniem: 64547

ik zou de gelijkrichter ook maar checken voordat je weer spanning er op zet.

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Lijkt me ook wel logisch dat er toch iets doorgebrand is
V = I x R staat me nog bij uit de natuurkunde lessen.
aangezien R (de weerstand) gelijk blijft, gaat er bij een lager voltage meer stroom lopen, en aangezien je voeding van je boxjes 2000mA aankan, zal hij er best wel wat meer dan de 800mA van de originele adapter doorheengejaagd hebben.

Success met repareren.

inzake de gelijkrichter, ik weet niet wat Barb bedoeld, aangezien beide voedingen al reeds gelijkstroom leveren (waarschijnlijk).

If you choose to criticise you choose your enemies

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Emmeau schreef op 14 augustus 2003 @ 03:05:
V = I x R staat me nog bij uit de natuurkunde lessen.
Heel goed :)
aangezien R (de weerstand) gelijk blijft, gaat er bij een lager voltage meer stroom lopen
Heel fout :)

Als R constant is, en I wordt bijvoorbeeld de helft kleiner, dan is V=0,5 x I x R. Als R gelijk blijft, gaat er bij een lager voltage dus minder stroom lopen. En da's in theorie niet erg. Waarom zou R trouwens constant zijn?

Elco's gaan ook wel 'ns uit zichzelf kapot, overigens. Van die maandagochtendelco's. Naar de buurman, dus!

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Emmeau schreef op 14 augustus 2003 @ 03:05:
inzake de gelijkrichter, ik weet niet wat Barb bedoeld, aangezien beide voedingen al reeds gelijkstroom leveren (waarschijnlijk).
Meeste HP devices vreten laagspanning-wisselstroom. Meeste boxjes gelijkstroom.

Forget your fears...
...and want to know more...

Pagina: 1