Toon posts:

[MS-DOS]Time commando

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag mijn programma voorzien van een soort timer. Ik heb het hele systeem reeds gevonden voor de timer door gewoon als mijn programma start als eerste opdract TIME /T te doen en die in een variable te saven en om het einde nog eens die opdracht uit te voeren en in een andere variable te saven en dan het verschil te nemen. Ik heb het al uitgeprobeert en het blijkt te werken...enkel niet exact genoeg.
Als ik gewoon TIME uitvoer in DOS krijg ik een zeer exacte tijdsaanduiding. Echter als ik TIME /T doe dan krijg ik enkel uren en minuten. Ik wil minstens tot op de seconde een tijdsbepaling. Hoe pak je dat aan? (desnoods met een ander commando / programma, zolang het maar freeware is dan)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

In welke taal ben je aan het programmeren ? Zoiets simpels zit in elke programmeer/script-taal.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

^^ precies :)

Maar vanaf de prompt: VBScript kan (en dan aanroepen met cscript), een willekeurige wait.exe kan misschien ook.

En als je het per se met een batch wilt doen:
echo. | time > woei.txt
Dan met FOR woei.txt uitlezen en het juiste deel er uithalen :)
(Of meteen echo. | time doorsluizen naar FOR).

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 12-08-2003 18:43 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)