Hoe het upgraden afliep

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:40

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Nou, ik had laatst een topic over dat ik tot 640 mb DDR zou upgraden, ik had eerst 128 m b ddr, nu dus 640 mb ddr..
Maar mijn pc wordt hardstikke onstabiel nu , alles laadt heel lang.. hij loopt zeeeer snel vast enz..
ik heb de bankjes al op andere plaatsen gezet , het zijn precies dezelfde ( op mb's na ) ik heb een Elitegroup K7S6A moederbord, win XP , amd xp 2000+

ook kreeg ik een virusmelding van dat "nieuwe" virus ( weet naam niet meer ) dat ddos attacks op de windows website uitvoert, norton heeft em toen in quarantine geplaatst.. maar kan em niet meer vinden.. als ik systeemscan doe geeft ie geen virussen aan, als ik de 2 removal tools gebruik kunnen ze em niet vinden.. ook de registersleutels enzo staan er niet in..

WIE O WIE WEET WAAROM MIJN PC STEEDS VASTLOOPT ? HELP MEE !!

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:13

w0w

probeer memtest86 eens?

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
ja raven die krijg ik niet die error

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Al eens een verse installatie geprobeerd?!?

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:09
wat heb je geprobeerd aan hardware veranderingen? werkt ie stabiel met alleen 128mb geheugen? werkt ie stabiel met 512mb geheugen, evt 256 indien 2x256 erbij.
wat heb je aan biossettings geprobeerd? zet die anders op default, want waarschijnlijk is je nieuwe geheugen sneller, en geeft dat probs. de modulen kunnen elkaar "bijten"...

anders kan je altijd ff memtest86 doen en windows opnieuw installen ;)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

koekjah schreef op 12 August 2003 @ 17:31:
Auw auw, verdikkie man, je hoeft niet zo te schreeuwen :/

Lees eens deze door: Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen en post daar de resultaten van. Ben benieuwd wat daar uit komt.

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

koekjah schreef op 12 August 2003 @ 17:34:
ja raven die krijg ik niet die error
Oh nou, dacht dat je daar wellicht nog wat aan had, omdat je het over dat virus had. Maar dan niet.
Krijg je nog een bepaalde foutmelding bij het vast lopen?

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
zoals ik al zei, me geheugen heeft dezelfde snelheden, met 128 mb is ie wel stabiel...

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:09
koekjah schreef op 12 August 2003 @ 17:35:
zoals ik al zei, me geheugen heeft dezelfde snelheden, met 128 mb is ie wel stabiel...
en met het ALLEEN het nieuwe geheugen... en dan ff memtest86 erover... misschien fouten in nieuw geheugen

• Brede P
  • Laatst online: 08-01 14:43
Koekjah, nogmaals, probeer eens een herinstallatie.
XP is vrij kieskeurig over hardware.
Je hebt best kans dat je na een herinstallatie een snel systeem hebt.
Sowieso wel prettig zo af en toe, om vervuiling te voorkomen.
Check anders de website van Elitegroup eens, misschien heb je 2 merken die niet lekker met elkaar overweg kunnen op 1 mammaplank.

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
bredep, ook vergeten te zeggen ik heb al geformatteerd ( allebei de schijven ) en winxp er opnieuw opgezet

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
memtest doet het niet bij mij, er is al een extended memory manager geinstalleerd.. :S

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Hoeveel modules heb je nu en in welke grootte?
Zijn ze allen van hetzelfde merk?
Welk DDR-type? En allen hetzelfde type DDR?
Op welke snelheid loopt het geheugen en welke specificaties zitten er aan het geheugen?
Hoe hoog staat je Front Side Bus?
En hoeveel volt geef je je geheugen?
Hoe sterk is je voeding, en welk merk? Hoe oud is je voeding?

Er zijn borden bekend, waarop:
1) indien er één slot gevuld is, je die ene DIMM op bv PC3200 kunt laten draaien;
2) indien er twee sloten gevuld zijn, je die twee DIMMs dan slechts op PC2700 kunt laten draaien;
3) als je alle sloten gevuld hebt, je alle DIMMs slechts op PC2100 mag laten draaien.

Zoek dus ook even naar meer info omtrend hoe snel het geheugen op je bord mag zijn (afhankelijk van het in gebruik genomen DIMM-sloten dus).

[ Voor 5% gewijzigd door RMYuma op 12-08-2003 17:44 ]

| Specs Aurora24 | My music |

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sinds wanneer maakt Epox het K7S6A moederbord? Jaja boefje, dat heb je vast wel op Google gezocht :D. Verder: probeer anders het geheugen er weer eens uit te halen, of er maar 1 reepie in de stoppen.

edit: Koekjah, je kan ook een post editten van je, scheelt een hoop troep in een topic.

[ Voor 19% gewijzigd door fredkroket op 12-08-2003 17:44 . Reden: Uitleg Edit aan Koekjah ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:02
koekjah schreef op 12 augustus 2003 @ 17:41:
memtest doet het niet bij mij, er is al een extended memory manager geinstalleerd.. :S
memtest boot je van een flop, dan heb je daar toch geen last van lijkt me?
fredkroket schreef op 12 August 2003 @ 17:43:
Sinds wanneer maakt Epox het K7S6A moederbord? Jaja boefje, dat heb je vast wel op Google gezocht :D.
offtopic:
Kijk ik nou verkeerd, of staat er in de openingspost echt 'elitegroup' ?

[ Voor 41% gewijzigd door Xander op 12-08-2003 17:47 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
ik kan opeens bijna niks meer opstarten, winamp geeft een error. en bijna elk dos programma krijg ik een error dat er al een geheugen module is geinstalleerd ofzo :s

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-08 11:01

--MeAngry--

aka Qonstrukt

koekjah schreef op 12 August 2003 @ 17:41:
Je moet in Windows XP een bootflop maken, daar staat standaard vrijwel nix op (rechtsklik op A:, Formateren, MS-DOS opstartdiskette maken) en daar memtest86 bijzetten, kanie missen.
Anders moet je ff checken of Himem.sys oid toch niet stiekem op die diskettes wordt gekopieerd...

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-07 23:31
Voor memtest hoef je geen opstart flop te maken, het is een disk-image, met een eigen bootable system.

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
En WinXP opnieuw installeren enkel voor meer geheugen is natuurlijk kul van de bovenste plank. Niet doen dus.

Probeer eens met 512MB, dus de oude 128MB eruit. Misschien vindt-ie het niet tof dat er verschillend geheugen in zit en dat alle 3 banken vol zitten.

En let ajb eens op je grammatica: "me geheugen" staat nogal.. niet slim...

[ Voor 3% gewijzigd door Fuzzillogic op 12-08-2003 17:58 ]

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:13

w0w

Voor memtest hoef je geen opstart flop te maken, het is een disk-image, met een eigen bootable system.
precies, probeer nou eerst een memtest, dan weet je of het aan het (slechte?) geheugen ligt of niet

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

* BalusC kijkt even naar het adresbalk ..
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/794430
Hmm.. Verkeerde afslag genomen schijnbaar 8)7 Probeer het eens op www.beginnersweb.nl www.iksnaphetniet.nl www.helpmij.nl etc..etc.. :)

Of wil je toch gebruik blijven maken van GoT? Zo ja, dan verzoek ik je vriendelijk doch dringend om de [faq]registratievoorwaarden[/] en dan met name het forumgedrag gedeelte aandachtig in acht te nemen. Dan heb je tenminste een beeld van wat wij hier op GoT van de gebruikers verwachten en zodoende kun je voorkomen dat je in de toekomst wederom de mist in gaat qua het gebruik van GoT ;)

Ergo: be a Tweaker .. gebruik je gezond verstand .. neem eventueel wat basiskennis op (in de FAQ's van de probleem-gerelateerde subfora staat heel wat informatie, bijvoorbeeld deze: Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen) .. en neem de huisregels van GoT serieus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.