Toon posts:

PC start niet - hoe zonder power sw aan te krijgen?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een

Asus A7N8X mobo
512 kingston ddr
2500+ barton
GF2MX (wordt nog vervangen :P)

Hierop heb ik alles aangesloten zoals het hoort, in de kast gezet, alle kabels aangesloten e.d.

Hierna heb ik een tijdje zitten kloten met de draadjes van de kast, van de power led en de hdd led en power en reset switch o.a.

Volgens het boekje moeten ze ergens zitten, en daar heb ik ze (naar mijn mening) ook op gedaan, maar toch boot de pc niet als de stroom aangesloten is en ik op de knop druk...

Weet iemand wat ik fout doe, of is er een manier om je pc te booten zonder de aanknop aangesloten te hebben? Dan kan ik iig kijken of het een werkende mobo is (bovenstaand is namelijk nieuw gekocht net.).

Bvd

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

Je moet de 2 pinnetjes (met een schroevendraaier) eventjes kortsluiten, waarop normaal de powerknop op zit aangelsoten, maar ik denk niet dat dit veel zal uitmaken, waarschijnlijk is er iets anders aan de hand

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 21:40

yGiDoRp

Sawasdee

Met een schroevendraaier de pinnetjes kortsluiten. Er staat trouwens best wel duidelijk aangegeven op asus borden wat wat is.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb het geprobeerd, maar hij boot nog steeds niet door de pinnetjes kort te sluiten...

Welke info hebben jullie nog nodig om te kunnen bedenken wat het zou kunnen zijn? :S

Ik denk en denk maar kom nergens op wat ik fout heb gedaan...

Verwijderd

Topicstarter
ok het is opgelost bedankt voor jullie hulp. hij deed het nadat ik de powerkabel verder er in heb gestopt. hehe :S

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 12:10

nexhil

BAM!

was zeker laat gisteravond?

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 09:22
Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 16:25:
ok het is opgelost bedankt voor jullie hulp. hij deed het nadat ik de powerkabel verder er in heb gestopt. hehe :S
Tsja.... dat heb je zo af en toe he... 8)7

Verwijderd

of je steekt de stekker erin is toch wel heel oud hoor (IBM(een van de eerste pc reklames))

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:27
Zoiets gebeurt je maar één keer, als het goed is... :)

De eerste keer dat ik een PC in elkaar gezet had, deed het ding ook niks... ik begon al zwaar te zweten, totdat ik de 230V-kabel nog netjes opgevouwen op het bureau zag liggen... :D

Verwijderd

ik heb ook ooit zoiets gehad maar toen had ik mde monitor kabel niet aangesloten. :P

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-08 22:27
of je doet je voedingstekker wel in je pc maar niet in stopcontact :P

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:29
Tja, het kan allemaal gebeuren :)

Maar 't lijkt me dat deze wel dicht kan.. Veel meer dan offtopic-gechat zal er niet uitkomen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.