Toon posts:

Forum op externe server maar wel mijn site

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag een forum maken op mijn eigen website, the thing is dat die website alleen extern gehost wordt.

Dus kort: mijn site heeft een .nl naam en staat bij wxs op de server. Nu wil ik een op die site ook een forum draaien . Mijn vraag lijkt me duidelijk: HOE?

Thanx....

ik weet het, newbie... maar ik zie op de zoekfunctie veel pphb e.d. en dat zal ik dan op een server bij mij thuis moeten draaien. dat wil ik eigenlijk niet.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:05
Een IFRAME misschien? Niet ideaal, maar misschien is het wat.

Daarnaast kan de de forum scripts misschien bij WXS neerzetten, en dat je de database (MySQL) thuis host.

Edit: na nog een keer je topic + titel te hebben gelezen ben ik er minder van gaan snappen ;).

[ Voor 71% gewijzigd door Arnout op 12-08-2003 16:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
eh... ik zal proberen het simpeler uit te leggen.
1: ik heb een .nl site
2: die site staat bij WXS
3: daar wil ik een forum op hebben
Vraag: HOE?

(ik hoop dat dit duidelijker was??? ; )

• Arnout
Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 16:21:
eh... ik zal proberen het simpeler uit te leggen.
1: ik heb een .nl site
2: die site staat bij WXS
3: daar wil ik een forum op hebben
Vraag: HOE?

(ik hoop dat dit duidelijker was??? ; )
Ik zou het gewoon proberen (phpBB downloaden en uploaden naar WXS). Grote kans dat je standaard geen MySQL database bij WXS hebt, maar dat zal je ff moeten uitzoeken.
Database kan je ook thuis hosten mocht je het kosteloos willen houden.

[ Voor 4% gewijzigd door Arnout op 12-08-2003 16:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanx Method voor je tip maar:
Waar vind ik dat IFRAME???

Is EZBOARD niet zoiets ook??? Kan ik bijvoorbeeld in een frame op mijn site verwijzen naar dat ezboard forum?? Dan zit je toch nog steeds op mijn site terwijl je in een frame dus het forum ziet?

• Arnout
Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 16:26:
Thanx Method voor je tip maar:
Waar vind ik dat IFRAME???

Is EZBOARD niet zoiets ook??? Kan ik bijvoorbeeld in een frame op mijn site verwijzen naar dat ezboard forum?? Dan zit je toch nog steeds op mijn site terwijl je in een frame dus het forum ziet?
IFRAME is een HTML tag. Omdat je zó weinig info had gegeven had ik dat als eerste suggestie gegeven, maar dat kan je nu verder vergeten.

Ik raad je aan om topics duidelijk en met een overdaad aan informatie te starten, anders loop je grote kans dat er met slotjes gegooid gaat worden, en die doen pijn. :Y)

EZBoard is iets anders als phpBB. Ik zou voor phpBB gaan, verruit de beste forum-software. :) Ikzelf heb alleen ervaring met phpBB, vandaar dat ik ook weer een zeer objectieve tip is. ;)

Verder horen dit soort topics thuis in SA

[ Voor 19% gewijzigd door Arnout op 12-08-2003 16:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry nogmaals voor de te weinige info, maar ik heb geen idee wat ik daar voor nodig had. Maar zou het dus kunnen wat ik heb bedacht?? Qua ezboard?

Met pphb moet ik zelf nog programmeren denk ik? das lastig als het allemaal op een externe server staat...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2003 16:32 ]

• Arnout
Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 16:31:
Sorry nogmaals voor de te weinige info, maar ik heb geen idee wat ik daar voor nodig had. Maar zou het dus kunnen wat ik heb bedacht?? Qua ezboard?
Ja, dat zou je met een IFRAME kunnen doen. Maar da's niet echt ideaal.

Tip: speel er gewoon eens mee. :) Leer je een hoop van.
Verwijderd schreef op 12 augustus 2003 @ 16:31:
Met pphb moet ik zelf nog programmeren denk ik? das lastig als het allemaal op een externe server staat...
Nee hoor, phpBB draait zo out-of-the-box. Soms moet je nog wat aanpassen in config-files, maar dat zou ik geen programmeren noemen.

[ Voor 32% gewijzigd door Arnout op 12-08-2003 16:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor je ideeën!

'K ga het eens proberen...

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je kan beter geen iframe doen maar een gewoon frame.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Je moet bij WXS kijken welke extra's er bij je hosting worden geleverd, en wat je forumsoftware nodig heeft. De meeste gratis fora gebruiken PHP voor de dynamische pagina's, en MySQL voor de database om alles in op te slaan, maar check het wel even voor de zekerheid ;)

En tenzij je zelf functie's erin wilt bouwen, hoef je niks er van te weten.
Je zet alles neer op de server zoals er in de handleiding staat (eventueel chmod goedzetten), en daarna roep je het installatiesscript op in je browser. Daarna kan je inloggen in het administratie gedeelte om er fora bij te maken, moderators aanstellen, nieuwe look (skin) voor je forum installeren, etc.

En als je thuis gaat hosten, besef wel dat je PC aan moet blijven als mensen op je forum willen komen, en als je forum heel erg druk is, dat je verbinding het niet trekt (te weinig uploadsnelheid. Je zou ook eens met WXS kunnen overleggen om te kijken hoeveel het kost als je PHP en MySQL bij je hosting neemt.

offtopic:
MetHod: dat is heel erg objectief ja (er bestaat geen universele beste software/OS/whatever, hangt van je smaak af), geef mij Invision Power Board maar :Y)
Pagina: 1