Ik heb een zeer raar en vervelend probleem.
Ik ben al enkele maanden bezig met dvdrips te maken (vroeger xvid, nu divx 3 -> kwaliteit is toch wel beter moet ik zeggen!).
Tot over een maand had ik een AMD Athlon 750, waarop het encoden dus wel een tijdje in beslag nam.
Nu heb ik me een nieuwe pc aangeschaft...
Configuratie:
Intel P4 2.8 800 FSB (non Oc'd - Watergecooled met TT Aquarius II)
MSI 875P Neo-FIS2R moederbord (bios v1.6 - alle settings op slow)
2*512 Mb DDRam Twinmos in Dual Channel (Cas Latency 2.5)
2*120 Gb HD Maxtor (in RAID-0 Striping)
MSI Geforce FX5900 (Nvidia drivers 44.03)
Soundblaster Live! Platinum
Pioneer DVDRom 106S
Liteon CD-Writer 52x24x52x
Realtek Netwerkkaart 10/100 Mbits
360 Watt voeding - Genoeg airflow - ...
Maar nu komt het probleem:
Tijdens het encoden van de film (ik gebruikt hiervoor Nandub) hangt mijn pc telkens, onverklaarbaar... En het is altijd op andere plaatsen in het encodingproces: soms op 6%, soms op 47%, soms op 98%, ....
Het beeld hangt, en de muiscursor kan niet meer bewogen worden. Het ledje van mijn USB Muis (Microsoft Wheel Mouse Optical) gaat ook uit.
Ik heb al verschillende versies/builds van Nandub geprobeerd, maar steeds komt die vastloper terug.
Tot gisteren gebruikte ik WinXP Prof Nedl als OS, en dus ook om te encoden.
Op aanraden van een vriend heb ik nu Win2000 Prof Nedl geïnstalleerd... Uiteraard alle Windows Updates gedaan e.d.... Maar... Weer die vastloper!
Voor m'n hardware gebruik ik ook alle nieuwste drivers.
Soms heb ik ook wel eens het probleem dat mijn pc gewoon hangt in windows terwijl ik eender wat aan het doen ben (dat kan surfen zijn, dat kan chatten op msn zijn, dat kan muziek beluisteren zijn, ...)
Tijdens het encodingproces liet ik m'n pc overigens met rust, ik was er niet op aan het werken.
Volgens mij heeft het ook niets met temperaturen te maken, mijn cpu is watergecooled (45° MAX full loaded), heb genoeg airflow, ...
Ik ben echt ten einde raad!
Ik ben al enkele maanden bezig met dvdrips te maken (vroeger xvid, nu divx 3 -> kwaliteit is toch wel beter moet ik zeggen!).
Tot over een maand had ik een AMD Athlon 750, waarop het encoden dus wel een tijdje in beslag nam.
Nu heb ik me een nieuwe pc aangeschaft...
Configuratie:
Intel P4 2.8 800 FSB (non Oc'd - Watergecooled met TT Aquarius II)
MSI 875P Neo-FIS2R moederbord (bios v1.6 - alle settings op slow)
2*512 Mb DDRam Twinmos in Dual Channel (Cas Latency 2.5)
2*120 Gb HD Maxtor (in RAID-0 Striping)
MSI Geforce FX5900 (Nvidia drivers 44.03)
Soundblaster Live! Platinum
Pioneer DVDRom 106S
Liteon CD-Writer 52x24x52x
Realtek Netwerkkaart 10/100 Mbits
360 Watt voeding - Genoeg airflow - ...
Maar nu komt het probleem:
Tijdens het encoden van de film (ik gebruikt hiervoor Nandub) hangt mijn pc telkens, onverklaarbaar... En het is altijd op andere plaatsen in het encodingproces: soms op 6%, soms op 47%, soms op 98%, ....
Het beeld hangt, en de muiscursor kan niet meer bewogen worden. Het ledje van mijn USB Muis (Microsoft Wheel Mouse Optical) gaat ook uit.
Ik heb al verschillende versies/builds van Nandub geprobeerd, maar steeds komt die vastloper terug.
Tot gisteren gebruikte ik WinXP Prof Nedl als OS, en dus ook om te encoden.
Op aanraden van een vriend heb ik nu Win2000 Prof Nedl geïnstalleerd... Uiteraard alle Windows Updates gedaan e.d.... Maar... Weer die vastloper!
Voor m'n hardware gebruik ik ook alle nieuwste drivers.
Soms heb ik ook wel eens het probleem dat mijn pc gewoon hangt in windows terwijl ik eender wat aan het doen ben (dat kan surfen zijn, dat kan chatten op msn zijn, dat kan muziek beluisteren zijn, ...)
Tijdens het encodingproces liet ik m'n pc overigens met rust, ik was er niet op aan het werken.
Volgens mij heeft het ook niets met temperaturen te maken, mijn cpu is watergecooled (45° MAX full loaded), heb genoeg airflow, ...
Ik ben echt ten einde raad!
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2003 16:27 ]