Toon posts:

[Javascript]Verschillende styles en checkbox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ingredienten:

- een checkbox
- een input(text)box
- twee verschillende styles

Bereidingswijze:

- ????????

Serveren:

- De inputbox moet twee verschillende styles hebben, gekoppeld aan het checkbox(checked = STYLE1, unchecked = STYLE2). Alleen omdat ik een redeljike Javascript newbie ben kan ik helemaal geen pagina vinden waar b.v. een voorbeeld opstaat, of waar ik nuttige informatie uit kan halen(misschien omdat ik niet weet waar ik moet zoeken.)

Met de search en google kwam ik ook niet ver.

Iemand die me kan helpen ?

Verwijderd

in de checkbox: onclick="document.getElementById('id van de input').className = 'andere class';

je kan ook met obj.style werken, want ik meende dat het veranderen van de className nogal langzaam ging in ie.

resources: www.w3schools.com, daar staat het ook allemaal uitgelegd

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Als je de style van een checkbox wilt wijzigen bij het klikken erop kun je het beste gewoon met this werken.

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
<input 
   style="border:1px solid #f00;" 
   type="checkbox" 
   onclick="
      this.style.borderColor=(this.checked?'#0f0':'#f00'); 
      this.blur()
   " 
/>

Of iets van dien aard. Met classNames is werken is in dit geval natuurlijk geen enkel punt, want die snelheidsverschillen zijn in zo'n toepassing echt wel te verwaarlozen...

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Laat die ranzigheden als this.blur() dan achterwege.. kan ik tenminste met spatie blijven 'toggelen' :/