sms in buitenland: 'welkom in ....' spam

Pagina: 1
Acties:
  • 1.498 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-07 23:15
iedereen die wel eens in het buitenland geweest is kent ze wel

welkom in frankrijk, u belt nu via ...
u kunt gewoon bellen met helpdesk etc via gebruikelijke nummers

nu heb ik al een aantal maal gehad dat ik deze berichtjes meerdere malen (op zelfde netwerk) ontvangen heb

dit jaar naar frankrijk, zo'n 6 keer in belgie ontvangen
3 keer in luxemburg
en nog iets van 6 keer in frankrijk (waarvan daar 4 keer op sfr netwerk)

heeft iemand enig idee waarom er zoveel berichtjes gestuurd worden? (laatste kreeg ik toen ik al halve dag in frankrijk zat) en of dit uit te zetten is ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 23:43

Qwerty-273

Meukposter

het kan zijn dat je toen weer hebt gewisseld tussen netwerken (automatisch zonder het te weten) en dat je dan weer bij hun aanlogt. Zodat je weer wordt gezien als nieuwe gast ;)

Uitzetten kan volgens mij niet.
Soms krijg ik ze wel en soms ook weer niet. Maar dat verschilt per keer.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee is niet uit te zetten.
Is een melding vanuit NL dat je aan het 'roamen' bent op provider X, en dat daar andere regels en tarieven voor gelden ....
Persoonlijk vind ik het heel netjes dat ze dit doen!.

Dat je er 6 op 1 dag krijgt kan b.v. betekenen dat je tel. uit heeft gestaan, en je opnieuw aanmeld, of dat je ff geen bereik hebt gehad ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dit kost je toch geen geld of wel soms? Iemand vertelde me dat ooit maar of t waar is...? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r0el schreef op 12 augustus 2003 @ 15:52:
Dit kost je toch geen geld of wel soms? Iemand vertelde me dat ooit maar of t waar is...? :?
Nope, dergelijke diensten zijn gratis aangeboden door je eigen provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-08 12:52

Arno

PF5A

Ik heb ze bij Vodafoon op beide nummers uit laten zetten, ik kreeg er laatst TWEE van Belgische netwerken toen ik al weer in Nederland zat 8)7

Gewoon even je operator bellen om het uit t schakelen.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg van het weekend gelijk 3 sms'jes binnen op m'n gsm, toen ik door belgie reed.
Eerst welkom......
2e wist u dat
3e wist u dat

's kijken of er spamassassin voor op de telefoon bestaat :)

[edit]
Ik heb ze bij Vodafoon op beide nummers uit laten zetten, ik kreeg er laatst TWEE van Belgische netwerken toen ik al weer in Nederland zat

Ik wist niet dat dat kon. ff doen dan maar

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2003 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik vind het ook alleen maar goed dat ze het doen.

Je zou natuurlijk wel je GSM op 1 vast netwerk kunnen locken. Heb je iig geen bericht meer als je overschakeld van netwerk. Vergeet hem later niet terug te zetten dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:51
Ik vind het ook goed dat ze dit doen, vaak is het handig om nummers van voicemail of inlichtingen in het buitenland bij de hand te hebben. In Luxemburg kreeg ik ook een smsje over evenementen die er in augustus gehouden zouden worden, best handig.
Dit jaar heb ik ze o.a. ontvangen van T-Mobile (D), Proximus (B ), LuxGSM (L) en vorig jaar Telia (S). Het worden er trouwens steeds meer, ik geloof dat T-Mobile/D-1 de eerste was die deze dienst heeft toegepast. Tenminste, van hen kreeg ik ze voor het eerst een paar jaar geleden.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Laatst online: 13-08 20:35

Korakal

Up up up!

In principe moet je niet meer hetzelfde berichtje krijgen als je binnen een bepaalde tijd opnieuw aanmeldt op hetzelfde netwerkt (hetzij door switchen vanaf een ander netwerk, hetzij door je telefoon opnieuw aanzetten). Het gaat echter inderdaad nogal eens mis: ik kreeg in de USA bijvoorbeeld 19x opnieuw hetzelfde 'Welkom bij AT&T' bericht binnen een paar dagen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
1 keer is prima idd, maar na een paar keer begin je je toch wel erg te irriteren aan die berichtjes
maargoed Traag heeft het erover dat het wel uit te zetten is, maar eens bellen met Vodafone dan maar
erg nuttig is die info ook niet

wel maf trouwens op terugweg niks gehad in belgie

lijkt me ook handig als je vlak bij de grens woont, steeds welkom in belgie oid ;)
Dat je er 6 op 1 dag krijgt kan b.v. betekenen dat je tel. uit heeft gestaan, en je opnieuw aanmeld, of dat je ff geen bereik hebt gehad ...
telefoon staat altijd aan bij mij (geluid uit, dus nee ben er niemand mee tot last)
geen bereik zou kunnen ja als je aan het reizen bent, maargoed netwerk zou moeten weten dat ze het al gestuurd hebben... (ik heb er dus 4 gehad van sfr in frankrijk)

[ Voor 36% gewijzigd door DDX op 12-08-2003 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg die berichtjes ook in Griekenland.. ik heb wel 10 keer van netwerk gewisseld, maar kreeg niet 10 smsjes ofzo..
2 KEer gehad oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:11

Stoffel

Engineering the impossible

DDX schreef op 12 August 2003 @ 16:08:
lijkt me ook handig als je vlak bij de grens woont, steeds welkom in belgie oid ;)
No shit ja :/

Iedere keer als ik naar een vriend toe ga ofzo is het weer prijs :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Traag schreef op 12 augustus 2003 @ 15:54:
Net T-mobile aan de lijn gehad:
"Neen meneer dit is niet uit te schakelen. Aangezien T-Mobile niet weet op welk netwerk je op dat moment geroamt bent is de ontvangst van een dergelijk smsje een 1 op 1 kwestie tussen jou en de buitenlandse provider waar je dekking op hebt."

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-07 12:10
Ik heb het idee dat het minder wordt, dit jaar ben ik in belgie, luxemburg en frankrijk geweest en heb alle 8 netwerken gehad ;). Ik bel zelf met T-mobile en heb de volgende smsjes gehad of niet.

- Proximus: eentje
- Mobistar: niks
- BASE: 3 (!)
- Luxgsm: niks (terwijl die vroeger toch wel enthousiast daarmee waren)
- Tango: niks
- SFR: eentje
- Bouygues telecom: niks (van het voorjaar nog wel)
- Orange: niks

[off-topic]
Ik heb in een gebied gezeten waar totaal geen dekking was, dan blijkt maar weer eens hoe goed de Nederlandse netwerken zijn.
[/off-topic]

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
sigma01 schreef op 12 August 2003 @ 18:56:
offtopic:
Ik heb in een gebied gezeten waar totaal geen dekking was, dan blijkt maar weer eens hoe goed de Nederlandse netwerken zijn.
kan je ook niet echt vergelijken
al die bossen/bergen in frankrijk bijv.

ik had ook geen bereik tijdens snowboarden bovenop les 2 alpes (3600m)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
[off-topic] dat had ik ook.. nabij de Belgisch Luxemburgse grens was het bereik 0.0, geen netwerken gevonden. Wat is dat BASE trouwens voor iets ik vind er in België maar drie op mijn dualband toestel (Proximus, Mobistar en Orange).[/off-topic]
Ik krijg overigens alleen van Proximus zo'n welkomst-sms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Laatst online: 20:17
-ScuL- schreef op 12 August 2003 @ 19:33:
Wat is dat BASE trouwens voor iets ik vind er in België maar drie op mijn dualband toestel (Proximus, Mobistar en Orange).[/off-topic]
BASE is de nieuwe naam van KPN-Orange in België, als je telefoon nog Orange aangeeft heeft deze de naam BASE nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat had ik in Tsjechië ook. Maar niet echt vaak. Wat ik veel irritanter/erger vind, is dat ik bijv. een SMS van mijn broertje 5x (niet overdreven!!!!) ontvang op de Duitse Autobahn. Op de terugweg van vakantie heb ik met hem ge-SMS't over hoelaat we dachten aan te komen enzo.... en hij heeft 3x gereageerd in totaal. Dat werden in Duitsland dus 3x 5 identieke berichten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 09:13
Ik heb het zelf ook gehad, duitsland, oostenrijk en italie.
Ik vind het niet erg, het is prettig om te weten dat je weet dat je bent overgegaan. Helemaal als de kosten in het buitenland veel hoger liggen.
In Italie heb ik last gehad van het netwerk van TIM, op mijn SPV kreeg ik namelijk steeds een sms (3 in 1x) van de locatie waar ik zat. Venezia...Rivigo... dat ging zo maar door. Elke 10 minuten wel een sms. Dat is pas irri :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:49

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

ik vind het ook best irritant, om de een of andere reden krijg ik ze heel af en toe zelfs als ik gewoon thuis ben :( woon in zeeland, middelburg. toch nog wel een stukje weg van belgie dacht ik zo :D

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-08 10:57

reuzekind

Ik geloof in GoT

sh4d0wman schreef op 13 August 2003 @ 10:12:
ik vind het ook best irritant, om de een of andere reden krijg ik ze heel af en toe zelfs als ik gewoon thuis ben :( woon in zeeland, middelburg. toch nog wel een stukje weg van belgie dacht ik zo :D
Dat zou wel kut zijn, aangezien dat betekent dat je ook via een buitenlands netwerk (=duurder) belt 8)7

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
reuzekind schreef op 13 August 2003 @ 11:27:
[...]

Dat zou wel kut zijn, aangezien dat betekent dat je ook via een buitenlands netwerk (=duurder) belt 8)7
dan heeft zijn Nederlandse provider een belabberde dekking en gaat hij automatisch roamen... ben wel benieuwd welke dat is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik krijg vannacht om half 5 verdomme 2 keer het volgende:

code:
1
Update KPN.Info 06530990

Zijn die eikels helemaal gestoord geworden ofzo? Heeft dan wel niets met netwerk switchen te maken, maar is wel spam. Ik sliep verdorie net een half uur. :( :r

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
Toch word er wel op een bepaalde manier rekening mee gehouden wanneer je er voor het laatst was. Ik heb een Belgische sim ( BASE ) en een nederlandse ( Orange ) en ik krijg nooit meer zo'n sms :)

En ik rijd ongeveer iedere dag over de grens. Maar ook als je een week niet over de grens rijd krijg ik ze nog steeds niet. ( In het begin wel irri....iedere dag 4 smsje's van welkom welkom welkom welkom :) )

Maar ze hebben het gelukkig afgeleerd, en ik heb er niet om gevraagd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:34

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Fire_escape schreef op 13 August 2003 @ 11:53:

code:
1
Update KPN.Info 06530990

Zijn die eikels helemaal gestoord geworden ofzo? Heeft dan wel niets met netwerk switchen te maken, maar is wel spam. Ik sliep verdorie net een half uur. :( :r
Gewoon een domme test van hun ofzow.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
AW_Bos schreef op 13 augustus 2003 @ 12:31:
[...]

Gewoon een domme test van hun ofzow.
nee is een update van roaming partners (of misschien andere update?)
bel dat nummer maar eens

met vodafone nog nooit gehad, maar toen ik kpn had, kwam dat eens in de zoveel tijd langs
(lekkere wekker als je dit midden in de nacht krijgt... :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:08

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Fire_escape schreef op 13 August 2003 @ 11:53:

code:
1
Update KPN.Info 06530990

Ook zo iets gehad. Kort weekendje naar Brussel, al een paar uur in Brussel en om 00.30 uur in één keer zo'n SMSje. Ik had ook iets van 'Kan dat niet een beetje eerder :? ' Terug naar Nederland, al in Rotterdam, krijg ik nog een SMSje dat ik via één of andere Belgische provider zou bellen en dat terwijl de naam van m'n Nederlandse provider al lang weer op m'n schermpje stond :?

Kortom: Hoogst irri

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:48
Ik ben gister net terug gekomen van Roemenië en heb daar veel gebeld (zowel via Connex als Orange). Maar ik heb nog nooit een berichtje van ze gehad :? (Hele week er geweest).

Op mijn vorige vakantie in Engeland en Ierland kreeg ik wel van elke provider een welkomst SMS en dat was het (ik had toen Hi Pre-paid).

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-08 10:01
ik krijg ze netjes de 1e x per maand dat ik in een bepaald land kom en gelukkig niet elke keer als ik kom..... :)

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 07:51

PJKs

Young, Free and Single

Ik had het met Dutchtone (destijds) in Australië... Een stuk of zes in totaal. Kon er ook met de verkorte nummers voicemail etc. bellen. Leuk, maar wel verdomd duur.

ja, graag!

• Korakal
  • Laatst online: 13-08 20:35

Korakal

Up up up!

PJK schreef op 14 August 2003 @ 19:44:
Ik had het met Dutchtone (destijds) in Australië... Een stuk of zes in totaal. Kon er ook met de verkorte nummers voicemail etc. bellen. Leuk, maar wel verdomd duur.
Uhm... ik ken maar zéér weinig gevallen waarin het ontvangen van SMS geld kost. In Australië is dat vast niet het geval ;)

• ScuL
Korakal schreef op 14 August 2003 @ 20:39:
[...]

Uhm... ik ken maar zéér weinig gevallen waarin het ontvangen van SMS geld kost. In Australië is dat vast niet het geval ;)
hij zal het gebruik maken van de infonummers/voicemail bedoelen :)

Pagina: 1