[XP] ICS wil niet meer NAT'en (IPNATHLP. ID=32003)

Pagina: 1
Acties:
  • 823 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:40
Lees deze post niet, lees de tweede reply maar...

Tot d'r net an toe heeft Internet altijd gewerkt over mijn netwerk. Maar nu dus niet meer.
Probleem zit 'm waarschijnlijk in de service "Verbindingsbeheer voor RAS" en/of "Telephony". RAS kan niet gestopt worden:
Kan de Verbindingsbeheer voor RAS-service op Lokale computer niet stoppen.
De service heeft geen fout geretourneerd. Dit kan een interne Windows-fout zijn of een interne servicefout.
Neem contact op met uw systeembeheerder (ikke dus) als het probleem blijft bestaan.
Telephony sluit zichzelf ook niet af. Gaat goed tot 50% groen balkje. Dan wordt ie tergend langzaam en dan komt de fout:
Kan de Telephony-service op Lokale computer niet stoppen.
Fout 1053: De service heeft de start- of stuuropdracht niet op juiste wijze beantwoord.
Iemand een idee wat dit kan zijn? Ik heb twee pc's in dit netwerk die gebruik maken van die Internet verbinding. Ze zoeken bijv. google.nl op en geven dan een standaard DNS-error terug.

ICS/ICF en andere services (Application Layer Gateway etc.) uitzetten en restarten helpt niets nie. Ik begin bijna in tranen uit te barsten dus is er misschien iemand die een tipje heeft? (NIET Format of Windows-reinstall plz...)

Oh ja... Services uitschakelen en dan opnieuw op starten om ze vervolgens weer aan te zetten had ook geen zin.

[ Voor 25% gewijzigd door IceEyz op 26-10-2003 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
En een trap van onder tot bovenaan het forum :)

• IceEyz
En na een uitvoerig onderzoekje zijn we dit tegen gekomen:
De Network Address Translator (NAT) kan geen bewerking aanvragen van de omzettingsmodule in kernel-modus. Dit kan wijzen op onjuiste configuratie, onvoldoende bronnen of een interne fout. De gegevens bevinden zich in de foutcode.
Foutcode: 0000: 1f 00 00 00 ....
Deze melding is sinds het Internet niet meer werkt te zien in de event-viewer van de GateWay onder het deeltje systeem. Bron: IPNATHLP. ID=32003.

Microsoft heeft in artikeltje 293497 in de KB informatie hierover, maar die helpen mij niet. Mag er iemand zijn die iets meer weet over dit ... probleem?

Voor de duidelijkheid: De maskers staan gewoon op 255.255.255.0 met ip's van 192.168.0.1 --> 192.168.0.100. De GateWay heeft voor de Internetverbinding als masker 255.255.254.0. Op de computers in het netwerk staat ook gewoon in Netwerkverbindingen een Internet verbinding op de GateWay ingesteld (LAN connection on GateWay).
Ik kan binnen m'n netwerk alles, maar naar buiten wil niet meer. En toch geven de pc's aan dat er een Internet-verbinding door de GateWay loopt? Ik nie snap nie meer...

[ Voor 37% gewijzigd door IceEyz op 26-10-2003 20:46 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Kadeng... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Uh Uh, Problem niet solved, maar is weer back - zie below...

==---+---==

Boing... Problem solved... Hoe? Dat weet ik niet...
Ik heb een System Restore uitgevoerd die 'm ongeveer een weekje terug in de tijd zette. En dat heeft geholpen...

Bedankt voor alle replies ;)
offtopic:
Ja... zelfs jij XceeD... 8)

[ Voor 15% gewijzigd door IceEyz op 26-10-2003 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Kweet dat dit topic erg oud is, maar precies hetzelfde probleem is terug, nl. Alle PC's in het netwerk kunnen niet meer via de standaard GateWay op het Internet. En dit keer is er geen enkel herstelpunt meer terug te vinden en zit ik dus best wel vastgeplakt aan één pc. Formatteren / Win-Reinstall is het laatste wat ik zal doen; ik koop nog liever eerst een router.

Ik heb maar weer eens op GooGle gezocht. De enige nuttige oplossing die ik nog tegen kwam was het toevoegen van de registersleutel DisableDHCPMediaSense met een mooie waarde van 1. Wat ik met die sleutel ook geprobeerd heb, niks heeft mogen baten.

Dit keer doet het probleem zich voor sinds 25 Oktober, 1 minuut na het opstarten.
Elke keer als een client verbinding probeert te maken met het Internet (Netwerk==OK), komt die mooie toevoeging in het logboek (zie hierboven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:30

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Titel edit on request.

* Koffie zal wel dom zijn hoor, maar met name vanwege de Ventvwr melding zou ik toch echt wel die PC formatteren.
Lijkt mij overduidelijk dat ding redelijk gaar is:
De Network Address Translator (NAT) kan geen bewerking aanvragen van de omzettingsmodule in kernel-modus. Dit kan wijzen op onjuiste configuratie, onvoldoende bronnen of een interne fout. De gegevens bevinden zich in de foutcode.
Foutcode: 0000: 1f 00 00 00 ....

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
't Probleem is dat op deze pc zekers 40 gig aan redelijk belangrijke informatie staat en ook onwijs veel software is geinstalleerd die dagelijks gebruikt wordt. Dus niet MP3's of Videootjes. Ook blijf ik 't redelijk apart vinden dat er gewoon géén enkele reden is waarom hij ermee ophoudt.
Zoals je kunt zien in dit draadje heb ik het eerder gehad en kon ik toen iets terug doen - nu dus niet. Ik denk dat ik maar op zoek ga naar een router / nieuwe pc... Tenzij iemand iets weet natuurlijk...

[ Voor 7% gewijzigd door IceEyz op 27-10-2003 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Trappie...

Is het misschien een idee om een andere softwarematige router te proberen? Eentje die dan wel draait op XP, géén instellingen verandert en Internet net zo doorgeeft als ICS. Mijn vraag is dan of deze router gebruik maakt van z'n eigen NAT of gebruikt hij de ICS-NAT. (Als ik het zo kan formuleren...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
IceEyz schreef op 28 October 2003 @ 17:27:
Trappie...

Is het misschien een idee om een andere softwarematige router te proberen? Eentje die dan wel draait op XP, géén instellingen verandert en Internet net zo doorgeeft als ICS. Mijn vraag is dan of deze router gebruik maakt van z'n eigen NAT of gebruikt hij de ICS-NAT. (Als ik het zo kan formuleren...)
Als je met Windows erop doelt dat op de serverende PC ook gewoon gewerkt moet worden, probeer er dan eens een OS naast te plaatsen. Zoniet dan zijn er hele goede stukjes software te vinden op basis van Linux, compleet met goede firewall, bootable van diskette en dus ook CD als je er na configureren een image van maakt, blijft alles ook zoals het is, ook zijn er andere met heel weinig HDD gebruik, lijkt me een aanrader. Anders kun je met iptables aan de gang, is ff wennen als je XP gewend bent, maar is hele goede info over te vinden. Ben daar momenteel zelf mee aant expirimenteren in Knoppix, en dat gaat super.

En als je dat teveel werk vind is dit: http://firegate.sourceforge.net/ goed bruikbaar. Mist er nog wat aan toevoegen ivm FTP en filesharing (moest er tenminste nog wat aanveranderen hier om 1 en ander werkend te krijgen), maar het is een goede configuratie (tenminste dat vond deze Linux newbie :D).

[ Voor 34% gewijzigd door _XipHiaS_ op 28-10-2003 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Nou - het is dus inderdaad een gewone XP-Family pc die dus bijna continu aanstaat voor het delen van Internet, Internetten en Gamen, Devv'en enz. Linux of tweede OS is dus niet echt een idee.
Maar ik herhaal mezelf nog maar eens: Gebruikt een andere Software-matige Router de ICS (dll's of api's of iets) van XP of doet hij alles zelf?
Heeft een programma als Wingate een geheel eigen NAT, losstaand van Windows?
Maar nog iets belangrijker: Als zo'n programma inderdaad z'n eigen NAT heeft, doet hij dit dan zo dat de clients géén extra software nodig hebben? Want dat is iets waar ik de kriebels van krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
IceEyz schreef op 28 oktober 2003 @ 18:50:
Nou - het is dus inderdaad een gewone XP-Family pc die dus bijna continu aanstaat voor het delen van Internet, Internetten en Gamen, Devv'en enz. Linux of tweede OS is dus niet echt een idee.
Maar ik herhaal mezelf nog maar eens: Gebruikt een andere Software-matige Router de ICS (dll's of api's of iets) van XP of doet hij alles zelf?
Heeft een programma als Wingate een geheel eigen NAT, losstaand van Windows?
Maar nog iets belangrijker: Als zo'n programma inderdaad z'n eigen NAT heeft, doet hij dit dan zo dat de clients géén extra software nodig hebben? Want dat is iets waar ik de kriebels van krijg...
Dan lijkt mij, als je op save wilt, een aparte router de beste oplossing. Voordeel dat je hebt, met zo'n ding als middelpunt, is dat je er nu niet meer mee zit als de voorheen serverende PC uitvalt dat je meteen nergens in huis het internet op kunt.
Valt er met een router een uit dan kan de rest nog gewoon internetten.
Met software heb je dat dus vaak wel als er daarnaast nog op wordt gewerkt, en ook al neemt die software veel eigen dll's mee, hij blijft afhankelijk wat Windows hem aangeeft. Als bijv. de koppeling met een NIC of ppp in de soep draait zal die SW-router ook niet meer kunnen fungeren.
Een oude PC als router inzetten is natuurlijk ook een mogelijkheid.

[ Voor 12% gewijzigd door _XipHiaS_ op 29-10-2003 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Een oude pc? Dat is deze al 8)
offtopic:
Verder is dit dus gewoon een keiharde trap; er staan nu gewoon drie mensen om mij heen die staan te springen om hun email te checken en ff het nieuws te lezen. Ik voel me hier niet veilig... euh... i... ikke, ik denk da, dat ik magrgrzzx.... [End Transmission]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Kableng...
offtopic:
Ik ben morgen niet thuis dus als iemand het leuk vindt om dit draadje omhoog te trappen... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Volgens mij hebben deze trapjes geen nut meer of wel? 11/15 replies zijn van mezelf :D

edit:
Laat maar zitten - Ik heb zojuist een SiteCom DC-202 Router besteld en deze zal spoedig arriveren en de zware taken van het Netwerk op zich nemen. Helaas zitten hier dan geen 2x Opteron 246 in... ;)

[ Voor 56% gewijzigd door IceEyz op 03-11-2003 15:27 ]

Pagina: 1