SVCD & DivX alleen in zwart/wit op PC

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-02 14:12
Mijn SVCDs en DivX films draaien alleen nog maar in zwart/wit op mn PC.

Ik heb de volgende dingen geprobeerd:
Win2003
WMP 9.0
BSPlayer 0.86 buld 500
PowerDVD
MicroDVD
nvidia Detonator 45.23

DivX 5.05 bundle
Nimo Codec Pack lite 10
XViD Koepi's stable binary
Kazaa Lite Codec Pack

maar nog speelt het alleen in zwart/wit.
Bij WMP krijg ik bij sommige "the specified module could not be found"
PowerDVD doet gewoon afspelen in zwart/wit
MicroDVD zegt "not a valid A/V file"

wat doe ik fout?

[ Voor 36% gewijzigd door Big4SMK op 12-08-2003 17:10 ]

Verwijderd

Nou die sample lijkt me nogal overbodig, als jij zeker weet dat jij materiaal hebt wat in kleur is, maar toch afspeelt in Z/W, lijkt me die link niet nodig. Zeker niet met zo'n crappy disclaimer erbij (ik geloof dat ze tegenwoordig ook een beleid hebben ten aanzien van de "als het niet mag haal maar weg" opmerkingen).

En Win2003 is Server 2003? Het staat misschien stoer, maar als je nou gewoon XP had gehad, had het gewoon gewerkt. Windows Server 2003 is voor, guess what, servers, kiddo. :X

Verwijderd

Lijkt mij een fout in de combinatie van codecs. })

Zowiezo zou ikzelf geen Nimo Shitpacks meer gebruiken.
Deze veroorzaken vaak ellende.

Deinstalleer al je codecs, reboot de pc en installeer deze mega codec pack
van Ace eens. Alle codecs, superpakket alleen 46.5 MB Download.

Het gaat om Ace ProXP.

http://www.linkmania.ro/software/ACEMCP593PRO.EXE

Veel success. }:O

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2003 21:43 ]

• Big4SMK
Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 16:05:
Nou die sample lijkt me nogal overbodig, als jij zeker weet dat jij materiaal hebt wat in kleur is, maar toch afspeelt in Z/W, lijkt me die link niet nodig. Zeker niet met zo'n crappy disclaimer erbij (ik geloof dat ze tegenwoordig ook een beleid hebben ten aanzien van de "als het niet mag haal maar weg" opmerkingen).
Dan haal ik hem wel weg.
En Win2003 is Server 2003? Het staat misschien stoer, maar als je nou gewoon XP had gehad, had het gewoon gewerkt. Windows Server 2003 is voor, guess what, servers, kiddo. :X
Ja, ik draai windows2003 standaard server. Dat het voor servers bedoelt is begrijp ik ook wel, ik ben geen debiel en kan nog lezen ook. Door te zeggen dat het met "XP wel gewoon gewerkt had" suggereer je dus dat het logisch is dat het met 2003 niet werkt. Dit is natuurlijk onzin van de bovenste plank, zeker omdat ik het met eigen ogen wel heb zien werken. Als je nou de volgende keer dit soort zinloze dingen voor je houdt is het misschien wat makkelijker om tot de oorzaak van een probleem te komen.

@Madbruce: ik ga het even proberen. Dat de meeste 2f2f al hebben geloof ik graag, maar voor de zekerheid nog even een link erbij. Misschien dat er mensen zijn die er iets mee kunnen maar gezien de reactie van suleika haal ik het wel weg.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:27
Weet je, bekend probleem.

Zelf draai ik ook windows 2003 (Enterprise Server) en gebruikte ik altijd PowerDVD 4.0 om SVCD's af te spelen. Toen vond ik het tijd om PowerDVD 5.0 eens te proberen, maar die gaf erg vreemd geluid (slis-geluidjes, zeg maar). Toen PowerDVD5.0 weer gedeïnstalleerd, reboot, en PowerDVD4 weer erop gezet en sindsdien z/w beeld in ieder willekeurig programma.

Nu zit ik er zelf niet zo mee, maar oplossingen zijn altijd leuk natuurlijk :)

P.S: Nimo heb ik ook, maar heb ik pas ná dit probleem geïnstalleerd om te kijken of dat uitmaakte :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Big4SMK
Ik heb nu die ACE codec pack geinstalled.
Het helpt een beetje: ik kan nu de boel overal in afspelen, maar alleen in zwart/wit

nu nog de kleurtjes erbij!

@XanderH: ik vond het bij Cube2 : Hypercube ook niet zo erg. Bij 2f2f is het wel storend dat je geen kleur hebt vind ik

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:27
Big4SMK schreef op 12 August 2003 @ 17:32:
@XanderH: ik vond het bij Cube2 : Hypercube ook niet zo erg. Bij 2f2f is het wel storend dat je geen kleur hebt vind ik
offtopic:
Met er 'niet zoveel mee zitten' bedoel ik dus dat ik op deze PC nauwelijks SVCD's draai, die draai ik meestal op laptop, áls ik ze al draai

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Big4SMK
Ah oke, op die fiets.
Ik vind het wel super irritant en zou ook graag een oplossing hebben!

• hutmannetje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-01 11:22
sorry voor het weer ophalen van dit topic.

Maar ik heb hier precies hetzelfde probleem. Weet er misschien al iemand ondertussen een oplossing hiervoor??

os is windows 2003 standard
ik gebruik powerdvd en win dvd en allebei geven zwart/wit.
en al mun divx en xvid geven grijs beeld. en ook nimo pack.

Verwijderd

Dit is dus de reden dat het gebruik van codec packs afgeraden wordt. Vaak met de nodige uitroeptekens erbij. En dat is niet voor niets. Dan krijg je dit soort dingen. Gebeurt vooral wanneer je 1 van de codecs uit het pack al geinstalleerd HAD en dan het pack eroverheen knikkert. Zoals topicstartert dus gedaan heeft, waarom in godsnaam vraag ik me af. :)

Waarom zou je uit luiheid een pack installeren, wanneer je alleen maar DivX, AC3 en Xvid nodig hebt?

Dus uninstallen en bovengenoemde 3 codecs/filters erop knallen. Meer heb je niet nodig.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 21:58 ]

Pagina: 1