Toon posts:

Sony DRU500a kapot? geen +rw meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi!

heb een niet zo leuk probleem met mijn sony dru500a.
met geen mogelijkheid krijg ik een DVD+RW gebrand.
dit gaat steeds verkeerd en heb onderhand een stuk of 8 +rw's gesloopt op deze manier. terwijl deze het voorheen wel gedaan hebben.
de defecte doen het ook niet meer in andere dvd writers:(
het maakt trouwens niet uit welk software pakket ik gebruik.
recordmax, nero 6 beide geven dezelfde fouten. :'(

heb rw's geprobeert van sony zelf, imation en verbatim maar lukt niet meer.
voor de rest kan ik wel alles branden zonder problemen.
dus -r(w) gaat goed, +r op 4x ook en cdr ook.
meeste gebruikte ik als backup met +rw en heb er stuk of 30 liggen waar ik nu niets meer aan heb.

heb de laaste firmware de f versie. heb al geprobeert terug te flashen maar dat hiep ook niet. zitten er nou 2 verschillende lasers in die sony om + en - te kunnen branden? of is ie nou echt naar de %$#?

opzich zit ik er nie mee want deze maand koop ik de nieuwe plextor 8x.
maar tis toch zonde om deze weg te doen voor zo iets stoms.
drive is bijna een jaar oud(oktober 2002). was een van de eerste gelukkige ermee.

heeft iemand een idee hoe dit kan? of zal ik de drive maar terug naar sony @ schiphol sturen?

iig tnx voor de eventuele hulp!

Greetz

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2003 14:52 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Nee, er zit 1 laser in. Het klinkt idd alsof je drive gestorven is. Heb je hem ook al in een andere pc geprobeerd (kan nooit kwaad)? Anders gewoon opsturen, helaas pindakaas.

Verwijderd

Topicstarter
andere pc maakt niet uit.. van weekeinde windows xp opnieuw geistalleerd en dat hielp helaas ook niet. vind het aleen vaag dat ik geen +rw kan branden en de rest wel.
beetje 75% defect dan ehehe

Verwijderd

je hebt toch nog garantie, bel sony in badhoevedorp op waar die heen moet.

ps ik hoor dat je intresse hebt in de plextor 708 msn me maar even qorneprive@hotmail.com

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:10

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Leuk ruk voor je dattie je +RW sloopt, maar je geeft nou niet echt aan wat er mis gaat :?
Wat zegt een logfile van Nero ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
nero geeft een onbekende foutcode die niet bekend is:S
en record max spuugt de rw gewoon uit en zegt dat de dvdrw vies is of wat dan ok.. maar dat met alle dvd+rw's lijkt me sterk.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:10

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Oh, dus er staat letterlijk in de uitgebreide Nero errorlog "Snapput niet, zoek het zelf maar uit" ?
Kan het me bijna niet voorstellen eigenlijk.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
mwa in de readme staan honderde error codes maar kom er echt niet uit hehe. en die ik krijg is weer nieuw als gewoonlijk hehe. heb meestal van dat soort geklooi:(
maar jah. ik bel sony wel ff en dan krijgen ze um terug!
iig thnx voor de hulp!

Verwijderd

Het reparatiecentrum zit in Londerdeel in Belgie,,ik heb indertijd de Sony brander zelf teruggestuurd, eerst gebeld naar Londerdeel voor een ????nummer,,dan kan je nl zelf bellen, en heb je een reparatienummer om te vragen hoelang alles gaat duren.
Hoofdzetel Sony Nederland 020-658.1888, van hun krijg je het telefoonnummer in Belgie,,,ik kon het niet meer terugvinden, ik had binnen 2 weken een brander retour dus had niets te klagen,,,op dit forum lees ik weleens dat het lang kan duren, in mijn geval vond ik alles supersnel afgehandeld, succes verder,,

Verwijderd

Topicstarter
heb het al gefixt.. drive opengeschroefd en er zat een vuiltje op de lens.. na schoonmaken deed ie het weer prima.. wel vaag dat het daardoor kan komen maar jah.. het werkt weer:D
wel garantie kwijt hehe maar jah.. had geen zin om het ding 2 weken kwijt te zijn e.d
Pagina: 1