Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt
je leest er meer over in de mirc help
edit: reden van dit advies; zo heb ik zelf altijd ge mirc script. Bij iedere onduidelijkheid gaan uit zoeken zat er aan de hand was. De help file van mirc is zeker weten goed genoeg
[ Voor 62% gewijzigd door samo op 12-08-2003 14:51 ]
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Als eerste (meest logische) functie kwam ik $highlight tegen maar die leek niet nuttig te zijn hiervoor.
Kun je me iets meer aanwijzigen geven?
Tiep eens /help scripts in je mIRC for starters
=[edit]=
1
| on *:TEXT:$me:#kanaal1,#kanaal2:{ actie-on-highlight } |
$me is een variabele voor de nickname die je op dat moment hebt, kun je uiteraard ook voor statische tekst vervangen, of bijv statische tekst met een of meerdere wildcards (*).
[ Voor 59% gewijzigd door Roelant op 12-08-2003 14:53 ]
Opzich logisch om het dan met een ON TEXT af te vangen, ik ga er even mee stoeien
Thnx.
Verwijderd
1
| on !*:TEXT:$($me *):#:{ if ($chan != #<channel1>) || ($chan != #<channel2>) { hier je command } } |
ik weet niet wat dat command moet zijn, maybe iets van $highlight($me) o.i.d.
Alleen nu zit ik al even te puzzelen, hoe ik zo'n kanaaltje nu groen kan laten knipperen zoals in de echte highlight.
Ik heb dit al gebrobeerd met:
1
| /window -g[2] @ $+ $chan |
er staat dat je moet beginnen met een @ in de help, maar dit lijkt niks te doen
/channel $chan activeert het scherm meteen maar dat wil ik niet
Iemand een ander idee hoe ik dat ding kan laten knipperen of op een andere manier kan laten weergeven, zodat ik weet dat daar een highlight was?
[ Voor 4% gewijzigd door SWINX op 12-08-2003 17:07 ]
Dus /flash heb je niks aan want dat geldt alleen als mIRC niet de actieve applicatie is.
Dus je wilt mIRC highlight niet op alle kanalen waar je inzit laten gelden. Dat kan helaas niet want er is geen mIRC Command (Helpfile: "mIRC commands") waarmee je een bepaald scherm kan laten flashen. Met een remote activeer je - in een bepaald geval dat voldoet aan de voorwaarden die je in de remote stelt - een mIRC commando. Omdat er hier geen mIRC commando voor is kan het helaas niet.
Leuk zeg, moet je kijken wat ik in mijn oude mIRC files tegen kwam:
shirt {
say 0-------1___4/12\0_12/4\___
say 0-----1/1,4´4,4_12,12___8,4/-\12,12___4,4_1,4`1\
say 0----1|8,4==4,4|12,12_8,12*12,12_4,4___8,12V12,12__4,4|8,4==1|
say 0----1|1,4__1|12,12_®B4,4arç12,12a__1|1,4__1|
say 0-------1|12,12__8,12B8,4arç8,12a12,12__1|
say 0-------1|12,12_®B4,4arç12,12a__1|
say 0-------1|1,12___1,4___1,12___1|
say
}
[ Voor 35% gewijzigd door Barca op 12-08-2003 22:26 ]
en daar de nick invullen die je gaarne highlighted wilt hebben. Gebeurt alleen in het kanaal waar je highlighted wordt. Dit is overigens niet in te stellen voor een bepaald aantal channels. Je kan hoogstens de notices in de options zo zetten dat je ook nog gewaarschuwd wordt in het kanaal waar je zit.