Ik ben nu bezig met het opfrissen van onze site. Nu ben ik dus nog in de fase dat ik nog niet helemaal weet hoe en wat en waar alles precies komt. Alleen mijn kleurstellingen staan redelijk vast. Daar kleur, hier kleur zo. Bepaalde wijdtes liggen ook al vast. Nu moet ik alleen telkens als een nieuwe class maakt die gebruik moet maken van die bepaalde kleur die ik toch al heb, die kleur weer opzoeken.
Ik doe het even voor
* Scharnout verzint een nieuwe box op de site:
code:
1
2
3
4
5
| <div class="box">
<p>
wat irritant geblaat
</p>
</div> |
nu heb ik dat een paar keer onder elkaar staan met allerlei andere inhoud (geen nieuwsitems, want dat kan je nou weer wel leuk met asp/php/asp.net oplossen (zeker met die laatste)). Zeg dat het er 6 keer staat. Als ik nou een kleur aan de achtergrond wil geven, moet ik dus elke keer al die boxen nagaaan en bij class bv dit doen
code:
1
2
| <div class="box blauw">
.... |
waarbij blauw een class is met een kleur. Op zich retehandig natuurlijk. Maar nu vond ik rood toch mooier. Moet ik alles weer veranderen (in de veronderstelling dat ik blauw ook ergens anders gebruikt heb natuurlijk).
Het zou makkelijker zijn als ik gewoon zo kon doen:
code:
1
2
3
4
5
6
| $BoxKleur: blue;
.box
{
color: $BoxKleur
ander css-meuk
} |
dan verander je variabele en klaar is klara. Snap je?
Ik geef toe. Dat gebruik je natuurlijk alleen in de ontwikkelfase, maar het zou retehandig zijn ...
En wat bedoel je met het 'opzoeken van kleuren en wijdtes' en dat classes irritant zijn binnen selectors

Zoals ik al zei... een aantal dingen staan al vast in mijn site. En ik hou van css en xhtml, dus mijn css-bestanden zijn nogal veel regels
Oe schiet me nog iets te binnen. Ik heb mijn site nu fixed width (zeg ff 500px). Ergens anders heb ik 3 kolommen, waarvan ik er 2 evenwijd heb en de rest zit in de middelste kolom (vrij standaard dus), maar ik weet nu nog niet hoe wijd de buitenste kolommen worden
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| $SideWidth: 100px;
$Width: 500px;
$CenterWidth = $Width - (2*$SideWidth);
.Left
{
width: $SideWidth;
}
.Center
{
width: $Width;
}
.Right
{
width: $SideWidth;
} |
(Niet mierensexbedrijven over dat ik "Left ook bij Right kan gebruiken")
Snap?
En je beweert dat het neerzetten van een paar variabelen via een serverside script te veeleisend is

Sorry, maar als je server dat al niet aankan

Tis zo'n beetje het simpelste wat ASP kan.
Dat kan wel ... maar hoeveel waarde heeft een extern css bestand dan nog

Tuurlijk zijn daar oplossingen voor. Alleen het zou leuk zijn als CSS dat ook had ...
And Bob's your uncle ...