Radeon 8500LE werkt niet meer op Gigabyte 7VRXP

Pagina: 1
Acties:

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Topicstarter
titel + kapot

Een tijdje geleden begon mijn computer regelmatig te crashen. Ik dacht dat ie te heet werd, dus ik heb er een extra systeem-fan bijgezet die voor heel wat extra airflow zorgt. Maar dat hielp niet, want de computer bleef regelmatig crashen. Toen heb ik nieuwe drivers geïnstalleerd onder Windows voor mijn videokaart en chipset, misschien was het een softwarematig probleem. Maar dat hielp ook niet, de crashes bleven. Totdat hij vorige week crashte en niet meer tot leven te wekken was.

Mijn BIOS begon telkens te piepen als een gek als ik de pc aanzette, 2x kort 8x lang, dat betekent volgens de documentatie dat er iets niet goed is met de videokaart. Dus ik probeer een oude GeForce uit een andere pc: werkt gewoon, geen probleem. Conclusie: Radeon-kaart is kaduuk. Maar toen ik dat ding in een andere pc zette werkte het gewoon alsof er niets aan de hand was. heb hem nog een hele tijd een film laten draaien, geen probleem.

Dus die kaart werkt blijkbaar alleen in mijn pc niet. Maar waarom heeft ie dan een jaar lang zonder problemen gedraaid? Waarom doet ie het nu ineens niet meer in mijn pc? Voor de duidelijkheid: hij doet dus echt niks, geen beeld en non-stop BIOS fout-biepjes.

Mijn systeem:
- AMD Athlon XP 1800+
- Gigabyte 7VRXP (das met een VIA KT333 chipset)
- 512 MB Samsung geheugen
- Chieftec Dragon kast met 340 Watt voeding
- Hercules 3D Prophet Radeon 8500LE 64MB OEM
- Verder vrij standaard spul

Hitte kan het niet zijn: ik heb alles een dag lang uit gezet en toen opnieuw gestart, telkens opnieuw dezelfde problemen. Ik heb alle non-vitale dingen afgekoppeld, werkte het ook niet.

[ Voor 1% gewijzigd door RG op 12-08-2003 14:37 . Reden: ik heb weer eens zitten slapen ]

[deze advertentieruimte is te koop]

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

eh heb je al een biosclear geprobeerd? Het is verder wel heel raar dat hij het in een andere pc wel doet en in de jouwe niet. Heb je hem verder weleens overgeclockt? Heb je met de firmware lopen kloten?

offtopic:
controleer je titel eens voordat je hem post :P

[ Voor 12% gewijzigd door w0w op 12-08-2003 15:01 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt :)

"Is mijn Radeon kapot" is veel te algemeen ..
Je zegt toch ook niet tegen je huisarts "Ik ben ziek" en verder niks :z

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Topicstarter
Tanx, ik had niet in de gaten dat ik die niet had afgemaakt :)

Anyway, ik heb er nooit mee geklooid, geen firmware geupdate of ge-overclocked. Ik zou eerlijk gezegd niet eens weten hoe het moet (niet lachen :P).

Anyway, ik ben er vandaag weer mee aan het rommelen geweest en wat denk je? Doet die kaart het weer. Ik snap er nu helemaal niks meer van. Ik heb hem alleen verplaatst en heb een andere monitor aangesloten en hij draaide gewoon (hoewel ik het beeld nogal wazig vond, het was een TFT scherm). Toen heb ik 3Dmark gedraaid om te kijken of ie dat aankon: was geen probleem.

Nouja, toen heb ik hem maar terug gezet en weer aangesloten en tot nu toe werkt ie gewoon. Hij is alweer 1x gecrashed, maar ik weet niet of dat aan de videokaart ligt. Ik ga het maar een paar dagen aankijken en hopen dat mijn pc niet meer gaat crashen. Hij krijgt het in ieder geval minder heet als we Erwin Krol mogen geloven :)

[deze advertentieruimte is te koop]