ik heb zo`n voorgevoel dat mijn vraag heel simpel is, maar ik ben er al te lang mee bezig, en kom er niet echt meer uit 
maar goed, ik heb dus de volgende (gestripte/relevante) code:
en ergens in de pagina zelf: de aanroep van de fucntie en het adminnr veld
Ik zal het proberen zo duidelijk mogelijk uit te leggen:
Ik heb in mijn pagina voor elke "bestelling" een eigen form. En in elk form zit een administratienummer. Om te zorgen voor unieke formnamen, zet ik een counter achter de naam van dit veld. (hier: 15) Nu roep ik het script aan, met deze counter (adminnrCount). Vervolgens wil ik het dat specifieke veld controleren of deze ingevuld is.
voorbeeld gewenste uitvoer:
Ik denk dat ik door de hitte in mijn kamer niet meer rationeel kan denken....
maar goed, ik heb dus de volgende (gestripte/relevante) code:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| function actionscript(formulier, adminnrCount) { if ((action == "g") && formulier.wwadminnr+adminnrCount+.value == "") { window.alert("U heeft geen administratie nummer opgegeven"); } else { formulier.submit(); } } |
en ergens in de pagina zelf: de aanroep van de fucntie en het adminnr veld
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <tr> <td align="center" valign="top"> <A HREF="javascript:actionscript(document.processform22878,'22878','15')">link_naam</A> </td> </tr> <tr> <td align="left" valign="top" class="tekst"> </td> <td align="left" colspan="2" valign="top" class="tekst"> Administratie Nummer:<br> <input type="text" name="wwadminnr15" id="wwadminnr15"> </td> </tr> |
Ik zal het proberen zo duidelijk mogelijk uit te leggen:
Ik heb in mijn pagina voor elke "bestelling" een eigen form. En in elk form zit een administratienummer. Om te zorgen voor unieke formnamen, zet ik een counter achter de naam van dit veld. (hier: 15) Nu roep ik het script aan, met deze counter (adminnrCount). Vervolgens wil ik het dat specifieke veld controleren of deze ingevuld is.
voorbeeld gewenste uitvoer:
JavaScript:
1
| document.processform22878.wwadminnr15.value = ""; |
Ik denk dat ik door de hitte in mijn kamer niet meer rationeel kan denken....