Kenwood 72x valt tegen ? :(

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-04 14:50
Ik heb net m'n kenwood 72x gehaald en kan niet echt zeggen dat ik er tevreden over ben :(

Het installeren van games vanaf cdrom gaat LANGZAMER dan mijn Plextor 40X scsi.....

Ook de benchmarks die ik draai lijkt m'n plex 40x sneller...

En sommige CDR(W)s leest ie niet eens !
Ik heb een Abit KT7 Raid moederbord met T-bIRD 900 en verder geen ide stuff, de 72x zit als sec. master, DMA staat AAN

verder heb ik de nieuwste firmware erop gezet, ook geen oplossing :(

Iemand die een idee heeft ?

Zelfs de creative 52x die ervoor inzat was niet veel langzamer

Verwijderd

Het is idd bekend dat ie niet alle cd's aankan. Maar als het goed is hoord ie wel die plex40x aan te kunne. Vreemd... :?

Verwijderd

Wie die een Plextor 40x heeft krijg ook het idee om een IDE cdrom te kopen? Geef mij mijn Plexje maar :)

ik vraag me af hoe sowieso een IDE kanaal die 72x moet aankunnen? Mijn Plex40x is sneller met audio rippen dan mijn UDMA66 hdd op 7200 rpm aankan!!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Die 72 , moet ongeveeer op 60 speed kunnen lezen, dus er zal wel wat bij jou mis zijn, of teovallig heb jij een hele brakke, terug brengen, en een nieuwe eisen, en als die het ook niet goed doet, zal het wel aan jou systeeminstellingen liggen

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Ride on Guthrie,

72x rulez 30-50 speed audio extracten.

Verwijderd

quote:
Wie die een Plextor 40x heeft krijg ook het idee om een IDE cdrom te kopen? Geef mij mijn Plexje maar
ik vraag me af hoe sowieso een IDE kanaal die 72x moet aankunnen? Mijn Plex40x is sneller met audio rippen dan mijn UDMA66 hdd op 7200 rpm aankan!!
/quote

Al zou je plex 40x op 40x dae kunnen dan betekend dat minder dan 6 MB/sec. 1x is bij audio 150 kB/sec.
Udma33 kan 33MB/sec aan dus ide is PRIMA dus geen onzin hier verkopen!
Als je Harde schijf je plex 40x niet bij kan houden dan weet je direct waar je al dat geld wat je in die plextor gestoken hebt EIGENLIJK in had moeten steken! Een betere hardeschijf!
Een beetje hd kan dat MAKKELIJK aan tenzij je je schijf dermate gefragmenteerd hebt dat de hd de hele tijd moet hoppen om een paar kB kwijt te kunnen.

Daarbij komt nog eens dat m'n afreey 50x (die maar 110,- kost) met dae sneller is dan je plextor 40x (van vele pieken). Ik heb niets tegen plextor maar ik heb een hekel aan dat gezeik wat niet waar is.

Welterusten! :z

Verwijderd

Bovenstaande ben ik het helemaal mee eens op 1 punt na , en dat is de kwaliteit van die Afreey . De test laatst op de cdspeed homepage liet zien waarom je een Plextor moet hebben ipv een Afreey .

Verwijderd

ik begrijp er ook niks van
ik (was)ben nog steeds van plan om ook
zo'n 72x te kopen
lekker snel en vooral heel erg stil

heb laatst een test gelezen over deze dingen
naast gewone 40 48 en 52x cd-rom spelers
die halen nooit meer dan 40X
en z'n kenwood72x haalde 66X
bovendien maken gewone cd-rom spelers
+- rond de 60db aan herrie(hangt er vanaf op wat voor afstand je het meet)
en de Kenwood rond de 52db
dat is bijna 9x minder herrie

• ElemenTAL
  • Laatst online: 14-07-2025

ElemenTAL

Tweaking the elements

Al zou je plex 40x op 40x dae kunnen dan betekend dat minder dan 6 MB/sec. 1x is bij audio 150 kB/sec.
Udma33 kan 33MB/sec aan dus ide is PRIMA dus geen onzin hier verkopen!
Als je Harde schijf je plex 40x niet bij kan houden dan weet je direct waar je al dat geld wat je in die plextor gestoken hebt EIGENLIJK in had moeten steken! Een betere hardeschijf!
Een beetje hd kan dat MAKKELIJK aan tenzij je je schijf dermate gefragmenteerd hebt dat de hd de hele tijd moet hoppen om een paar kB kwijt te kunnen.
Alleen de ide interface kan 33mb per seconde in dit geval verwerken. De meeste harde schijven komen met het schrijven van data nog geen eens boven de 7 of 8 MB per seconden uit.
Ook als je je CD-ROM als Slave naast je HD heb hangen is dit niet goed voor de snelheid. Dit verklaart denk ik ook waarom je Plextor sneller is, omdat die zijn eigen SCSI kanaal heeft.

Nuff Said

• Renkie
Nou, kheb weer het 1 en ander geprobeerd

DMA tig x aan/uit gezet en bij het rippen van muziek start ie op 30x (goed dus) maar geeft dan een aspi error.....

• Renkie
Iemand een url met die nieuwste ASPI drivers ?

(was 'tip' van dat ripprogramma :0)

Verwijderd

ElementAl snapt het...... het is allemaal leuk en wel dat je interface dit aankan maar als je HDD dit niet kan heb je nog nix!!
Ik heb een IBM 20,4 GB ATA66 7200RPM (ja ik heb DMA aanstaan!) en als mijn Plex op volle speed ript (en soms gaat dat sneller dan op 40x!!!!) dan houdt mijn HDD dat absoluut niet bij. Trouwens euh dat ligt niet alleen aan mijn HDD of configuratie, ik heb dit bij verschillende momenten geteste en full speed rippen levert ook bij hen dezelfde problemen op.
Alleen 1 vriend van me heeft een 15Krpm SCSI HDD en die houdt het bij........ HEERLIJK!

Dus zie ik die Kenwood nog steeds niet zitten :)

(ik heb nog nooit een cdrom gehad met een betere leeskwaliteit dan de plex hoor..... en ik heb egg al veel cdroms gehad)

Verwijderd

wat een bullshit. De harde schijven die 5400 rpm hebben zitten idd rond de 6 7 of 8 MB/sec
Een 7200 rpm die dat niet haalt is gewoon bullshit. Dan is er iets mis met je systeem
Ik heb een maxtor diamond max 40+ en die staat de helft van de tijd niets te doen terwijl m'n afreey sneller is dan de plex 40x.

Daarnaast klopt het niet wat Peejee zegt aangezien in die test waar jij het over hebt Afreey niet eens getest wordt.
Ik heb zelf die test gedaan, meerdere keren grabben, met elkaar bit voor bit controleren etc etc en de afreey grabt even foutloos as de plextor.

verder zet je de cdrom NOOIT als slave naast een hd of andersom. En toen ik het een keertje deed ging de snelheid van m'n hd wel iets omlaag maar was nog steeds snel genoeg.

Dus als jullie met redenen komen moeten ze wel steekhoudend zijn. Als ik het geld over had zou ik ook liever alles scsi hebben (staat gewoon stoer). Maar vooralsnog zie ik vrijwel geen voordeel van die plex40 boven een goede ide cdrom, tenzij je ook een plex scsi writer hebt.

Verwijderd

7-8 mb/sec met een 20,4 7200 geeft wel aan wat voor een prutser het systeem gebouwd heeft.

En die Kenwood maakt echt veel minder herrie dan 52 dB.

Plextor extract maar met max 30x en daar begint de Kenwood pas.

Ook kun je de Kenwood alles voeren.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 22:28
We hebben het hier wel over constante speed. Het lijkt me wel vreemd dat een 7200 RPM het niet bij zou kunnen houden, maar mijn bijna 4 jaar oude Fujitsu 5400 RPm schijfje kan m'n Ultraplex 32 dus niet bijhouden.
Het relaxte van een Plex is, hij maakt dan wel veel geluid, maar wanneer hij teveel op gaat spinnen en je een constantere data-transfer wil hebben, zet je 'm gewoon op 8x CLV. Dan hoor je 'm niet spinnen.

Die IDE spelertjes zeggen wel dat ze zo'n hoge transferrate halen, maar ik neem dat toch nog steeds met een korrel zout. Ennuh, mijn Ultraplex van 2 jaar oud trekt een Asus 50 speed er dus echt vierkant uit (behalve qua herrie schoppen, dat kan die Asus weer beter.)
En als 32x cdrom speler haalt ie al zo'n 24x audio extracten. Ik ben destijds overgegaan van een Mitsumi 24x naar mijn Ultraplex, en ik heb er echt geen moment spijt van gehad (al heb ik er bijna 300 piek voor betaald)

edit:

even een opmerking. Ik geloof best wel dat die Kenwood een Plex voorbij streeft, maar je ziet het ook wel aan de prijs. Als er een kwalitatief goede IDE speler gemaakt wordt, dan wordt ie ook meteen vrij duur. (en dit geeft wel aan hoe ik over de noname IDE spelertjes van 100 piek denk :) )
Plextor moet zich maar es op de DVD markt gaan begeven, vinnik.

Verwijderd

Kijk op www.cdspeed2000.com en lees de commentaren bij de Kenwood 72x drive. Daar zal de oplossing voor je probleem wel bij staan.
Was bij mij ook het geval.

Succes

Verwijderd

Ik kan wel merken dat sommige mensen een beetje erg jaloers zijn hier dat ze geen SCSI hebben.

Stelling 1: geen van deze systemen is door prutsers gebouwd. Ik spreek over 5 systemen. 2 Hiervan zijn door mij gebouwd, eentje komt van "de regenboog" en 2 zijn van Memo systems. In deze systemen zit allemaal kwaliteitmateriaal (dure mobo's, goede schijven enz enz) en hier is NIX mis mee, de HDD kan dit gewoon niet bijhouden!
Trouwens ik vraag me af hoe je een hdd verkeert kunt aansluiten/inbouwen? Goeie flat cable erop, jumperen en klaar is kees...

Stelling 2: volgens mij kan geen enkele IDE cdrom tippen aan een Plextor... ik heb egg al heeeeeeel veel cdroms gehad en getest (handig als je vrienden hebt die op een hardware magazijn werken :) ) en ook Afreey leest niet wat een Ultraplex 40x leest.

Stelling 3: er is geen 1 merk (Kenwood een beetje uitgezonderd) dat IDE cdroms produceerd en erbij zegt hoesnel ze het werkelijk doen!!

Stelling 4: als dat gereken met die UDMA werkelijk zou kloppen wat jullie beweren dan zou een ATA66 schijf 2x zo snel zijn als een ATA33.......... dacht het niet he (helaas :( )....

Verwijderd

Dee-ehn heeft et nog steeds niet begrepen:

quote:
Ik kan wel merken dat sommige mensen een beetje erg jaloers zijn hier dat ze geen SCSI hebben.

antwoord:
ik ben niet jaloers want mijn hd haalt makkelijk de 12 MB/sec en m'n afreey lust alles en grabt perfect op de snelheid die ook bij cdspeed aangegeven staat en als je in de top10 kijkt gaat de afreey dus echt wel sneller dan de plex. Dus jij hebt meer reden om jaloers te zijn :D

quote:
Stelling 1: geen van deze systemen is door prutsers gebouwd. Ik spreek over 5 systemen. 2 Hiervan zijn door mij gebouwd.

antwoord: ja en?

quote:
eentje komt van "de regenboog"

antwoord:
ken ik ook en daar heb je ook prusters rondlopen (ik kom uit sittard), dus dat bewijst ook niets.

quote:2 zijn van Memo systems.

antwoord: ken ik niet of is dat die zaak op de steenweg? Maar dat ze door een zaak in elkaar gezet zijn bewijst niets.

quote: In deze systemen zit allemaal kwaliteitmateriaal (dure mobo's, goede schijven enz enz) en hier is NIX mis mee, de HDD kan dit gewoon niet bijhouden!

Antwoord: dan is er TOCH iets mis want m'n (volgens jou) "inferieur" systeem draait blijkbaar wel beter!

quote:
Trouwens ik vraag me af hoe je een hdd verkeert kunt aansluiten/inbouwen? Goeie flat cable erop, jumperen en klaar is kees...

Antwoord:
Kan ook zijn dat er iets mis is met die hd of dat het een zeer slechte is.

quote:
Stelling 2: volgens mij kan geen enkele IDE cdrom tippen aan een Plextor... ik heb egg al heeeeeeel veel cdroms gehad en getest (handig als je vrienden hebt die op een hardware magazijn werken ) en ook Afreey leest niet wat een Ultraplex 40x leest.

antwoord: ik heb ook HEEEEEEEEEEL veel cdroms gehad inmiddels en ik ken ook mensen met de plex 40x. De plex 40x hoort bij de beste cdroms dat ontken ik niet, maar beweren dat er niets is dat plextor kan evenaren vind ik een beetje krap door de bocht.

quote:
Stelling 3: er is geen 1 merk (Kenwood een beetje uitgezonderd) dat IDE cdroms produceerd en erbij zegt hoesnel ze het werkelijk doen!!

antwoord:
en het dan niet halen zoals de kenwood nogal eens heeft. En wat dan nog? Omdat het op de doos staat is het beter?

quote:
Stelling 4: als dat gereken met die UDMA werkelijk zou kloppen wat jullie beweren dan zou een ATA66 schijf 2x zo snel zijn als een ATA33.......... dacht het niet he (helaas )....

antwoord: wel even de tekst fatsoenlijk lezen, ik heb het niet over welke udma of de ide controller maar over wat een hd werkelijk haalt.

Jij vind dat ik jaloers ben, ik ben dat niet. Ik ben heel blij met m'n systeem. Ik heb alleen een hekel aan de plextor sekte.

Zoals jij kunt denken dat ik jaloers ben zo denk ik dat je het geschreeuw dat plextor de beste is nodig hebt om je gelduitgave te verantwoorden.

Als ik een plex writer zou hebben gekocht dan zou ik zeker ook een plex reader gekocht hebben. MAAR omdat ik de paar extra features die die combinatie oplevert het verschil in prijs niet waard vind en niet nodig heb zie ik niet in waarom ik dan een plextor combinatie had moeten kopen. Ik had het zeker gekund maar tis niet nodig en die mening heb ik nog steeds. De plex reader levert alleen maar voordelen op op het moment dat je ook een plex writer hebt en dan die ook uiteraard het liefst in scsi versie.

Verwijderd

Op woensdag 29 november 2000 22:39 schreef Dee-ehn het volgende:
Dat is onzin, het is getest dat de 72x kenwood bijna aan deze snelheid kan komen en zijn concurrentie ver voorbij gaat.

Rippen op een Plextor 40x gaat nooit hoger dan 23x omdat een Plextor 40x nou eenmaal niet harder dan 23x audio kan lezen. Dus dat hij sneller ript als jouw ide 7200 UDMA66 hdd kan alleen maar betekenen dat je de grootste bagger harde schijf hebt die er is.

Kenwood 72x IDE roeleert momenteel en voor SCSI is dit de plextor 40x dus als iemand een cd speler zoekt, een van deze twee.

Verwijderd

Even een kleine laatste reactie want ik heb geen behoefte om hier in een plex tegen whatever gevecht te geraken. Dat is beneden m'n peil.

Plextor is goed en als je geen tijd en zin hebt om uit te zoeken wat een goede ide cdromspeler is dan zou ik iedereen aanraden om een scsi plextor te pakken want die staan er bekend om dat ze het goed doen.

Als je zoals ik wel die tijd en moeite erin steekt dan kom je ONTZETTEND veel rotzooi ide cdromspelers tegen maar ook ENKELE goede. En dan bedoel ik wel degelijk ENKELE omdat er maar een paar merken zijn die het aardig tot uitstekend doen en binnen een merk kan het ook wel eens varieren.

Mijn advies is een duidelijke eisenlijstje te maken en daarmee naar een winkel te gaan en afspreken dat als de cdrom niet aan je eisen voldoet je de cdrom terugbrengt. Uiteraard nadat je even de cdspeed2000 lijst geraadpleegt hebt.
Zo heb ik dat gedaan en op die manier heb ik zowat 10 verschillende cdroms uitgeprobeerd voordat ik de afreey erin had zitten.

Ook binnen het merk afreey zijn er verschillen. De 56x doet het sneller maar schakelt ook iets sneller terug naar een langzamere snelheid op het moment dat ie wat moeite heeft met lezen. Dat heb ik bij de afreey 50x nog niet gehad.
De afreey 50x firmware onder de 11 haalt de snelheid niet. Alles erboven gaat als een tiet.
De asus 50x van wat tijd terug was gelocked op 8x en met veel moeite kon je em unlocken PER keer dat je wilde grabben en maakte veel lawaai.
De huidige 50x is volgens mij niet meer gelocked maar maakt nog steeds veel herrie.
Zo kan ik wel doorgaan, maar jullie zullen wel begrijpen wat ik bedoel.

Ik kraak plextor niet af, ik zeg alleen dat er meer is dan ALLEEN plextor. De kenwood truespeeds zie ik op dit moment en nog meer in de nabije toekomst als een zeer goede manier om de snelheid te verhogen!

Een aantal plextor gebruikers kraken al het andere af met een blinddoek om. Succes daar ga ik dus niet aan meedoen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:15
Op donderdag 30 november 2000 12:02 schreef D.A.R.R.Y.L. het volgende:
7-8 mb/sec met een 20,4 7200 geeft wel aan wat voor een prutser het systeem gebouwd heeft.

En die Kenwood maakt echt veel minder herrie dan 52 dB.

Plextor extract maar met max 30x en daar begint de Kenwood pas.

Ook kun je de Kenwood alles voeren.
Bij mij begint mijn plex op 20X en loopt mooi in een rechte lijn door naar 48X. Hoezo Ultraplex 40max?

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
In de nieuwe C't zijn er op sommige punten wel over te spreken en op andere punten niet ik zou zeggen lees dat artikel eens.

• Renkie
Euhm jongens, nog tips om mijn Kenwood 72x naar behoren te laten lopen? (en dus on-topic blijven :7)

btw, ik heb die plex 40x in mijn andere comp, deze heeft nog nooit een CD geweigerd en ript tot 40x, een perfect cdrom dus
Maar in deze comp komt/kan geen SCSI kaart erin. Daarom heb ik dus die kenwood gekocht, dit zou immers een IDE speler zijn die de plextor zou verslaan.

Alleen merk ik daar nog niet veel van.......

:( :'( :( :'( :( :'(

• Renkie
Zou je dat artikel ook kunnen inscannen/online zetten aub?
Ik heb m'n Abbo opgezegt (laatste nummer wat ik heb is nov) en om nou 15+ piek uit te geven voor a4tje text...

Verwijderd

LOL ik zit nu ook in Sittard :)

1. ik zeg niet dat je jaloer bent maar er zijn zeker mensen hier die dat wel zijn

2. memo systems zat op de steenweg, daar zit alleen nog de regenboog en unilogic

3. ik zeg niet dat je systeem inferieur is maar van hoogwaardig materiaal verwacht ik ook hoogwarardige prestaties

4. die hdd's zijn verschillende, 3 zijn ibm, 2 maxtor

5.ik wil niet naief zijn hoor maar ik heb toch nooit een cdrom, ook niet de afreey gevonden die zog goed als een plex werkt

6. kenwood adverteert ermee dat ze een bep. snelheid halen en ze doen het niet... wat daar mis mee is? dat is misleidende reclame!
plex is het enige merk dat tussen haakjes zet hoe snel die echt haalt

7. plex reader en writer gecombineerd is idd ideaal, ik wil nix anders meer

leuke discussie :)

Verwijderd

ok deze toon bevalt me wel dan kunnen we wel verder discussieren. Alleen de dingen die je nu zegt ben ik het grotendeels wel mee eens. Alleen niet over de afreey. met de versie die ik heb ben ik uiterst tevreden en hij leest werkelijk alles, m'n meest gore cd's audio lekker snel en alles foutloos.
Beter dan perfect kan volgens mij niet dus..
Maar je kunt altijd pech hebben, ik zie de laatste tijd erg veel topics over plextors die niet goed doen of kapot zijn of rewritables niet lezen of schrijven.
Zo heeft elk merk z'n mankementen.

btw ik zit op dit moment niet in sittard maar in Delft aangezien ik hier studeer. Maar ik kom uit einighausen.

• Rocco
  • Laatst online: 26-04 23:19

Rocco

nightlife

He Renkie,

Je moet niet de AMD IDE drivers gebruiken, maar de standaard IDE drivers van windows. Dit scheelt een hoop performance.

Ik mijn 72x nu ongeveer een maand of 8 en ik kan er het volgende over zeggen :

- hij is stil
- wat cd'r betreft leest hij alleen goede merken als Sony en TDK probleemloos
- Audio extractie op 40x, maar niet foutloos!

(laatste firmware)

Ik weet niet wat ie nu kost, maar ik heb er destijds 370 piek voor betaald en dat vind ik hem achteraf gezien niet waard.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 22:28
Kijk, dat is ook weer zoiets, een cdrom speler kan nog zo hard audio extracten, maar een Plex maakt dus echt GEEN fouten (dat heeft mijn Ultraplex in ieder geval nog nooit gedaan). Als ik dat vergelijk met bijvoorbeeld een Aopen 32x of Creative 52x, dat is een wereld van verschil. En de Asus extract ook niet zo erg hard.

Ik heb 2 jaar geleden bijna 300 piek uitgegeven voor mijn Ultraplex, en ik vind het 'm wel waard.. :) Ik heb er nog nooit spijt van gehad.

Verwijderd

Ik heb er ook geen moment spijt van! Mijn Plex werkt heel lekker en snel, wil geen andere meer :)

Maareuh over het algemeen komen die Kenwoods ook niet zo goed eruit als ik dit zo lees he? En voor het geld van een Kenwood krijg je ook een Plex incl. een SCSI controller...dan weet ik het wel :)

Verwijderd

Daarom heb ik OOK geen kenwood, omdat ik daar teveel troubles over las en voor die prijs zou ik zelf ook voor de plex 40x gegaan zijn. Daarom heb ik voor een goedkoper goed alternatief gekozen.

Verwijderd

Tja ik zou noch de Kenwood noch de Aafreey gekocht hebben maar als je er happy mee bent........ :)

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Het is bekend dat de Kenwood wel lekker stil is en snel kan zijn, maar hij schijnt niet alle CDtjes te lusten (lees de wat goedkopere CDRretjes die highspeed gebrand zijn!).

Heb je ook het jumpertje helemaal aan de linker zijde van je CDROM eruit gehaald. dat is voor de UDMA33 setting. Met dat ding erin is ie mode4!!

Misschien dat dat iets helpt, anders inderdaad een nieuwe eisen omdat hij niet voldoet aan de eisen!!!

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

Een cdrom met een defecte motor is ook stil maar ook daar heb je nix aan...
Ik vraag me af waarom iedereen zo moeilijk doet over het kabaal van een cdrom.... als ik alle computers op mijn kamer heb aanstaan dan spinnen er 7 cdroms tegelijkertijd en zelfs daar stoor ik me niet aan.... en zou ik dat vliegtuig zat zijn dan zet ik ff de muziek harder :)

Verwijderd

eigenlijk zouden ze bij alle cdrom spelers sneller dan 16x gratis oordopjes moeten leveren hahahahaha.
Dat jij die 7 computers niet meer hoort begrijp ik! Je ogen zijn in ieder geval nog goed anders reageerde je niet meer op dit topic hahahahaa
teasin!

Verwijderd

Hahah ok... ik hoor ze wel maar toch niet.... laat ik het zo zeggen, ik stoor me er egg niet aan en het boeit me nix wat voor herrie ze maken, als ze het maar doen :)

Verwijderd

Renkie die in de RealGamer staat??

• _JGC_
  • Laatst online: 19:15
Op vrijdag 01 december 2000 10:19 schreef Dee-ehn het volgende:
Een cdrom met een defecte motor is ook stil maar ook daar heb je nix aan...
Ik vraag me af waarom iedereen zo moeilijk doet over het kabaal van een cdrom.... als ik alle computers op mijn kamer heb aanstaan dan spinnen er 7 cdroms tegelijkertijd en zelfs daar stoor ik me niet aan.... en zou ik dat vliegtuig zat zijn dan zet ik ff de muziek harder :)
Leuk: ik hoor mijn hdd nooit meer. Zal wel niet komen door die 320MB SDRAM, maar hij zal toch bij de start ff iets van disk moeten lezen toch? CD-ROM hoor ik ook nooit. Waarom niet? Als je veel casefans hebt, hoor je ze niet meer :)

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-04 19:14
Op donderdag 30 november 2000 12:18 schreef Dee-ehn het volgende:
Stelling 2: volgens mij kan geen enkele IDE cdrom tippen aan een Plextor... ik heb egg al heeeeeeel veel cdroms gehad en getest (handig als je vrienden hebt die op een hardware magazijn werken ) en ook Afreey leest niet wat een Ultraplex 40x leest.
Erm, Ide is minder goed dan plextors zeg je nu..

Wat vindt je dan van mijn Plextor 12x10x32 IDE?? is ide dus kut (volgens jou) maar is ook plextor dus goed >>> ???

Verwijderd

Beetje scheef vergeleken meneer. Hij zet het MERK plextor tegen alle andere merken die wat betaalbaarder zijn.
De discussie ide - scsi ga ik al helemaal niet mee beginnen want dat is helemaal zo'n heikel discussiepunt waar 99% van de hier aanwezigen niet genoeg van af weten om daarover te discussieren (incluus ik, hoewel ik zowat alles wat erover te lezen valt geraadpleegd heb maar ze elkaar allemaal tegenspreken).

Verwijderd

(handig als je vrienden hebt die op een hardware magazijn werken :) )
[flauw]
Dakleggers?
[/flauw]

• Ramon
  • Nu online
Op maandag 06 augustus 2001 14:09 schreef L0ci het volgende:

[..]

[flauw]
Dakleggers?
[/flauw]
hey! |:(

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Waarom moet in godsnaam een CD-rom zo snel?

Als je de huidige stand van zaken bekijkt, is iedere 30+-speed CD-rom speler toch snel genoeg?

Het is volgens mij voor Kenwood (en andere fabrikanten) een prestige-strijd. Hoe sneller, hoe beter, denkt de grote meerderheid. Net zoals bij processoren overigens, maar da's een andere discussie.

Die onzin-prestige doen ze bij Plextor niet aan. Ikzelf verkies iets langzamer maar absoluut foutloos boven bloedsnel maar met haperingen en foutjes.

En dan nog even off-topic:

SCSI vs. IDE

2 harddisks
1 DVD-speler
1 Plexlezer (extern)
1 Plexwriter (extern)
1 Zipdrive (extern)
1 DAT-streamer

Op IDE??? Dacht het niet!

Houdoe

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 13:39

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA -> O&IO

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:41
heb niet alle replys presies bekeken.. maar wat ik wel lees is dat dee-ehn zegt dat zijn cdrom speler sneller is als zijn hd ( met dae dan.. ) ik weet niet uit welk tijdperk je komt maar als je 1 van der eerste 7200 tpm ibm hebt dan moet ie wel zeker 18 mb/s kunnen halen!! en heb je de nieuwste 7200 tpm dan is dat dus 40 mb/s.. in het langzaamste geval spreken we over ( niet psies ) 120x!!!! ik denk niet dat die plextor van jouw dat haalt >:)

verder zijn mijn ervaringen met kenwood heel goed.. en geen enkele cdrom speler kan aan hun tippen!! ( mits je een beetje redelijke cd's gebruikt )

https://wren.co/join/Devian

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-04 22:35
plex is gewoon stabiel en snel. hier een bescheiden bewijsje voor men die niet geloven wil, dit nummer is ergens in het begin, dacht nummer 4 of 5 op cd.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/elmo/px40ts.jpg

ik wil wel een bewijsje dat die 72x echt op 66 spd ript !

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:41
ik wil wel een bewijsje dat die 72x echt op 66 spd ript !
http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=89&page=9

Daar heb je een test van verscillende cd-rom spelers... en daar kun je ook zien dat die dae van jouw plextor op het eind van de schijf is en dat het gemiddeld iets van 30x is.. terwijl de kenwood gemiddeld 47x is.

https://wren.co/join/Devian

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-04 22:35
Op maandag 06 augustus 2001 23:16 schreef skinhead het volgende:

...daar kun je ook zien dat die dae van jouw plextor op het eind van de schijf is en dat het gemiddeld iets van 30x is.. terwijl de kenwood gemiddeld 47x is.
Uhm denk toch wel dat ik weet wat ik post en dat dat plaatje ergens op nummer 4 of 5 is! Dayt op het algemeen mischien 30x is , ok, maar daar head ik het niet over..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Eén ding is zeker: de Kenwood True-X 72 wil op Secondary Master. Anders zuigt-ie. Echt heel vaag...als hij slave is begint hij op 20x, als master op 42x :?

Tampie2000, je bent toch niet boos hè...was een grapje :D
Pagina: 1