WiNlUx schreef op 12 August 2003 @ 13:18:
Op onze website staan een paar plaatjes die kennissen op hun cu2 en andere website's gebruiken. Ik ben eens op zoek gegaan naar hotlinking tegengaan op dit forum en kwam een aantal goede topics tegen. Nu heb ik deze code in mijn .htaccess gezet maar als ik dan mijn site wil openen krijg ik een error 500 (internal server error).
code:
1 2 3 4 5 RewriteEngine on RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^$ RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http://cu2.nl/.*$ [NC] RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http://www.cu2.nl/.*$ [NC] RewriteRule .*\.(gif|GIF|jpg|JPG)$ http://www.mijndomein.nl/banned.gif [R]
Dit moet mij goed lijken omdat ik het van een andere website heb:
http://faq.solutionscripts.com/misc/hot_linking.html
Kan iemand mij hiermee helpen? Thnx Alot
Openingspost getrashed en topictitle opgepoetst
Op de site waar je het vandaan haalt staat:
Jij hebt het veranderd in cu2.nl dus da klop nie. Betwijfel trouwens of dit je probleem oplost. Heb je mod_rewrite wel geactiveerd?You will need to change your_domain.com to whatever your domain is, or what your hosts domain name is.
[ Voor 1% gewijzigd door bigtree op 12-08-2003 13:35 . Reden: typo ]
Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.
Hier kan ik dus op 1 of andere manier niet achterkomen omdat ik bij een provider zit (deheeg).bigtree schreef op 12 August 2003 @ 13:33:
Op de site waar je het vandaan haalt staat:
[...]
Jij hebt het veranderd in cu2.nl dus da klop nie. Betwijfel trouwens of dit je probleem oplost. Heb je mod_rewrite wel geactiveerd?
Mail eens naar deheeg, dan heb je binnen een uur antwoord.
Het is trouwens veel leuker de plaatjes te vervangen met iets anders
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Dank je voor de tip, ik ga er nuttig gebruik van makenHet is trouwens veel leuker de plaatjes te vervangen met iets anders
Door wat zou ik die moeten vervangen ipv plaatjesJohnny schreef op 12 August 2003 @ 14:12:
Sjeeeeeessssssss. Ik heb ff gebeld, maar ik denk niet dat ik nog bij deze provider blijf! Ik wordt hier voor de 3e keer aan een stel computerleken te woord gelaten die maar half Nederlands praten
EAT-server is leuk en de prijs ook maar als ik geen fatsoenlijke ondersteuning krijg dan is voor mij de maat al vol!
Zo.... dit moest er even uit.
Zo.... dit moest er even uit.
www.atz-hosting.com ....
Maar staat het nu aan of nie?
Ben je er al uit, want ik zoek hier ook nog een oplossing voor!
Maar staat het nu aan of nie?
Ben je er al uit, want ik zoek hier ook nog een oplossing voor!
Geachet Huib Dankers,
Mod rewrite is bij ons niet aanwezig waardoor het niet zal werken.
U zou de afbeeldingen via een PHP script kunnen oproepen, in dit script
kunt u heel eenvoudig aangeven waar vandaan hits toegestaan zijn.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u nog
vragen heeft staat ons klanten Team u graag te woord.
Met vriendelijke Groet,
Uw DeHeeg Klantenteam
tel: 0251 - 274669
fax: 0251 - 270939
-----------------
Aldus een niet verstaanbaar iemand bij deheeg
Met vriendelijke Groet,
Uw DeHeeg Klantenteam
-----------------
Misschien kan je net als ik wat leuks met multiviews maken. Ik werd ook helemaal simpel van de cu2-accounts die deep-linkten naar een gifje. Dus heb ik de map /images hernoemd naar images2 en een scriptje images.php gemaakt dat de referer checkt. Zo bleven de urls hetzelfde (/images/plaatje.gif).
Als het een gewone of blanco referer is dan het goede plaatje includen (plaatje.gif) en als het een cu2-referer is, dan een ander gifje includen. Met de volgende quote in het gifje ingebakken:
* bigtree is een BOFH-in-de-dop
Als het een gewone of blanco referer is dan het goede plaatje includen (plaatje.gif) en als het een cu2-referer is, dan een ander gifje includen. Met de volgende quote in het gifje ingebakken:

http://www.mycu2.nl/faq.htmQ: Ineens is mijn plaatje weg en is er een ander plaatje voor in de plaats gekomen, hoe kan dat nou?
A: Het plaatje wordt opgevraagd van een andere website. Waarschijnlijk heb je hier geen toestemming voor gevraagd bij de desbetreffende site. Omdat webmasters hier over het algemeen niet blij mee zijn veranderen ze weleens een veel opgevraagd plaatje door en andere (meestal erg stom) plaatje. Je kunt hier dus zelf niets aan doen. Verwijder het plaatje en vraag voortaan toestemming aan een webmaster om 1 van zijn plaatjes te gebruiken. Meer informatie vind je in de regels.
Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.
Wat is er mis met dat antwoord? In plaats van alleen te zeggen "nee dat kan niet" geven ze je meteen een alternatieve oplossing.WiNlUx schreef op 12 August 2003 @ 18:35:
Geachet Huib Dankers,
Met vriendelijke Groet,
Uw DeHeeg Klantenteam
-----------------
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Verwijderd
wat heb jij gestuurd?? mischien is jou meeltje wel onduidelijk??WiNlUx schreef op 12 August 2003 @ 18:35:
Geachet Huib Dankers,
Met vriendelijke Groet,
Uw DeHeeg Klantenteam
-----------------
Ik heb een mail gestuurd dat ik merk dat er wordt gehotlinkt naar onze site en dat ik een .htaccess script probeer wat niet werkte en dus met de vraag of mod_rewrite aan staat. Thats all in een formeel mailtje natuurlijk.
Kan ik dit scriptje lenen?? plz...
modbreak: dubbelpost verwijderd, 2 losse posts vlak achter mekaar samengevoegd en je script request 'geschrapt', take the hints en lees justmental's link
1 kleine script request als dat mag dan he...bigtree schreef op 12 augustus 2003 @ 19:45:
BLaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat..........[...]
http://www.mycu2.nl/faq.htm
Kan ik dit scriptje lenen?? plz...
modbreak: dubbelpost verwijderd, 2 losse posts vlak achter mekaar samengevoegd en je script request 'geschrapt', take the hints en lees justmental's link
[ Voor 55% gewijzigd door curry684 op 12-08-2003 23:22 ]
Ik zei al hoor

Pagina: 1