• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Ik heb een tijdje gelden een Rio Riot 20GB HD jukebox MP³-speler laten overkomen uit de US of A [omdattie in europa NIET te krijgen was/is].

Nu heb ik hem op vakantie een keertje fout aangesloten op de auto-adapter [zon 12V sigarettenplug adapter met regelbare output]. Ik heb [denk ik] de polariteit omgedraaid, na het aansluiten kwam er een beejte rook uit het apparaat :X :(
De speler deed het nog wel prima, maar hij wou NIET meer opladen. Dus toen de accu leeg was ging hij uit en is vervolgens nooit meer aangegaan.
De speler viel nog binnen de garantietermijn en ik heb Rio [meerdere malen] gemailed, maar ik heb nooit antwoord gehad [ook niet op de RMA aanvraag]. Ondertussen is Rio failliet gegaan en weer overgekocht en is de garantietermijn al verlopen, dus garantie hoef ik niet meer te verwachten.

Nu vroeg ik mij af waar ik zo'n speler kan laten repareren, want volgens mij is er gewoon ergen een condensatortje of weerstandje oid stuk. Zijn er winkels/particulieren ofzo die in de reparatie van dit soort kleine apparaten doet?

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

wat voor soort accu zit er in de speler?
want als jij zecht dat hij het nog prima deed kan het niet aan de accu liggen lijkt mij, eerder het ''oplaad cirquit'' op het bordje wat dan beschadigd is, dan mot je well ff wat solderen jah, (als je het al lukt om er 1 zo'n smd ding op te krijgen)

ik denk wel dat ie te repareren valt, maar is denk ik niet super gemakkelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2003 13:39 ]

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 13:38:
wat voor soort accu zit er in de speler?
want als jij zecht dat hij het nog prima deed kan het niet aan de accu liggen lijkt mij, eerder het ''oplaad cirquit'' op het bordje wat dan beschadigd is, dan mot je well ff wat solderen jah, (als je het al lukt om er 1 zo'n smd ding op te krijgen)

ik denk wel dat ie te repareren valt, maar is denk ik niet super gemakkelijk.
Tis een lange accu, geen AA oid. Maar om bij de aaccu te komen moet je de speler openschroeven, dus het is niet te doen om elke keer om te opladen die accu er uit te halen :(

Ik heb ook het Idee dat het aan het oplaadsysteem ligt, maar ik kan dus geen SMD solderen. Heb er ook geen verstand van. Daarom zoek ik dus naar ene winkel/particulier die dit soort dingen WEL kan repareren.

[ Voor 16% gewijzigd door StarLite op 12-08-2003 13:58 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

StarLite, omdat je de kapotte speler al tijdens de garantie daar al aanspraak op gemaakt hebt om te laten repareren, is de nieuwe leverancier verplicht om hem te repareren.
Jij hebt immers een RMA aangevraagd. Dus dat is je bewijs.

Ik zou zeggen: Stuur hem terug naar de nieuwe leverancier. Want als de nieuwe leverancier Rio overkoopt, neemt men ook de plichten over (garantie/klanten/reparatie,etc ).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2003 14:15 ]

Verwijderd

dat zijn nu de risico's als je zo'n ding ver weg koopt. Met een sony of iets dergelijks kun je nog wel lokaal terecht, maar een Rio...nu vrees ik ervoor dat ie gerepareerd wordt. Plus dat de verzendkosten hoog zullen liggen, kans op verloren pakketje e.d. ..... Kijk eerst als t niet voordeliger is om een nieuwe aan te schaffen!

Verwijderd

ik weet niet op het iets kan helpen, maar e-mail de conrad eens, zij hebben allemaal klanten die daar enorm veel verstand van hebben, en tegen een nette vergoeding is zo'n klant natuurlijk wel geintereseerd :D

maar, is het wel de moeite waard? ik bedoel de kosten kunnen behoorlijk oplopen denk ik.... mischien 70-80 piek ofsow?

ik denk ook dat je het bij de nieuwe eigenaren van rio gewoon moet proberen, ze hadden het kunnen weten dat er en aantal defecte producten van het verouderde bedrijf terug zouden komen, dus daar hebben ze qua geld wel over naa gedacht bij de overname neem ik aan :D

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Nieuw kost zon speler 300 euro excl verzend/import kosten, dus 70-80 piek zalt wel waard zijn ;)
Als ik hem op moet sturen ben ik zeker al 50 euro kwijt aan verzendkosten daarheen + 50 terug.
Ik zal Rio nu nog eens mailen, misschien dat door de overname er iets veranderd is met de support :?

\o/

Verwijderd

huh? zoooo veel? da ikan niet, ik heb een keer een pakket (modelbouw) van ongeveer 6 kilo vanuit de VS hierheen verzinden voor 20$ (euro 17,50 ongeveer) en ik ga er vanuit dat je speler niet sooo zwaar is, volgens mij is ie woor 30 euro ook wel heen en terug incl. verzekeringen. wel aangeven dat ie voor reparatie onder het garantie periode terug gaat, anders kan je nog een keer de btw en andere kosten lopen betalen 8)7
Pagina: 1