eizo terminal flatscreens

Pagina: 1
Acties:

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
Wij zijn in het bezit van diverse eizo schermen maar nu constateerde ik dat we steeds meer eizo's terug krijgen met de foutmelding "Try to reconnect"

het gaat om de modellen 530, 620 en 630.

Nou hebben we op dit moment als enigste oplossing die dingen open schroeven sd-card uitlezen en id.bin verwijderen.

Deze actie werd ons teven aangerade door leverancier.
Maar omdat het steeds vaker voor kwam en andere schijnen er ook last van te hebben

Vond ik het maar eens tijd om de mede tweaker eens op de hoogte te stelle.
Mijn vraag is dus heeft 1 van jullie er ook last van zojah heb je er dan nog evt een andere oplossing voor?

Ons netwerk draait op win2k terminal servers met citrix erop.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen om ze open te schroeven.
Je geeft aan dat je er relatief veel hebt in het bedrijf, en dat er ook veel terugkomen.
Eizo != goedkoop merk !!
Dus mag je service verwachten.

Ik zou de bal keihard bij de leverancier neerleggen, laat die hjet maar lekker uitzoeken

Wat is het precies voor een type ?
Is het echt een TFT PC met daarin een stukje Terminal Client, of doel je nu op het stukje hard- software van Eizo TFT's waarmee je kunt voorkomen dat je ze op een andere PC aansluit ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Oeps ..

Mag deze nog even terug naar PNS, de move was iets te voorbarig ;)

• whocarez
Het is dus een tft met een sd-card erin waar je client software opstaat van citrix.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:13

Jaymz

Keep on moving !

-> PNS :)

• whocarez
thx

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

whocarez schreef op 12 August 2003 @ 13:23:
Het is dus een tft met een sd-card erin waar je client software opstaat van citrix.
En kun je ook wat meer info geven ?

Wat gaat er precies mis ? Is het puur hardware, of gaat er iets mis in de netwerkconnecties ?

Zoals je misschien ziet, twijfel ik of het wel een PNS topic is, graag wat meer info dus ;)

• Loesje
  • Laatst online: 02-07-2025
Als de oplossing is iets aan te passen aan de citrix-software (id.bin? Hoort dat bij de citrix-client?) lijkt het met een citrix-probleem, en niet een probleem van Eizo?

Leven is meervoud van lef

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-03 19:31
trying to connect... dat klinkt als TS CAL probleem

[edit niet goed gelezen]

De citrix client reconnect feature kan je ook disablen, is alleen handig bij brakke netwerkverbindingen:

http://support.citrix.com/
en dan "trying to reconnect"

[ Voor 93% gewijzigd door paulhekje op 12-08-2003 15:04 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

paulhekje schreef op 12 August 2003 @ 14:59:
trying to connect... dat klinkt als TS CAL probleem.
Dus worden we nieuwsgierig naat de citrix client versie, de serverversie, de versie van het server os, welk SP, en wat er de laatste tijd is veranderd/cq geinstalleerd.
En het belangrijkste; de eventvieuwer entries van de laatste tijd. :)

• whocarez
we draaien op netservers 1000 met meer dan voldoende ram erin en proc powerr.

Alle laatste service packs updates van microsoft vandaan staan er op.

Het heeft of te maken met de licentie die de server uitdeelt of met de client software.

de enigste manier om ze weer aan de praat te krijgen is om dus andere firmware erop te flashen en id.bin te verwijderen.
Echter geld dit niet voor de 530 of lager hier moet een paralelle kabel aan worden gehangen.

Maar het is dus geen hardware fout maar software matig. is het een hardware fout dan krijg je vanzelf ünable to contact citrix server", met de melding l/0 error.

Dit schint trouwens een wereld wijd probleem te zijn, heb ik me laten vertellen door leverancier,

Misschien wat voor got om op te lossen

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-04 18:02

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 15:03:
[...]

Dus worden we nieuwsgierig naat de citrix client versie, de serverversie, de versie van het server os, welk SP, en wat er de laatste tijd is veranderd/cq geinstalleerd.
En het belangrijkste; de eventvieuwer entries van de laatste tijd. :)
Daarnaast de manier waarop er geconnect wordt vanaf de client:
http/https tcp/ip & http

Server responds to ICA client broadcast messages enabled :?
More input..

Welke Citrix versie :? MetaFrame 1.8, XP(sae) welke Feature Release versie.

[ Voor 10% gewijzigd door Equator op 12-08-2003 15:24 ]

• whocarez
tcp/ip 1,8xp metaframe feature realse kan ik ffie sniet bij.

response staat aan.

Het heeft 1 jaar goed gewerkt tot er 1x 1 scherm mee stopte
en sinds dien is het probleem onstaan maar niemand weet waar het aan ligt en hoe is is gekomen.

Bij citrix heeft men gelijk voor neiuwe client software gezorgt bij eizo hebben ze nieuwe firmware gemaakt.

Maar het bestaat nog steeds

Verwijderd

Is er hardware in het netwerk vervangen tussen het goed werken van het systeem, en de eerste uitvallers?

• whocarez
Nee er is wel hardware bijgekomen maar dat heeft niks met de citrix servers te maken.
Netscreen namelijk.

Verwijderd

Gaat het citrix verkeer door die netscreen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 10:09 ]

• whocarez
nee alleen inet verkeer naar buiten en telewerkers naar binnen

[ Voor 11% gewijzigd door whocarez op 13-08-2003 10:34 ]

• whocarez
nobody snik snik

• Loesje
  • Laatst online: 02-07-2025
Ik heb verder nul ervaring met citrix. Maar is het niet mogelijk om in een soort 'logout-script' die id.bin standaard te verwijderen? Of kan je van uit het client-os met geen enkele mogelijkheid bij dat bestandje komen?

't is een smerige oplossing, maar als het werkt zolang citrix eneizo geen oplossing kunnen leveren...

Leven is meervoud van lef

• whocarez
nee, het is firmware en die kun je dus niet vanuit de terminal zelf laten verwijderen, want verwijder je die id.bin dan moet je ook al je instellingen opnieuw instellen.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-04 15:44
Ook een citrix-noob=oplossing: het bestand vervangen door een ingestelde backup-file?

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-03 19:31
ik denk denk toch dat het een ts licensing probleem is. de id.bin is blijkbaar de complete terminal config; deze bevat dus ook de ms licensing key. Blijkbaar is het licence certificaat verlopen en lukt het niet om te vernieuwen, omdat de gebruiker bijvoorbeeld geen schrijfrechten heeft op de "key".
is het windows CE en kan je de registry aanpassen? probeer dan alleen de ms licensing keyte verwijderen.
[ben niet zo thuis in CE]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Pagina: 1