Toon posts:

de een ziet hem wel de ander niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een wireless router gekoxht een scm barricade g.

Op poort 1 zit mijn pc met windows xp pro.
Op de wireless poort zit mijn laptop met windows 2000 pro.

Ik heb op beide pc's het router programmma geïnstalleerd en uiteraard op de laptop ook de wireless kaart.

Daarna heb ik op beide pc's de netwerk wizzard gedaan met als instellingen

netwerk groep Thuis
Pc (poort 1) Hoofdcomputer
Laptop (wireless) Laptop

Daarna alle mappen gedeeld.

Enigste verandering in xp is dat ik in de wizzard de firewall heb uitgezet.

nu is mijn probleem dat mijn laptop mijn pc wel ziet maar ik kan er niet op, krijg de melding "kan netwerk pad niet vinden" en dat mijn pc mijn laptop niet ziet.

Wat doe ik niet goed?

normaal gesproken krijg ik van zonealarm een melding dat er iemand probeert in te loggen op de computer maar ook dat niet.

Heb gezocht in het router programma maar daar kom ik niet veel verder mee dan alleen dat ik de firewall van de router heb uitgezet.

Enigste verandering in de router is dat ik de wan poort heb moeten klonen omdat anders chello weer niet werkt.

Maar ik kan op dit moment niet snappen waarom mijn laptop mijn pc wel ziet en mijn pc de laptop niet

Verwijderd

- Controleer of alles in één TCP/IP netwerk hangt (DOS -> IPCONFIG). Zijn de IP-nummers goed toegewezen?
- Is het Subnet wel gelijk?
- Kan je laptop je PC PINGen en andersom (DOS -> PING xxx.xxx.xxx.xxx <- IP-nummer laptop/PC)
- Is de gebruiker van de laptop ook aangemaakt op de PC en v.v.
- Rechten?
- Firewall op de router is waarschijnlijk alleen voor verkeer naar "buiten" en zou ik dus maar wel weer aanzetten als ik jou was.

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-08 08:53
Bij de sharing heb je daar ook aangezet dat de gebruiker de files mag aanpassen.
Dus lezen schrijven enz?

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang