Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 15:24:
[..]
hoe zit het tegenwoordig met die levertijd bij coolelectronics?
Ik heb ze net een mailtje gestuurd met de vraag die jij hierboven hebt gesteld.
Op de site staat namelijk 6-10 dagen (normale verzending), maar heb in dit topic ook al iemand horen zeggen dat hij of zij een maand op de speler moest wachten.
Dus ik moet nog even het mailtje afwachten van coolelectronics voor ik hier het antwoord kan geven. Word vervolgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 15:24:

en toch wou ik dat al die bedrijfjes gezellig saampjes gingen fuseren en dan een spelertje uitbrachten met alle functies, de beste looks en overdonderende geluidskwaliteit en dat voor een schappelijk prijsje.

hoe zit het tegenwoordig met die levertijd bij coolelectronics?
Mmm de Karma voldoet aan alle punten, zeker relatief aan de Ipod, alleen de looks blijft 'ie op achter. Maargoed, niet iedereen vind een volgekraste wit broodrooster met ingebouwde spiegel mooi...

Coolelectronics? Ik zou ze ff mailen, maar als je uitgaat van enkele weken levertijd zit het wel goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dankjulliewel ik ga het er toch op wagen bij die coolelectronis... je bent toch een stuk goedkoper uit

trouwens wat denken jullie - is het asociaal om te vragen wanneer ze een prijsdrop verwachten?

349 is me nog net iets teveel, tis toch 750 gulden, tuurlijk in vergelijking met die andere hdd machientjes is het nog redelijk goedkoop maar ze zijn gewoon allemaal te duur.

kheb goddomme net een auto gekocht inclusief een radio voor 200 euro! dus ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
ronald1971 schreef op 03 maart 2004 @ 17:35:
[...]

Ik heb ze net een mailtje gestuurd met de vraag die jij hierboven hebt gesteld.
Op de site staat namelijk 6-10 dagen (normale verzending), maar heb in dit topic ook al iemand horen zeggen dat hij of zij een maand op de speler moest wachten.
Dus ik moet nog even het mailtje afwachten van coolelectronics voor ik hier het antwoord kan geven. Word vervolgt.
Het volgende werd mij vertelt door coolelectronics:

het klopt dat we zelf binnen 4-7 werkadgen de produkten verzenden.
Vervolgens doet het pakket er 6-10 werkdagen om naar u toe te komen via Usps Air Mail.
U kunt zo ongeveer uitrekenen hoe lang het gaat duren.
Als er problemen zijn met levreing pas na een maand dan komt dat vaak door problemen met de betaling van de klant.
Maar eerlijkheids halve is Usps ook niet altijd accuraat met de termijn waarin ze het pakket bezorgen.
Maar we werken er wel hard aan om de klant zo snel mogelijk het gevraagde produkt te leveren.

by the way, is het mogelijk that de topic starter de naam van de topic aanpast door de naam Karma erin te verwerken, weten anderen gelijk om welke nieuwe Rio het gaat, schept meer duidelijkheid.

[ Voor 9% gewijzigd door ronaldinho op 03-03-2004 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Hij is in prijs verlaagd bij coolelectronics.
Stond een paar dagen geleden nog de prijs van 334,.. euro,
nu zag ik net dat hij 299,- euro kostte
Hier komen nog wel kosten bij voor verzending en eventueel importkosten, als, zoals de site vermeld, je pakje bij de doane eruit wordt gepikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 21:02
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 19:35:
dankjulliewel ik ga het er toch op wagen bij die coolelectronis... je bent toch een stuk goedkoper uit

trouwens wat denken jullie - is het asociaal om te vragen wanneer ze een prijsdrop verwachten?

349 is me nog net iets teveel, tis toch 750 gulden, tuurlijk in vergelijking met die andere hdd machientjes is het nog redelijk goedkoop maar ze zijn gewoon allemaal te duur.

kheb goddomme net een auto gekocht inclusief een radio voor 200 euro! dus ja
Tja die karma is dan dus wel een stuk draagbaarder; en hij kost geen benzine... voor dat kleine beetje extra geld heb je dan behalve een radio ook nog een HDD Mp3 speler...

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-03-2022

jfk

lukeotto schreef op 10 februari 2004 @ 13:31:
Jammer dat dit spelertje nog steeds niet uit is in nederland,
Heb begin dit jaar contact gehad met de Rio representative voor Europa, en die zei dat http://www.digimania.be de eerste winkel zou worden. Hij stond daar al weken in pre-order, maar vandaag (en misschien al sinds een paar dagen, maar zeker minder dan een week) is-ie echt in stock. 389 euri, maar geen gedoe met de douane en garantie en zo.

* jfk heeft 'm meteen besteld :)

update 15 maart: afgelopen donderdag besteld, en vrijdag al afgeleverd per UPS. Dan kan het bij coolelectronics misschien als je geluk hebt wat goedkoper zijn, de levertijd is bij digimania zeer zeker stukken beter (digimania ruleert!). En wat een mooi apparaat.. :*) Voor de Linux-fanaten onder ons: via ethernet en met rio music manager lite had ik zonder enig probleem binnen 5 minuten de eerste oggjes overgezet. _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door jfk op 15-03-2004 08:26 . Reden: karma is geleverd! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke_otto
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 20:36

luke_otto

pang pang luckyluke

oei 389 euro nou nog ff wachte tot tie wat goedkoper wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
lukeotto schreef op 11 maart 2004 @ 16:13:
oei 389 euro nou nog ff wachte tot tie wat goedkoper wordt
Wat dacht je van 299 euro (excl. verz.k.)? Redelijke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke_otto
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 20:36

luke_otto

pang pang luckyluke

Ja dat lijkt er idd meer op, je doelt op www.coolelectronics.nl tja weet niet wat ik daar van moet denken. koop tog liever mijn producten in de "normale" winkel. Voor een 16 jarige scholier is 300 een hele hoop geld. en daar zou ik graag wat mee garantie voor hebben. Via rio krijg je tog maar 2 maanden garantie...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
lukeotto schreef op 11 maart 2004 @ 19:35:
Ja dat lijkt er idd meer op, je doelt op www.coolelectronics.nl tja weet niet wat ik daar van moet denken. koop tog liever mijn producten in de "normale" winkel. Voor een 16 jarige scholier is 300 een hele hoop geld. en daar zou ik graag wat mee garantie voor hebben. Via rio krijg je tog maar 2 maanden garantie...?
Inderdaad, doel op coolelectronics.
Wat de garantie betreft citeer ik een gedeelte wat op hun site staat, nl.:

Coolelectronics.nl garandeert dat de te leveren zaken voldoen aan gebruikelijke eisen en normen die daaraan kunnen worden gesteld en vrij zijn van technische gebreken. De hierboven bedoelde garantie geldt voor een periode van 12 maanden na levering, behalve indien anders overeengekomen met de consument of anders vermeld bij de produkt omschrijving

Iets verder staat:
Alle producten kennen een wereldwijde garantie. Het product kunt u dus (bij een defect product) gewoon bij een plaatselijke winkel die dat merk verkoop inleveren. Uiteraard kan het product ook altijd via ons worden ingeleverd wij hebben een eigen technische dienst.

Bij het produkt Rio Karma staat:
1 Jaar volledige Rio garantie

Graag gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Owh check die popup van digimania.
Jah dat is mijn spelertje tot nu toe.
K gah ook sparen voor een HDD speler want 256mb is tog net iets te kleine voor mij.
Aan 15gb heb ik wel genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-03-2022

jfk

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 21:55:
Owh check die popup van digimania.
*ZUCHT* ;) moet ik perse weer "allow popups" aanvinken... Je bedoelt http://www.digimania.be/en/prod_det.asp?ProductID=436 deze speler. Tsja, 256 Mb of 20 Gb is toch wel een aardig verschil, dacht ik zo. Ziet er verder wel leuk uit, maar als ze met Multi Codec Support blijken te bedoelen dat het ding "MP3, WMA, ASF" kan, dan mis ik nog Ogg. En *dat* heeft de Karma nou net wel :)

P.S.: als je zegt dat je gaat sparen voor een HD-speler, kan je die 159 eurii dan niet beter in je zak houden? De prijs/geheugen verhouding van solid state spelers is een stuk ongunstiger dan die van HD-players. (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mp3spelers verkoopt de Rio Karma en Nitrus ook. Ik had ze gisteren even aan de telefoon en ze waren net aangekomen en ik kon hem gelijk ophalen, zit alleen nog te twijfelen tussen de Karma en HD800.

http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=492

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2004 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 12:31:
mp3spelers verkoopt de Rio Karma en Nitrus ook. Ik had ze gisteren even aan de telefoon en ze waren net aangekomen en ik kon hem gelijk ophalen, zit alleen nog te twijfelen tussen de Karma en HD800.

http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=492
Zo, daar is ie ook al zo duur!
Geen goedkope jongen blijkbaar als je hem in Nederland besteld.

Als je twijfelt tussen de Karma en de HD800 zal je toch hier op het forum de reactie's moeten lezen van mensen die al een Karma en HD800 hebben. Op het forum van Rio kan je nog meer reactie's lezen, mits je dat nog niet had gedaan.
Zelf heb ik 'm de 10de besteld, dus op mijn bevindingen zal je nog (lang) moeten wachten).
Voor andere geïnteresseerden, hieronder de links naar de 2 forums die ik bedoel:
http://forums-riovolution.com/ en
http://www.rioworld.org/yabbse/index.php?board=13
Vond net een leuke link naar een irc kanaal voor de rio:
http://www.rioworld.org/chat/ircrio.html
Charge Battery from PS2 (voor de knutselaars onder ons en OP EIGEN RISICO!):
http://www.rioworld.org/gallery/albums/karma/KarmaPower.png

[ Voor 21% gewijzigd door ronaldinho op 13-03-2004 14:39 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Gave speler zeg, die karma. Het plaatje van het docking station ziet er helemaal uber uit.

Btw, als ik die prijzen van www.coolelectronics.nl zo zie en ga kijken bij "meest gestelde vragen" heb ik een vaag vermoeden dat ze direct uit Amerika leveren en de Douna & belastingdienst enigszins overslaan. Met de 19% belasting en 9,5% invoerrechten kom je namelijk rond de normale prijs van 389,60 euro uit. Weet iemand hier meer van?

Edit: Quote van de site:
Hoe zit het met extra kosten?

Er worden door ons geen extra kosten berekend, de produktkosten en de verzendkosten zijn de totaalkosten. Omdat wij een amerikaans bedrijf zijn mogen wij geen btw heffen. Het kan overigens incidenteel voorkomen dat uw pakket uitgeselecteerd wordt bij de levering door de douane. Als dit het geval is, en dat gebeurd eigenlijk zelden, dan vraagt de postbode om een vergoeding van max 20 euro aan invoerrechten. Bij de duurdere producten zoals onze digitale camera's (vanaf 500 euro) kan dit bedrag meer zijn.
Ze skippen dus inderdaad de invoerrechten en BTW :D. Op spullen die ingevoerd worden moet duidelijk staan wat het is, zodat je de extra heffingen kunt betalen. Waarschijnlijk zetten zij er niets op, zodat je bij controle de pineut bent. Alleen onder de 22 euro is het vrij invoeren.
Belastingdienst.nl
Het is internationaal gebruik dat in het land van verzending het postbedrijf op de buitenzijde van het pakket een sticker aanbrengt waarop de voor de autoriteiten in het land van invoer de benodigde gegevens staan vermeld zoals het soort goed, de waarde en de vracht- en verzekeringskosten. Het kan handig zijn als u bij de bestelling aangeeft dat de verzender hierop toeziet.
Verder is er in Nederland de Wet Prijsaanduiding waarin staat dat de prijs die betaald moet worden incl alle kosten moet zijn. Dus incl BTW en Accijns.

Oneerlijke concurrentie dus, bovendien naaien ze jou en de staat. Beetje jammer :(.

[ Voor 80% gewijzigd door dr snuggles op 13-03-2004 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Een goeie vraag aan de mensen die de Karma hebben besteld bij coolelectronics:
Moesten jullie nog bijbetalen na ontvangst van de Karma.
Zo ja, wat waren de bijkomende kosten?
Als ik dit topic goed heb gelezen hebben er een paar mensen hem al een tijdje geleden gekregen. Dus laat wat van je horen zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Laatst online: 22-02-2023
Ik heb mijn Karma van Coolelectronics nou al een maand of 2. Erg prettig ding wel. Heb iets van 355 incl vervoer betaald toen. Het duurde wel lang hoor, iets langer dan een maand. Een fatsoenlijke pakbon of verkoopformulier kon ik niet vinden (!!). Ik heb natuurlijk wel email administratie en afschriften van mijn creditcard, dus garantie zal ik wel kunnen claimen mocht het ooit zover komen maar netjes is het niet.

Niks gehoord van naheffing invoerrechten (afkloppen). Anders verhaal ik die bij Coolelectronics.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ceejay34/13mrt6402.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Ceejay op 13-03-2004 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Ceejay, bedankt voor je info!

Als er geen pakbon of verkoopformulier bijzit, zou het dan ook kunnen zijn dat ie niet rechtstreeks vanuit Amerika naar je adres gaat? Anders zou je toch invoerrechten en btw moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Hij komt rechtstreeks en je hoeft alleen te betalen als de douane het pakje eruit pakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
ronald1971 schreef op 13 maart 2004 @ 20:16:
Als er geen pakbon of verkoopformulier bijzit, zou het dan ook kunnen zijn dat ie niet rechtstreeks vanuit Amerika naar je adres gaat? Anders zou je toch invoerrechten en btw moeten betalen.
Al onze producten worden verzonden als pakket vanuit ons bedrijf in Amerika.
Hij gaat dus rechtstreeks en ook dan moet er gewoon betaald worden.

Wanneer er niet rechtstreeks zou worden verzonden, zou er dus elke keer een hele pallet aan pakketten aankomen bij die louche zaak. Die wordt gegarandeerd gecontroleerd door de douane.

Nouwja, hopelijk komt ie toch een beetje snel aan voor je Ronald. Veel plezier in ieder geval met de speler :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
wwillem schreef op 13 maart 2004 @ 20:33:
[...]

[...]

Hij gaat dus rechtstreeks en ook dan moet er gewoon betaald worden.

Wanneer er niet rechtstreeks zou worden verzonden, zou er dus elke keer een hele pallet aan pakketten aankomen bij die louche zaak. Die wordt gegarandeerd gecontroleerd door de douane.

Nouwja, hopelijk komt ie toch een beetje snel aan voor je Ronald. Veel plezier in ieder geval met de speler :).
Aangezien dat ik nogal pessimistisch(goed geschreven?) ben ingesteld, ga ik er vanuit dat ik max. 20 euro aan de postbode moet bijbetalen (rest heb ik via bankopdracht betaald), als het pakketje er tussenuit word gepikt. Alleen wel jammer als ik er een maand op zou moeten wachten, maar aan de andere kant, heb mijn hd500 nog, dus ik treur nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Goeie keuze, ik heb in de afgelopen tijd intensief kunnen spelen met de Zen NX, de Zen Extra 30 gb, de iHp-120, en nu de Karma, en de Karma werkt verreweg het prettigste.
Software voor op de pc kan ermee door, maar geluidskwaliteit is ook erg goed, beter dan de anderen (Hoewel de Creative ook goed is).

Maar gewoon in het dagelijks gebruik, geweldig menu systeem, on the fly playlists, true gapless playback etc etc gewoon een te gek apparaat :)
ronald1971 schreef op 13 maart 2004 @ 20:42:
[...]

Aangezien dat ik nogal pessimistisch(goed geschreven?) ben ingesteld, ga ik er vanuit dat ik max. 20 euro aan de postbode moet bijbetalen (rest heb ik via bankopdracht betaald), als het pakketje er tussenuit word gepikt. Alleen wel jammer als ik er een maand op zou moeten wachten, maar aan de andere kant, heb mijn hd500 nog, dus ik treur nog niet :)
Ik geloof dat je gewoon een rekening krijgt voor extra invoerechten, kreeg ik ook toen ik een ander gadget kocht (lach niet, 3d-bril 8) ) en ik geloof dat het nog een behoorlijk bedrag was en gerelateerd aan de waarde van je invoer dus dat kan toch nog wel oplopen. Maar lees dit topic eens door, het schijnt dat je coolelectronics kunt laten betalen als je klaagt.
edit: Hmm of toch niet?

[ Voor 51% gewijzigd door Ceejay op 13-03-2004 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Zelf dacht ik van niet, aangezien op de website van coolelectronics staat dat het kan zijn dat je pakketje bij de douane eruit wordt gepikt. Mocht dit gebeuren, moet je zelf de kosten daarvoor betalen aan diegene die het pakketje bij je bezorgt (bijbetaling).
Wat die wet prijsaanduiding betreft:
Geldt dat voor alle bedrijven?
Hier gaat het om een Amerikaans bedrijf die een nederlandse site heeft (kwa domein), maar wel een rekeningnummer hier in Nederland heeft (Deventer). Op de site hadden ze het ook over dat je max. 20 euro zou moeten bijbetalen in het douane geval.

[ Voor 38% gewijzigd door ronaldinho op 13-03-2004 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
offtopic:
Ik heb die jodokussen @ coolelectronics eens gemaild. Zowel volgens de Nederlandse wet als de Amerikaanse wet mag je klanten niet misleiden door excl prijzen te gebruiken. Aangezien ze gericht zijn op de Nederlandse consument, zullen dit dus prijzen moeten zijn gecorrigeerd naar het Nederlandse BTW en accijns niveau. Maandag zal er wel antwoord zijn.

Hoe is trouwens de tuner in de Rio Karma? Zit er verder nog een afstandsbediening bij? Dit lijkt mij echt de concurrent voor de iHP serie en de Xclef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Tuner? Er zit geen radio op hoor. Maar ik vermoed dat je equaliser bedoelt, er zit een 5-bands parametrische equaliser op die je helemaal zelf kunt instellen qua frequentiebereik en breedte.

Afstandbediening, nee, helaas, maar er zit wel een slotje voor op dus misschien komt die nog 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:48

sjaakaq

It might get loud

Zijn er hier mensen die zowel een karma als een ipod gebruikt hebben? En welke is qua gebruikersgemak beter? (iPod=meteen muziek, draaiwiel enz., karma=???)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Ceejay schreef op 13 maart 2004 @ 23:33:
Tuner? Er zit geen radio op hoor. Maar ik vermoed dat je equaliser bedoelt, er zit een 5-bands parametrische equaliser op die je helemaal zelf kunt instellen qua frequentiebereik en breedte.

Afstandbediening, nee, helaas, maar er zit wel een slotje voor op dus misschien komt die nog 8)
Ik bedoelde eigelijktoch de radio, maar die zit er dus niet op. Ook geen afstandsbediening dus. Nouwja, je kan niet alles hebben. Gave crossfaider en FLAC support is ook wat waard. Bedankt voor de info :).

Btw, waarom zitten er toch zoveel mensen te vergelijken met een Ipod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Voor mensen die veel van plaatjes houden, heb er heel veel gevonden op dapreview (the Omnisent):
http://www.austinv.com/galleries/RioKarma20/index1.html
75 foto's verdeelt over 3 pagina's.
Veel kijk plezier! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie em nu ook bij mp3cdspeler.nl
Alleen beetje duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
wwillem, al een mailtje terug gehad van coolelectronics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
ronald1971 schreef op 16 maart 2004 @ 19:56:
wwillem, al een mailtje terug gehad van coolelectronics?
Jazekers. Ze draaien om de hete brei heen en komen met "onze jurist heeft het allemaal uitgezocht" en "we betalen in de VS de wettelijke belasting".
Goedenavond,

uiteraard hebben wij dit allemala geheel uit laten zoeken door een jurist. We zijn een in amerika geregisteerd bedrijf en dragen daar onze wettelijke verplichte belasting(en) af.

Wat betreft de invoer van de bestelde goederen bij een controle zult een voor de vermelde waarde op het pakket uiteraard inklaringskosten moeten
afdragen aan de Nederlandse belasting. Echter onze ervaring is dat controles zeer zelden voorkomen maar zoals vermeld op de website wel mogelijk zijn.

Vriendelijke groeten Leslie,
team www.coolelectronics.nl

>----- Original Message -----
>Subject: Btw + invoerrechten
>
>Geachte heer/mevrouw,
>
>Zou u mij kunnen vertellen waarom u producten aanbied zonder BTW + >invoerrechten? Op uw website staat bij het kopje "meest gestelde vragen" dat
>Coolelectronics zelf geen BTW kan vragen ivm het feit dat u vanuit Amerika
>verstuurt. Echter, prijzen moeten volgens de Wet Prijsaanduiding van Nederland >in ieder geval incl BTW & accijns zijn. In Amerika geldt een soortgelijke wet.
>Link

>Op de belastingsdienstsite van Nederland staat verder dat een klant verplicht is >om BTW + invoerrechten (9,5% in dit geval) te betalen.
>Link
>
>Gezien het feit dat veel mensen uit Nederland flink wat extra moeten betalen, >blijkt wel dat de douane inmiddels wakker is geworden. De volle mep wordt >echter nog steeds niet betaalt en dit valt - mijns inziens - onder het kopje >belastingontduiking.
>
>Bent u nog van plan alle prijzen juist door te voeren en is het niet betalen van >belasting toegestaan?
>
>Ik hoop dat u mij een eerlijk antwoord op deze (gewetens-)vraag kunt geven.
>Met vriendelijke groet,
>
>*Censuur*
De prijsaanduiding is gewoon verkeerd (te laag=verboden) en ze zetten blijkbaar niet goed op de doos wat er inzit, zodat je alleen bij controles hoeft bij te betalen.

Wanneer ze netjes BTW en import bij de prijs rekenen, zou je bij een controle niks hoeven bij te betalen. Nu moet je wel bijbetalen en dus is de prijs niet goed. Blijkbaar willen ze dit simpele feit niet toegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rinkel schreef op 09 december 2003 @ 22:34:
Top !
Heeft iemand m al ?
Ben benieuwd naar de levertijd van coolelectronics bij dit ding !

Rinkel

edit:

Heb info aangevraagd bij coolelectronics, maar die laten niks van zich horen, daar ga ik dus niet bestellen, als ze al geen antw geven op een simpel vraagje...
Waarom bestel je hem niet in nederland of belgie dan heb je ook 1 jaar garantie en binnen 24uur bij je in huis bij Coolelectronics komt er ook BTW en invoerrechten bij en wordt hij verzonden vanuit Amerika (wat als ie kapot gaat ??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Lees ff de thread en pas je post aan bitte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Iedereen is vrij om te bepalen waar hij of zij een produkt koopt. Of dat nou bij een winkel in Nederland, België, Amerika of welk ander land dan ook is.
Wat Coolelectronics betreft, ook daar heb je 1 jaar garantie, kijk maar bij Meest gestelde vragen. Een levering duurt logischerwijs langer voordat je een produkt in huis hebt, want het komt uit Amerika. Bij meest gestelde vragen van Coolelectronics kan je ook een gedeelte lezen waarin wordt uitgelegd waarom je geen BTW en waarschijnlijk geen invoerrechten hoeft te betalen.
Wat betreft je punt: wat als ie kapot gaat?, citeer ik een stukje tekst, ook afkomstig van de site van Coolelectronics, nl.:
Alle producten kennen een wereldwijde garantie. Het product kunt u dus (bij een defect product) gewoon bij een plaatselijke winkel die dat merk verkoop inleveren. Uiteraard kan het product ook altijd via ons worden ingeleverd wij hebben een eigen technische dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick|IA
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03-2018
ronald1971 schreef op 18 maart 2004 @ 17:20:
[...]

Wat betreft je punt: wat als ie kapot gaat?, citeer ik een stukje tekst, ook afkomstig van de site van Coolelectronics, nl.:
Heb jij hier serieus enig vertrouwen in? Ze zien me bij de Dixons al komen met mijn kapotte camera. Geloof me: deze bewering gaat niet op. Ik heb een tijdje bij een winkel gewerkt en weet dat het met garantieafhandeling zo niet werkt, ook niet bij merkartikelen. Een leverancier is alleen verantwoordelijk voor de garantie op de door hem geleverde artikelen, en zal niet de kosten gaan maken om ook defecten voor zijn concurrenten op te lossen. En als dat niet de reden is, dan is er wel een andere: de distributeur waar de winkelier het product heeft ingekocht, zal nooit helpen bij de vervanging of reparatie van grijs geïmporteerd goederen. Die zijn immers een bedreiging voor zijn afzet.

Coolelectronics speelt een oneerlijk en verdacht spelletje, en ik vind de manier waarop ze het presenteren zeer dubieus. Ze vormen een oneerlijke concurrent voor de Nederlandse handel, omdat ze hun goederen zonder BTW en douanerechten proberen te verkopen - ze zorgen immers dat het pakketje zo min mogelijk verraadt over de dure inhoud, om de douane te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op 14 maart 2004 @ 11:10:
[...]

Ik bedoelde eigelijktoch de radio, maar die zit er dus niet op. Ook geen afstandsbediening dus. Nouwja, je kan niet alles hebben. Gave crossfaider en FLAC support is ook wat waard. Bedankt voor de info :).

Btw, waarom zitten er toch zoveel mensen te vergelijken met een Ipod?
willem, staar je niet blind op een radio functie + opnemen. bij mn eerste mp3speler had ik ook zoiets van dat MOET erop zitten, vooral omdat ik toen nog een krantenwijkje liep, en er wel es liedjes voorbijkomen die je graag zou willen opnemen.
die functie heb ik in totaal 3 keer gebruikt. de kwaliteit is slecht dus echt als mp3tje zul je hem nooit afspelen, het is meer als naslagwerk om hem later te downloaden maar een pen bij de hand hebben functioneerd net zo goed.
de radio zelf kies je ook niet zo snel als je je favoriete songs bij de hand hebt, alleen als ik hierop was uitgekeken ging ie toch maar op de radio.. maarja met 20 gb zal dit niet zo snel voorkomen.

komt bij dat je voor een paar centen een los zakradiootje hebt..

de ipod staat op dit moment te boek als 1 van de aantrekkelijkste mp3spelers kwa prijs/kwaliteit/looks verhouding. voor veel mensen komt het dus neer op : of deze of de ipod ..enja dan ga je vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 13:39:
willem, staar je niet blind op een radio functie + opnemen. bij mn eerste mp3speler had ik ook zoiets van dat MOET erop zitten, vooral omdat ik toen nog een krantenwijkje liep, en er wel es liedjes voorbijkomen die je graag zou willen opnemen.

de ipod staat op dit moment te boek als 1 van de aantrekkelijkste mp3spelers kwa prijs/kwaliteit/looks verhouding. voor veel mensen komt het dus neer op : of deze of de ipod ..enja dan ga je vergelijken
Over het opnemen had ik het ook niet, dat gebruik je toch zelden zoals jij al zegt. Een tuner is natuurlijk wel erg handig, dat gebruik ik zelf bijzonder vaak.

De Apple ipod staat juist niet bekend als de mp3 speler met de beste prijs/kwaliteit verhouding. Deze moet het juist hebben van het feit dat mensen de concurrentie niet kennen. Ik heb dan ook een vaag vermoeden dat jij de concurrentie niet kent ;). De ipod is in ieder geval een goede speler, maar of het de beste is... In het grote harde disk based topic kun je veel meer info vinden over de spelers die nu op de markt zijn (van merken als: iRiver, Philips, Xclef, Creative).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Je vind hier de FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op 20 maart 2004 @ 14:25:
[...]

Over het opnemen had ik het ook niet, dat gebruik je toch zelden zoals jij al zegt. Een tuner is natuurlijk wel erg handig, dat gebruik ik zelf bijzonder vaak.

De Apple ipod staat juist niet bekend als de mp3 speler met de beste prijs/kwaliteit verhouding. Deze moet het juist hebben van het feit dat mensen de concurrentie niet kennen. Ik heb dan ook een vaag vermoeden dat jij de concurrentie niet kent ;). De ipod is in ieder geval een goede speler, maar of het de beste is... In het grote harde disk based topic kun je veel meer info vinden over de spelers die nu op de markt zijn (van merken als: iRiver, Philips, Xclef, Creative).
ben waarschijnlijk wel schuldig aan het overschatten van de ipod. eerlijk gezegd heb ik hem nooit werkend gezien. maar als ik de reviews moet geloven is het toch een kwalitatief goed ding?
lang stond ie eenzaam aan de top en nu zijn er pas enkele die hem voorbijstreven en dan nog niet eens overtuigend, dus ja logisch dat dat superieuriteits gevoel er nog een beetje inzit bij de gemm. consument. ze hebben het product ook wel netjes gehyped. en zou zo geen minpunten kunnen opnoemen.

ennuh de philips moet toch een onding zijn? en de xclef is volgens mij een beetje te massive. creative zen is wel een aardig ding, vriend van me heeft em.. gewoon simpel geen fratsen en goed geluid. zelf koop ik de karma zodra ze bij coolelectronics de volgende prijsdaling invoeren. of er moet ondertussen nog weer een leuker ding komen, ook met dock. ben me dus wel bewust van de concurrentie..anders had ik geen karma gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 09:43:
[...]
[..]
zelf koop ik de karma zodra ze bij coolelectronics de volgende prijsdaling invoeren.
[..]
Zelf verwacht ik niet zo gauw een prijsdaling bij coolelectronics. Een paar weken geleden nog is de prijs gedaald van 334,.. naar 299 euro. Dus het zal mij benieuwen. Hoop voor je dat ze nogmaals de prijs naar beneden zullen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Nog een mooi plaatje m.b.t. de groote.
Op de foto staat van links naar rechts: karma, 3,5" floppy en een md-speler.
Afbeeldingslocatie: http://lonelymachines.org/karma_comparison.jpg

Op deze site staat een engelse review, waarbij deze persoon ook nog wat technische specificaties geeft over b.v. de cpu, geheugen, etc.

[ Voor 35% gewijzigd door ronaldinho op 28-03-2004 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Nieuwe software: Rio Software 2.61 - Rio Music Manager, Rio Taxi, and Rio Internet Updater. Deze kan je hier downloaden.
Readme file kan je hier lezen/vinden.
deze link heeft betrekking tot: Plus! Portable Audio Devices Power Toy
hierin staat:
Plus! Portable Audio Devices Power Toy
Get the Plus! Portable Audio Devices Power Toy! This tool lets you instantly access and manage the content on a Windows Media Player 9 Series compatible portable audio device attached to your computer. With Plus! Portable Audio Devices, you can use your computer to do the following:

View and access your portable audio device directly from the My Computer window on your computer
Drag and drop or copy and paste song files directly from your hard drive right to your music device
Delete individual files from the device, or reformat the device to delete all existing content.
opmerking:
Als je klikt op "See which devices are supported", dan staat de Karma er niet bij, dus weet niet zeker of de Karma d.m.v. deze software werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door ronaldinho op 29-03-2004 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
De Rio Nitrus werkt er iig wel mee, tjek anders ff het Riovolution forum @ www.riovolution.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor iedereen wiens HD uitvalt :) ...

http://forums-riovolution.com/index.php?showtopic=4109

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Heb de mijnes een klein half uurtje geleden ontvangen van de bode.
Had hem 10 maart besteld. Zelfde dag via bankopdracht geld over gemaakt. 19 maart werd hij vanuit VS verstuurt, contactpersoon van dat bedrijf in Ned. was met vakantie, dus duurde wat langer.

Wat waren mijn kosten: 299 euro voor de player en 10 euro voor verzendkosten.
Hoefde niks bij te betalen aan de bode! :)
Zit een verloopplugje bij voor de voeding, hoef ik die niet zelf te kopen.

Hmm, probleempje met de usb. Aansluiten op usb-kaart(2.0) ziet Rio Music Manager (RMM) hem niet, wel op de usb van mijn moederbord (1.0), terwijl mijn xclef hd500 wel goed werkt op de usb-kaart.

aanvulling:
Het de pci-kaart (usb 2.0) in een ander pci-slot gedaan en nu werkt het gelukkig wel :)

[ Voor 71% gewijzigd door ronaldinho op 11-04-2004 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Nieuwe firmware (1.68) kan je hier downloaden.
Veranderingen t.o.v. firmware 1.41 vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik dacht dat prijsafspraken verboden waren in Nederland? Als je de prijzen van de drie belangrijkste Internet winkels voor MP3 spelers bekijkt dan vraag ik me af of het toevallig niet één bedrijf is.
De Karma kost nu zowel bij MP3man.nl als bij mp3cdspelers.nl én mp3.direqt.nl 'slechts' 389 euro.
Durven ze niet te concurreren met elkaar of zo? Toch maar ff een maandje of wat wachten dus totdat er wat meer échte concurrentie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt me hier op dat deze nieuwe speler steeds met de oude iPod wordt vergeleken. De nieuwe (g3) iPod is toch weer wat kleiner dan de oude, en heeft ook niet zoveel problemen met batterij. Als je een beetje normaal met de batterij omgaat (www.batteryuniversity.com) krijg je er makkelijk 10 uur muziek uit.

Ik ben zelf geen iPod freak, ik heb ook lang gekeken naar de andere spelers. Maar toch blijft dan de iPod het beste voor mij; lekker makkelijk te gebruiken, goed geluid, en hij ziet er ook nog geweldig uit. De hele buitenkant is gewoon helemaal dicht ( als je de dop in de syc-poort doet ) dus ook rond de knoppen kan nergens stof in komen ofzo.

Ik heb hem 2 weken geleden bij de bijenkorf gekocht: 20 gb iPod met dock, remote en hoese voor 315 euro, en geen gezeur met invoeren, wachttijden, gewoon meteen meenemen. In de toekomst zullen er zeker nog meer van dit soort aanbiedingen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 12:56:
Het valt me hier op dat deze nieuwe speler steeds met de oude iPod wordt vergeleken. De nieuwe (g3) iPod is toch weer wat kleiner dan de oude, en heeft ook niet zoveel problemen met batterij. Als je een beetje normaal met de batterij omgaat (www.batteryuniversity.com) krijg je er makkelijk 10 uur muziek uit.

Ik ben zelf geen iPod freak, ik heb ook lang gekeken naar de andere spelers. Maar toch blijft dan de iPod het beste voor mij; lekker makkelijk te gebruiken, goed geluid, en hij ziet er ook nog geweldig uit. De hele buitenkant is gewoon helemaal dicht ( als je de dop in de syc-poort doet ) dus ook rond de knoppen kan nergens stof in komen ofzo.
...
de nieuwe concurentie komt van iAudio, zie [rml]fozzyxl in "[ MP3] HDD-based mp3 players Deel 2"[/rml]

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Is het niet handiger met dit topic te stoppen en verder te gaan met het [mp3/ogg] Rio Karma 20 Gb review deel 1?
Pagina: 1 2 Laatste