Er zijn verschillende bedrijven die ADSL via bijvoorbeeld BBnet aanbieden. Wat ik me echter afvroeg is of het qua snelheid verschil uitmaakt via welke aanbieder je dat doet? Maakt het bijvoorbeeld verschil uit of ik MAXX BBnet neem via Cistron of MAXX BBnet via SpeedXS? Ik kan me namelijk voorstellen dat beide van een en dezelfde infrastructuur gebruik maken en dat het enige verschil de naam en service van de wederverkoper van BBnet MAXX ADSL is.
Ik zie via speedtest.nl wel dat er verschillen zijn, maar die verschillen kunnen volgens mij voor een groot deel verklaard worden door de individualiteit van de metingen. Hiermee bedoel ik dat de snelheid van ADSL voor een deel afhankelijk is van de afstand van de gebruiker tot aan de centrale.
Ik zie via speedtest.nl wel dat er verschillen zijn, maar die verschillen kunnen volgens mij voor een groot deel verklaard worden door de individualiteit van de metingen. Hiermee bedoel ik dat de snelheid van ADSL voor een deel afhankelijk is van de afstand van de gebruiker tot aan de centrale.