cdrom plaatsen in laptop

Pagina: 1
Acties:

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
hallo, ik heb hier een ouwe laptop voor me liggen (toshiba sattelite 210cs) van een collega. die wil de cdrom speler graag gebruiken die erbij zit. de drive zat in een soort bracket waarop staat: for floppy drive only. dus dat zal daarin niet werken, nou heb ik geprobeerd die floppydrive uit de laptop te halen, maar nu past die cdrom drive niet in het vrijgekomen drive slot ofzo :)
dus. hoe krijg ik die drive werkend :P

ik heb zelf ook vrij weinig verstand van laptops etc, heb de search al gebruikt maar kon niets duidelijks vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door unfor op 12-08-2003 12:11 ]

• unfor
kick.

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

hier stond iets doms... :o

[ Voor 26% gewijzigd door BoyGenius op 13-08-2003 12:39 ]

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

• marcus22
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 01:35
Bij oudere Toshiba's heb ik nog wel eens gezien dat je d'r een losse "housing" bij krijgt die je met een kabeltje aan je laptop kan koppelen (platte brede stkker). Nu meen ik me te herinneren dat de CD ROM drive alleen in de housing past en de Floppy drive in allebei.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

There is no place like 127.0.0.1

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 12:51
Als ik me niet vergis kon je die cdrom / floppy eenvoudig in het houdertje van je van de laptop zetten of in het externe apparaat

* jurri@n gaat even kijken naar de toshiba laptop hier... was dat niet toevallig zo'n laptop?

Niet exact dezelfde... Het wisselen werkt als volgt: Trek de vergrendeling aan de onderzijde naar achteren en scuif de houder naar opzij.. Vervolgens kun je de drive uit de houder halen (let op de klemmetjes!)

Je kunt de drive uit de externe houder halen door de knoppen bij de kabel in te drukken...

[ Voor 42% gewijzigd door jurri@n op 13-08-2003 12:48 ]

• unfor
ja zover was ik al :) maar die cdrom zit die in die fdd houder, maar dat schijnt niet te kunnen werken (meerdere topics op got) ik weet wel hoe de cdromdrive eruit moet, ik weet ook hoe de fdd uit de laptop moet komen, maar die cdrom drive past gewoon niet in het gat waar de floppydrive uit komt, ook zit aan de achterkant van de cdrom drive een female connector, aan de ingang van de laptop ook, en die is langer, dat gaat dus nooit passen....

aargh ik weet het allemaal niet meer :D

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
hamer?

nee, ik denk dat die cd-rom drive gewoon niet bij die laptop hoort als het echt niet past. Kreeg ie die drive er destijds ook echt bij of denkt ie alleen maar dat ie erbij zat? (je hebt soms van die mensen die iets van merk X hebben en later op de schroothoop een willekeurig onderdeel ook van merk X vinden, en dan er maar vanuit gaan dat het wel zal passen 8)7 )

[ Voor 34% gewijzigd door Palomar op 14-08-2003 00:56 ]

Pagina: 1