Toon posts:

[WinXP] automatisch inbellen met pppoe? *

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein vraagje, hoe kan ik instellen dat internet (kabel) automatisch wordt opgestart als ik de computer aanzet ?

Ik heb de verbinding ingesteld via de windows wizzard.
(Ik heb meerdere accounts in win xp home edition)

Verwijderd

Eh....dit zou toch al automatisch moeten gebeuren hoor :)

Zolang jij je nic niet gedisabled heb bij opstarten zou het gewoon moeten gaan..

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Euhh, volgens mij wordt die al automatisch opgestart :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

of bedoel je dat gelijk je iexplore/mozilla/$browser wordt opgestart?
die moet je dan even in je startup folder zetten

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-05 20:34

Gerco

Professional Newbie

Als het een pppoe verbinding is (casema), moet hij eerst "inbellen", ik denk dat hij dat automatisch wil laten doen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 17:05
Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 11:43:
Eh....dit zou toch al automatisch moeten gebeuren hoor :)

Zolang jij je nic niet gedisabled heb bij opstarten zou het gewoon moeten gaan..
Je hebt ook nog zoiets als Casema/Wanadoo Cable die met PPPoE werken... moet je nog steeds inbellen :P

Edit: één van de weinige overgebleven mamoekiers was me voor...

[ Voor 9% gewijzigd door Arnout op 12-08-2003 11:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik bedoel dat als ik windows heb opgestart en ik op IE klik ik gelijk een adres in kan typen en niet eerst een scherm krijg met "bezig met verbinding maken"

Verwijderd

Topicstarter
ok dus begrijp ik goed dat het aan wanadoo ligt?

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:04
Zet die inbelverbinding op "wachtwoord onthouden" en "automatisch inbellen" en zet het icoontje van je inbelverbinding in de map "start menu --> opstarten". Op deze manier belt hij telkens in op het moment dat jij je PC opstart :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 17:05
Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 11:50:
ok dus begrijp ik goed dat het aan wanadoo ligt?
aha! je hebt dus wanadoo! :P
Ja, dat ligt aan de manier waarop wanadoo z'n internet over de kabel heeft ingericht (PPPoE).
edit: Morax heeft een goeie suggestie.

[ Voor 21% gewijzigd door Arnout op 12-08-2003 11:53 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Simpel antwoord: FAQ Internet & Telefonie :Y)

Je hebt trouwens ook wel een erg simpele topictitel gekozen: lees ajb Windows Operated Systems - Policy even door. Ik verbouw je topictitel dan ook drastisch. :)

Ik heb geen idee of het bij pppoe via kabel ook werkt zoals in de IT FAQ staat, voorlopig laat ik je topic wel hier staan voordat je het helemaal kwijt bent na de titelaanpassing ;)
[edit en nog een kleine aanpassing, blijkbaar geen casema :P ]
Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 11:47:
nee, ik bedoel dat als ik windows heb opgestart en ik op IE klik ik gelijk een adres in kan typen en niet eerst een scherm krijg met "bezig met verbinding maken"
Inbellen zal toch moeten gebeuren; of het nu bij opstarten of bij starten van IE is.

Gebruik trouwens ajb de edit knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) als je binnen 24 uur iets hebt toe te voegen en er heeft nog niemand gereageerd :)

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 12-08-2003 11:54 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_k toen ik dit toppic startte wist ik niet dat het te maken had met PPPoe dus vind ik jouw "kritiek" (simpele titel) onjuist.

On topic: bedankt voor de tips ik ga het proberen!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Maar hoe dan ook... dit heeft eik niks met Windows Operated Systems te maken, het is makkelijk te vinden in de I&T FAQ en via de search.

Volgens mij moet de topicstarter er nu wel uitkomen, dus hoeft dit topic ook niet open te blijven :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

(Nog even een kleine opmerking na het slotje)
Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 12:02:
F_J_k toen ik dit toppic startte wist ik niet dat het te maken had met PPPoe dus vind ik jouw "kritiek" (simpele titel) onjuist.

On topic: bedankt voor de tips ik ga het proberen!
Het woordje kabel ipv PPPoE was al een stuk duidelijker geweest dan 'simpel vraagje' en dat dan ook geen 'kritiek' opgeleverd ;)
Een topictitel die de vraag beschrijft is ten eerste handig voor mensen die antwoord weten op je vraag en dus even kunnen komen kijken, en ten tweede 'voor later' zodat het in de search duidelijker is te vinden :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.